מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מקורות השראה מהם אפשר לקבל רעיונות למוצרים בפתיחת חנות אינטרנטית

מקורות השראה מהם אפשר לקבל רעיונות למוצרים בפתיחת חנות אינטרנטית

חנויות האינטרנט הולכות ומתרבות, ומעטות מהן מציעות את המבחר אשר הופך אותן לייחודיות וליוצאות דופן, כאלו שאי אפשר לוותר עליהן ושהשמועה על קיומן עוברת גם מפה לאוזן (או במילים אחרות, ויראליות). המטרה של כל חנות צריכה להיות מציאת המוצרים שיתאימו בדיוק ללקוחות שלה, שיהיו מיוחדים ושתהיה סיבה להיכנס דווקא אליה.

כדי למצוא את הרעיון הטוב ביותר לחנות ולמוצרים אשר יימכרו, אי אפשר לחכות לכך שיגיע מעצמו (מה גם שפעמים רבות הרעיונות מגיעים ברגעים הכי פחות נוחים, כשאיננו מוכנים אליהם), אלא יש ליזום את הגעתו. האינטרנט מציע שפע רעיונות והזדמנויות להשראה, ויזמים חדשים צריכים לדעת כיצד למצוא אותם.

רגע לפני שתתחילו לחפש – הגדירו את המטרה

רגע לפני שאתם מתחילים לחפש אחר המוצרים המתאימים למכירה דרך חנות האינטרנט שלכם, כדאי שתגדירו את המטרה שלכם, לרבות הגדרה של תחום החנות שלכם. חיפוש כללי אחר מוצרים מעניינים יוביל אתכם לתוצאות רבות מדי, ולכן עדיף להיות ממוקדים ועם זאת להתחשב בשתי ההמלצות הבאות:

חפשו רעיונות מעבר למוצר – בעת ביצוע חיפוש לרעיונות למוצרים אותם תמכרו דרך החנות האינטרנטית שלכם, מומלץ שתתנו את הדעת לא רק על המוצרים אלא גם על הצגתם בדרך הטובה ביותר ותבחנו מוצרים שהם פחות נפוצים ופופולאריים, בהם סביר להניח שתתקלו בתחרות. אם אתם רוצים לפתוח חנות אינטרנטית מעניינת, יהיה עליכם לחשוב על שווקים חדשים שאולי יחפשו אחר המוצר המעניין, דרכים מקוריות והיבטים חדשים לשימוש במוצרים מוכרים, מאפיינים שונים ומפתיעים למוצרים שאחרים לא מציעים כרגע, ולבחון גם את האפשרויות להגדיל את הקהל הפוטנציאלי שלכם.

הסתכלו גם על מוצרי נישה – קבוצות נישה הן קבוצות משנה עם קהל מצומצם, אך לרוב הוא מדויק ומוגדר. בעת החיפוש מומלץ לבחון מוצרים שיענו לקהל זה, וזאת למרות הסעיף הקודם שמדבר על הרחבת הקהל. במקרים רבים, קל יותר לפרסם לקהל מדויק ולהתקדם בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש אם ישנם מוצרים אותם אותו קהל מבקש (כדי לקרוא עוד על נישות שיווקיות אפשר ללחוץ כאן).

המקומות הטובים ביותר לחפש בהם השראה ורעיונות

התחילו ממה שיש לכם

לפני שתתחילו לחפש אחר פתרונות ורעיונות באינטרנט, כדאי שתחפשו את מה שכבר יש לכם. רשמו את הרעיונות שחשבתם עליהם, מנו את המוצרים אותם דמיינתם שתמכרו בחנות שלכם, ואם יש לכם מסמכים מן העבר הקשורים בתכנונים לחנות העתידית שלכם – זה הזמן לחזור אליהם. אם עוד לא הכנתם רשימה, זה הזמן להכין אותה תוך מתן מענה לשאלות הבאות:

  • אילו מוצרי נישה מעניינים אתכם במיוחד?

  • אילו מוצרים עניינו את החברים שלכם?

  • מהי התשוקה שלכם? מה גורם לכם להימשך לתחום וישמח אתכם למכור בחנות?

  • מהם הכאבים והצרכים שאתם נתקלים בהם בחיים ואתם חושבים שאפשר לבנות סביבם מוצר או שירות ?

ברגע שתבינו מה מרגש אתכם בכל הנוגע לפתיחת חנות אינטרנטית, יהיה לכם קל יותר למצוא את המוצרים המתאימים והמיוחדים להצגה באתר.

  1. בדקו מה יש בסביבתכם

לפעמים אינכם באמת צריכים לחפש אחר רעיונות חדשים במקומות רחוקים, וזאת כיוון שמה שאתם מחפשים נמצא בסביבה הקרובה לכם. ישנן חנויות אשר מתבססות על מכירת מוצרים המיוצרים באזורם. לעתים הן משנות אותם ולעתים משאירות אותם בצורתם המקורית, ורק הופכת אותם לזמינים לכל דרך החנות האינטרנטית.

דוגמאות לכך הן פנייה לייצור מקומי כמו למשל ארגונים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים אשר דרך ההכנסות מקיימים את פעילויותיהם, מכירת יצירות של אמנים הפועלים באזור מסוים ואפילו רכישה מקומית של סחורה חקלאית ומכירתה בכל הארץ דרך האינטרנט.

3. עקבו אחר מגמות באינטרנט

דרך מצוינת למצוא רעיונות למוצרים למכירה באינטרנט היא לעקוב אחר מגמות וטרנדים בעולם. ישנם אתרים שונים אשר יוכלו לעזור לכם לעשות זאת מבלי לצאת מהבית. פרסומים אלה יחשפו אותכם לא רק למוצרים עצמם אלא גם לשירותים, חוויות משתמש וכיוונים אותם בחרו יזמים אחרים בשוק ולא הייתם מגיעים אליהם בכוחות עצמכם.

מעקבי טרנדים – ישנם אתרים אשר מבצעים מעקבי טרנדים אחר כל מה שחם בעולם. דרך האתרים הללו אפשר לראות מה קורה בעולם בתחום המעניין אתכם ולקבל רעיונות למוצרים (דוגמה לאתר שכזה אפשר למצוא כאן).

ציידי טרנדים – קהילת ציידי הטרנדים כוללת רשת של מעל 130 אלף חברים ומעל 300 אלף עוקבים אשר מחפשים אחר מקורות השראה, ויזמים יכולים לעקוב אחר הנעשה ולמצוא את הרעיונות העסקיים (לחצו כאן למעבר לאתר הרלוונטי).

יזמים מהעולם – לא כל אחד יכול לטייל בעולם כדי לחפש את המוצרים הנחוצים לו, ולשם כך אפשר להיכנס למקורות המידע שנאספים על ידי אנשים מהעולם כולו (עברו לאתר בלחיצה כאן).

ברחבי העולם אפשר למצוא דוגמאות שונות של עסקים שיישמו את השימוש באתרים השונים. אותם יזמים עקבו אחר טרנד באזור אחד של העולם, יצרו חזון כיצד לשלבו באזורם והביאו אותו לקהל לקוחותיהם כמוצר פורץ דרך.

4. בקרו באתרים המעבירים ביקורת על מוצרים

היום קל מאד לקבל ביקורות על מוצרים מכל העולם כולו. אם אתם רוצים לפתוח חנות אינטרנטית ייחודית ולבחור בקפידה את המוצרים שתמכרו, אלו סוגי האתרים שחשוב שתבחנו:

בלוגים – היום כמעט סביב כל נושא אפשר למצוא בלוג שעוסק בו. פעמים רבות הבלוגים מציגים מוצרים ונותנים עליהם המלצה (או ממליצים להימנע מהם) ואלו מקורות מידע שכדאי לעקוב אחריהם כדי למצוא את המוצרים המתאימים לחנות. תנסו לחפש בלוגים של מוצרי נישה.

סיקורים – ישנם אתרים אשר המטרה שלהם היא לסקר מוצרים. הם אינם כותבים מעבר לכך מידע נוסף, וזהו ההבדל בינם לבין הבלוגים. פעמים רבות אתרי סיקור ידרגו את המוצרים בניקוד של ממש, וכדאי לחפש אחר הביקורות הללו כדי לבחור מוצרים למכירה.

כדאי במיוחד לקבל רעיונות מסקירות של מוצרים לא שגרתיים. אנחנו ממלצים לכם לבקר ולהתרשם במיוחד מהאתרים הבאים: Uncrate (מוצרים לגברים), Outblush (מוצרים לנשים), Blessthisstuff, Gearmoose, פיירבוקס, Hi-consumption, קול מטריאל, Polyvore.

חנויות גדולות – החנויות הגדולות באינטרנט מציעות שפע עצום של מוצרים, כשאפשר לחלק את הקטגוריות השונות ולהגיע אפילו למוצרי נישה. המגוון הרחב והסיקורים שמגיעים מהלקוחות יכולים לשמש כמקור השראה לבחירת המוצרים שיימכרו בחנות האינטרנטית.

  1. היכנסו לרשתות החברתיות וחפשו אוצרות

הרשתות החברתיות טומנות בחובן שפע של רעיונות, וכדאי להיכנס אליהן ולמצוא רעיונות שיכולים להיות רלוונטיים לחנות. כאן יש לחפש בכלל הרשתות, לרבות פינטרסט, אינסטגרם, טוויטר, וואנלו (Wanelo – ראשי תיבות של ((Want – Need – Love), פנסי (FANCY) ורשתות נוספות אשר מציגות מגוון של רעיונות ושל מוצרים שמעניינים את הגולשים באינטרנט. וואנלו ופינטרסט למשל נותנים סקירה מתעדכנת של מוצרים וטרנדים חמים. גם קבוצות (סגורות ופתוחות) בפייסבוק הם כמובן מקום נהדר ללמוד ממנו דברים ולהיעזר ב"חוכמת המונים".

  1. בחנו את הפורומים בתחום

גם היום, על אף הקמת הרשתות החברתיות, ישנם פורומים פעילים מאד בארץ ובחו"ל. היתרון של חיפוש רעיונות בפורומים הוא היכולת להתמקד בחיפוש נקודתי, וכך למצוא מוצרים המתאימים גם לקהל נישה וגם לקהל הרחב. כאן יש לבצע חיפוש לא רק אחר פתרונות בצורת מוצרים, אלא גם לבחון מה אנשים מחפשים, מהן השאלות שלהם ואחרי מה הם מחפשים.

  1. בחנו אתרי מכירות דומים

אם ישנם אתרי מכירות שאתם אוהבים, בארץ או בחו"ל, אלו יוכלו לשמש אתכם כמקור השראה וקבלת רעיונות לסגנון המכירה ולמוצרים השונים אותם תכניסו לחנות שלכם.



רוצים שנעזור לכם למצוא רעיונות למוצרים ושירותים מיוחדים מהעולם באמצעות עבודת מחקר אינטרנטית ?. השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם לעשות את הצעד הנוסף בדרך להגשמת הרעיון שתמיד חלמתם עליו.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן