מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי
מידענות עסקית @ SergeyNivens

מנכ"ל חברה שנקרתה בדרכו הזדמנות חד־פעמית להרחיב את פעילותה לשוק המזרח־אירופי החל לחפש מידע על השוק. הוא נכנס לאתרים רגילים בגוגל והחל לחפש מידע אמין, ממוקד. הוא השקיע בכך שעות רבות ואף גייס את עזרתם של עובדים נוספים, כולם אנשים איכותיים ומצליחים. בתחילה, הם הקדישו למשימה שעה מיומם, כדי לא להזניח את משימותיהם השוטפות, אולם משהתקרבו מועדי הגשת המענה למכרז והמצגת למשקיעים, כולם התגייסו למשימה וחיפשו יומם וליל. הם אפילו רכשו גישה לכמה מאמרים מקצועיים בתחום תמורת סכומים נכבדים למדי. הדד ליין הלך והתקרב, והם לא היו בטוחים שהמידע שאספו מספיק אמין ומבוסס, כי הם נתקלו גם במידע סותר לגמרי. משימותיהם השוטפות בינתיים נזנחו ויכולתם להתמקד בהיבטים העסקיים של הפרויקט עצמו נפגעה גם כן.

בסופו של דבר הם קיבלו החלטה נכונה והגיעו אלינו לאינפוטרגט. תוך ימים ספורים הגשנו להם דוח ממצה עם סקירת השוק, המוצרים המתחרים, סטטיסטיקות, ניתוחי שוק, אילוצי רגולציה ומסקנות אופרטיביות שהם פשוט שילבו במצגת ובמענה. גם לא ויתרנו על סקירת הסיכונים ועל ההצלחות והכישלונות שידעו עסקים אחרים בתחום כדי לסייע להם בהכרעות עסקיות. המנהלים חזרו לתת את הקשב שלהם לניהול הפרויקט ולניהול החברה, והחברה זכתה במכרז והצליחה גם לגייס שותפים למיזם.

אז מתי רצוי להשתמש בשירותי מידענות עסקית

  • זיהוי פוטנציאל השוק – כשנרצה לדעת על שווקים חדשים בעלי פוטנציאל מכירה, על ההזדמנויות ועל הפרויקטים בתחום מסוים, על תקנות ייחודיות ועל דרכי הפעולה במדינות אחרות;
  • גישה למאגרים ייחודיים ויקרים – כשנושא המחקר שלנו מורכב למדי והמידע שמעניין אותנו נמצא במאגרי מידע עסקיים ייחודיים בתשלום, ואין לנו התקציב לרכישת מחקר מדף במאות אלפי דולרים;
  • בניית תוכנית עסקית – כשאנחנו נמצאים בשלבי גיבוש ואפיון של תוכנית עסקית ונרצה להבין את גודל השוק ואת המחירים של המוצרים שלנו כדי להבין איפה אנחנו עומדים מול המתחרים;
  • פיתוח מוצר חדשני – כדי להבין אם היה מישהו שחשב על הרעיון לפנינו במקום כלשהו בעולם, וכדי לדלות כמה שיותר תובנות מהתקדימים – מהכישלונות ומההצלחות שלהם, ולאמץ אותן אצלנו;
  • רישום פטנטים – כשנרצה לרשום פטנט ולהיות בטוחים שיש לנו בלעדיות עליו;
  • תיקוף המידע – כשנידרש למידע כמותי ואיכותי מבוסס, אמין, רשמי ומתוקף ממקורות רשמיים (ולא נרצה להתבסס על מידע רכילותי, מפורבק או פייק ניוז).
  • הכרעות ניהוליות – כשנחפש תובנות בעלות ערך קריטי עבור הפעילות שלנו, שמהן נוכל לגזור מסקנות ודרכי פעולה מעשיות (actionable insights).

 

 

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן