מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי
סקר פוטנציאל שוק

מהם המרכיבים העיקריים של סקרי שוק

כאשר יוצאים אל השווקים עם מוצרים או שירותים חדשים, יש להבין כמובן האם התמורה האפשרית מצדיקה את ההשקעה החזויה. ייתכן שעד כה החברה נחלה הצלחה בשווקים מסוימים, אך האם כך יהיה כך במהלך הבא? לשם כך יש לבצע סקר פוטנציאל שוק, ובשורות הבאות יובא מידע על הנושא.

למידע נוסף לחצו כאן

חשיבותו של סקר ומחקר שוק

סקר ומחקר שוק הוא כלי מרכזי להצלחה עסקית, שכן הוא מספק הבנה עמוקה של הסביבה העסקית, הצרכים של הלקוחות, והמתחרים הפועלים בשוק. באמצעות מחקר שוק, עסקים יכולים לזהות הזדמנויות חדשות, להבין את מגמות הצרכנים ולשפר את הצעת הערך שלהם. יתרה מכך, מחקר שוק מאפשר לחזות שינויים בתנאי השוק ולתכנן אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית, המבוססות על נתונים ולא על תחושות בלבד.

עסקים המסתמכים על מחקר שוק מסוגלים להימנע מטעויות יקרות ולהתמודד עם אתגרים בצורה מושכלת. לדוגמה, הבנת הצרכים האמיתיים של הלקוחות מאפשרת פיתוח מוצרים או שירותים התואמים לציפיותיהם, מה שמגביר את שביעות הרצון ואת הנאמנות למותג. בנוסף, ניתוח מתחרים מעמיק מסייע בזיהוי נקודות החוזק והחולשה של העסק ביחס למתחרים. לסיכום, מחקר שוק הוא תהליך חיוני להחלטות עסקיות מושכלות, לשימור יתרון תחרותי ולהשגת צמיחה מתמדת.

מהו שוויו של השוק?

סקר שוק נועד להעריך, בין היתר, את שוויו של השוק וכך לקבל צפי לגבי המכירות והרווחים הצפויים. מכיוון שמדובר בשוק בלתי מוכר יש צורך בניתוח מעמיק של השוק הרלוונטי עבור המוצר, השירות או החברה. באופן כללי, סקרי שוק כאלו מתייחסים אל גודלו הנוכחי של השוק הרלוונטי ואל גודלו העתידי, אל קצב הצמיחה שלו והטרנדים הקיימים, אל מבנה העלויות, הגורמים העיקריים להצלחה, ערוצי השיווק והפרסום, ורמת הרווחיות המקובלת.

כמובן שכל אחד מהנושאים האלו מצריך חקירה מעמיקה בפני עצמו, לא רק ניתוח השוק הכולל, אלא גם ניתוח נתוני השוק הרלוונטיים עבורכם, והגעה אל האחוז המסוים של השוק שמוצרי ושירותי החברה יכולים להגיע אליו.

להקטין את חוסר הוודאות

על מנת להגיע אל אחוז החדירה לשוק הרלוונטי/הזמין עבורכם יש להשיג נתונים רבים. את הנתונים ניתן להשיג בין היתר מנתוני מכירות המפורסמים על ידי סוכנויות ממשל או איגודי תעשייה, וגם בדרך יותר מקומית.

כך לדוגמא, ניתן לפנות אל שותפים עסקיים מקומיים, בין אם מאותו תחום העיסוק או מענף מקביל, כדי לשאול על ניסיונם בהשתלבות והתאמות שבוצעו בשוק החדש, להכיר את העונתיות והשפעתה על המכירות, על השיטות העסקיות שמצליחות יותר ופחות, ועל מאפיינים ייחודיים של השוק.

בדיקות כאלו ונוספות יכולות להביא לתובנות לגבי גודל השוק והסיכוי להחזיק בו נתח משמעותי, ומעבר לכך – הן עשויות לסלול את הדרך לשיתופי פעולה פוריים בהמשך הדרך. בכל מקרה, השאיפה היא להגיע להערכות ריאליות ככל האפשר, המבוססות על הנתונים הקשיחים, על הביקוש למוצר, לשירות או למותג שלכם, על קצב צמיחת השוק הפוטנציאלית ועל ההוצאות הקיימות.

כאמור, כניסה לשוק חדש מציבה הרבה אי וודאות, כך שכדאי להקטין אותה בדרכים שונות. לדוגמא, ניתן להסתכל על הנושא מהפרספקטיבה של התנהגות הצרכן, על ידי ניתוח ההצלחה הנוכחית של מוצרי החברה מבחינת המניעים וההתנהגויות של הצרכנים: המצבים בהם עושים שימוש במוצר, מי אוהב אותו, מה העמדות של הצרכנים וכן הלאה, ומכאן להבין האם תכונות אלו יתגלמו גם בשוק החדש.

שחקנים עיקריים ויריבים בשוק

מטבע הדברים, בעת ביצוע סקרי שוק יש גם לחקור ולהבין מיהם השחקנים והיריבים העיקריים בשוק החדש. למשל, יש לבחון את מגוון המוצרים שהם מציעים, האם המגוון עשוי להשתנות בקלות ובמהירות, באילו מסרים הם נעזרים כדי לפנות אל הקהל הפוטנציאלי ובאילו כלים, איזה נתח שוק תופס כל מתחרה משמעותי, מה מבנה החברה שלו, האם יש לו נקודות תורפה שניתן לנצל לטובתכם, וכן הלאה.

להכיר היטב את העלויות

הצד השני של הרווח הוא כמובן העלויות. לפיכך, לצד אומדן של נתח השוק והצמיחה, יש להכיר היטב את העלויות הצפויות – אשר חלקן לעיתים לא נלקחות בחשבון ואינן מוכרות בשווקים חדשים ובלתי מוכרים.

כך למשל, בכניסה לשוק בינלאומי יש להבין מה הן עלויות הרישום של החברה בשוק החדש, מה הן עלויות המשלוח הצפויות, האם חלים מיסים, הוצאות על עמידה בתקנות מקומיות, הוצאות נסיעה, עלויות גיוס והכשרה של כוח אדם מקומי, תרגומים של מדריכים, מפרטים וחוזים לשפה זרה, ועוד.

סקר שוק מעמיק בהתאמה אישית

אנו ב-InfoTarget נדאג לספק לכם סקר שוק מותאם אישית ומעמיק, כולל איסוף מידע עסקי מדויק עבור משקיעים והנהלות. כחברה מובילה בתחום המידענות והמודיעין העסקי-תחרותי, עם ניסיון רב בתחום, אנו מספקים פתרונות מידע חדשניים לחברות ציבוריות ופרטיות במגוון תחומים: שיווק, יזמות, אקדמיה, ביטחון, חינוך, תיירות ועוד.

אנו מתמחים באיתור וניתוח מידע ממקורות גלויים ברשת (OSINT), תוך שימוש בכלים מתקדמים ושיטות אינטגרטיביות. המידע שאנו מספקים עוזר ללקוחותינו לקבל החלטות מושכלות, לחסוך במשאבים, ולהישאר מעודכנים בתחום פעילותם.

עם ערכים של מקצועיות, דיסקרטיות, ואמינות, אנו שואפים להעניק שירות אדיב ומדויק, המותאם לצורכי הלקוח, ולפתוח עבורו הזדמנויות חדשות להצלחה.

לפרטים נוספים לגבי סקרי שוק ניתן לפנות אל חברתנו – InfoTarget בטלפון 054-4969359.

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן