מנכ"ל חברה שנקרתה בדרכו הזדמנות חד־פעמית להרחיב את פעילותה לשוק המזרח־אירופי החל לחפש מידע על השוק. הוא נכנס לאתרים רגילים בגוגל והחל לחפש מידע אמין, ממוקד. הוא השקיע בכך שעות רבות ואף גייס את עזרתם של עובדים נוספים, כולם אנשים איכותיים ומצליחים. בתחילה, הם הקדישו למשימה שעה מיומם, כדי לא להזניח את משימותיהם השוטפות, אולם משהתקרבו מועדי הגשת המענה למכרז והמצגת למשקיעים, כולם התגייסו למשימה וחיפשו יומם וליל. הם אפילו רכשו גישה לכמה מאמרים מקצועיים בתחום תמורת סכומים נכבדים למדי. הדד ליין הלך והתקרב, והם לא היו בטוחים שהמידע שאספו מספיק אמין ומבוסס, כי הם נתקלו גם במידע סותר לגמרי. משימותיהם השוטפות בינתיים נזנחו ויכולתם להתמקד בהיבטים העסקיים של הפרויקט עצמו נפגעה גם כן.
בסופו של דבר הם קיבלו החלטה נכונה והגיעו אלינו לאינפוטרגט. תוך ימים ספורים הגשנו להם דוח ממצה עם סקירת השוק, המוצרים המתחרים, סטטיסטיקות, ניתוחי שוק, אילוצי רגולציה ומסקנות אופרטיביות שהם פשוט שילבו במצגת ובמענה. גם לא ויתרנו על סקירת הסיכונים ועל ההצלחות והכישלונות שידעו עסקים אחרים בתחום כדי לסייע להם בהכרעות עסקיות. המנהלים חזרו לתת את הקשב שלהם לניהול הפרויקט ולניהול החברה, והחברה זכתה במכרז והצליחה גם לגייס שותפים למיזם.
אז מתי רצוי להשתמש בשירותי מידענות עסקית
- זיהוי פוטנציאל השוק – כשנרצה לדעת על שווקים חדשים בעלי פוטנציאל מכירה, על ההזדמנויות ועל הפרויקטים בתחום מסוים, על תקנות ייחודיות ועל דרכי הפעולה במדינות אחרות;
- גישה למאגרים ייחודיים ויקרים – כשנושא המחקר שלנו מורכב למדי והמידע שמעניין אותנו נמצא במאגרי מידע עסקיים ייחודיים בתשלום, ואין לנו התקציב לרכישת מחקר מדף במאות אלפי דולרים;
- בניית תוכנית עסקית – כשאנחנו נמצאים בשלבי גיבוש ואפיון של תוכנית עסקית ונרצה להבין את גודל השוק ואת המחירים של המוצרים שלנו כדי להבין איפה אנחנו עומדים מול המתחרים;
- פיתוח מוצר חדשני – כדי להבין אם היה מישהו שחשב על הרעיון לפנינו במקום כלשהו בעולם, וכדי לדלות כמה שיותר תובנות מהתקדימים – מהכישלונות ומההצלחות שלהם, ולאמץ אותן אצלנו;
- רישום פטנטים – כשנרצה לרשום פטנט ולהיות בטוחים שיש לנו בלעדיות עליו;
- תיקוף המידע – כשנידרש למידע כמותי ואיכותי מבוסס, אמין, רשמי ומתוקף ממקורות רשמיים (ולא נרצה להתבסס על מידע רכילותי, מפורבק או פייק ניוז).
- הכרעות ניהוליות – כשנחפש תובנות בעלות ערך קריטי עבור הפעילות שלנו, שמהן נוכל לגזור מסקנות ודרכי פעולה מעשיות (actionable insights).