שימוש במודיעין אנושי (HUMINT) בעולם העסקי
שימוש ב-HUMINT – איסוף מידע ממקורות אנושיים מהווה חלק אינטגרלי ומרכזי בכל הנוגע למלאכת איסוף המודיעין. כמו חברות ביון גם חברות עסקיות רבות עושות שימוש במקורות אנושיים עבור איסוף מידע עסקי.
שימוש ב-HUMINT – איסוף מידע ממקורות אנושיים מהווה חלק אינטגרלי ומרכזי בכל הנוגע למלאכת איסוף המודיעין. כמו חברות ביון גם חברות עסקיות רבות עושות שימוש במקורות אנושיים עבור איסוף מידע עסקי.
במסגרת ביצוע של מודיעין עסקי נוכל לקבל לא פעם מיידעים אודות העובדה שהמתחרים שלנו נמצאים בקשיים. בין אם קשיים כלכליים ואף קשיים בגיוס לקוחות או כל קושי אחר שעלול להפוך ליתרון משמעותי עבורנו.
העולם העסקי עושה שימוש לא פעם במחקרים השוואתיים. מחקרים אלו נעשים במגוון רחב של תחומים ובהם מספר יתרונות שחשוב להכיר.
ביצוע של מחקר שוק הינו אקט מחקרי שכל מסגרת או חברה משמעותית חייבת לבצע. תזמונו של מחקר השוק משמעותי גם כן, לבטח כיום כשאני נמצאים בתקופה מורכבת בשל משבר הקורונה.
בעולם העסקי יש משמעות וחשיבות רבה לדעת ולהכיר את המתחרים שלנו. הכרתם מעניקה לנו אומדן היכן אנו נמצאים וכמובן את היכולת להיות גורם מוביל מבין המתחרים ולא להפוך לגורם מגיב, נגרר וחלש.
ביצוע מחקר שוק מסייע למסגרות וחברות רבות לקבל תמונה ברורה ורחבה אודות השוק בו הם פועלים כשהם גם חלק ממנו. ביצוע של מחקר שוק מחייב להתייחס למספר נקודות חשובות על מנת לקבל תוצרי מחקר שיסייעו לנו.
שנת 2020 הביאה איתה תחילה של עשור בו מדינות כל העולם מתמודדות עם משבר הקורונה שנכנס לתוך 2021. משבר שהוביל לחוסר ודאות עסקית עבור בתי עסק, מסגרות וחברות גדולות.
מחקרי שוק מאפשרים לכל מסגרת וחברה לקבל מידע שיאפשר להם בקבלת החלטות אסטרטגיות לטווח הארוך וזאת תוך הסתמכות על נתונים אמפיריים המאפשרים התייחסות עניינית ומקצועית.
המרחב הדיגיטלי מאפשר לנו כיום מידע זמין במגוון רחב של תחומים. ועדיין, בתוך ים המידע חשוב לשים את האצבע על מידע מהימן, נכון ותקף, לבטח אם חיפוש המידע נעשה במסגרת מחקרים מקצועיים בתחומי עסקים שונים.
במרחב העסקי לצד התנהלות קולגיאלית, מוסרית והוגנת קיימים בכל מדינה ובין מדינות חוקים ותקנות השומרות שפעילויות עסקיות ייעשו במסגרת שתאפשר פעילות שלא תחרוג למחוזות שיביאו לפגיעה של חברות.
משבר הקורונה שפקד אותנו מתחילת 2020 גרם לבלימה משמעותית של תעשיות רבות. מנגד, מאפייני המשבר גרמו לתעשיות אחרות לפרוח, להתרחב ולצמוח.
ההחלטה בביצוע מחקרי שוק מהווה החלטה משמעותית וחשובה עבור כל מסגרת או חברה. מחקרי השוק יאפשרו לכל מסגרת או חברה ליהנות מתוצרים שיסייעו לה לקבל החלטות מושכלות, מקצועיות וענייניות.
אחת מהאפשרויות לצפות מראש מהלכים בעולם העסקי נוגעת ליכולת להבחין במיזוגים ורכישות לפני שאלו פורסמו באופן רשמי. במאמר זה נגע במספר סימנים מקדימים היכולים להעיד על ביצוע של רכישה או מיזוג בין חברות.
בעולם העסקי קיימת תחרות מתמדת בין חברות הפועלות באותו מגרש ומכוונות לאותו קהל יעד. הפעילות הרוחשת מתחת לפני הקרקע רבה ולא פעם נוקבת וקשוחה. פעילות המודיעין העסקי בין כל החברות הופכת פעילות זו למשמעותית וחשובה באספקטים רבים של חברה.
חברות העוסקות באיסוף מודיעין עסקי נדרשות ברוב המקרים לספק מידע הנוגע לאופן תמחור המוצרים והשירותים של החברות המתחרות. מידע זה מהווה נדבך חיוני עבור צוותי המכירות והשיווק והוא אכן קריטי לצד איסוף מידע נוסף הנוגע למודלים העסקיים של המתחרים.