[vc_row][vc_column][vc_column_text]
כך תשמרו על חדשנות בעסק שלכם
אנשים תוהים לא אחת, "אם יש לי עסק מצליח, מוצרים מצוינים ומוניטין, למה לי לשנות? הרי 'סוס מנצח לא מחליפים' וגם 'כל המוסיף גורע'". התשובה לתהיות האלו היא שהשינויים כיום כל כך מהירים ובלתי צפויים, שגם המוצרים הטובים ביותר היום יכולים להפוך למיותרים מחר.
הטכנולוגיה אינה מפסיקה להתפתח, המדיה משתנה כל הזמן ואורח החיים שלנו הולך ומשתנה יחד איתן. מלבד זאת, חיים פירושם השתנות וצמיחה: מוצר שנחשב טוב היום יזדקק לשיפורים ולשינויים כדי שיהיה יעיל ואפקטיבי גם מחר, ואילו עסק שקופא על שמריו הוא עסק שמפסיק לחיות.
לכן, בעלי עסקים ומנהלי חברות צריכים להיות כל הזמן עם יד על הדופק, עם עיניים פקוחות ועם אוזניים כרויות – לשמוע, לראות ולצפות את התהליכים, את ההתפתחויות ואת השינויים בתחום שבו הם עוסקים, ולהיערך בהתאם. יתרה מכך, חתירה לשיפור ולצמיחה הן תכונות שיועילו לכל עסק וארגון וישאירו אותו חי וערני.
לראות את הנולד
כדי להישאר בחזית הקדמה והחדשנות, עליכם לזהות את צורכיהם העתידיים של לקוחותיכם עוד לפני שהם יזהו אותם בעצמם, כך שכאשר הצורך יהפוך לאקטואלי – תהיו מוכנים עם המוצר או עם השירות המתאים.
מכיוון שראיית עתידות ויכולת ניבוי אינן חלק מיכולותיו הבסיסיות של האדם בימינו, עליכם למצוא את הדרך לזהות טרנדים, אופנות וצרכים עתידיים. כלים מצוינים לכך הם אתרי אינטרנט העוסקים בנושאים כמו חדשנות, מידענות, יזמות וחשיבה מקורית. הנה כמה אתרים שיעזרו לכם להיות בעניינים:
-
Trend Watching – אתר המציע כלים, תובנות ועזרה בפיתוח מוצרים מתקדמים ובבניית מסעות פרסום אופנתיים. האתר מאפשר לגולשים להתייעץ עם מומחי שיווק ואף מציע פלטפורמת מודיעין עסקי אונליין. ניתן להשתמש בשירותי האתר ללא תשלום, אם כי שירות מקיף וכולל ינוע בטווח המחירים 1,000-500 דולר בחודש.
-
Cool Hunting – אתר זה עוזר לעסקים ולחברות לזהות מגמות באומנות, בעיצוב, בטכנולוגיה ובטיולים.
-
More Inspiration – אתר המציג טרנדים ומגמות עתידיות בתחומים רבים, כמו ספורט, בריאות, ביטחון, טכנולוגיה ועוד. חלק מתיאורי המוצרים מלווה בסרטוני וידאו.
-
Trend Hunter – אתר זה מציג מדי יום תכנים רבים הסובבים סביב תרבות הפופ, חדשות ויראליות ורעיונות חדשניים. באתר זה תוכלו לתור אחר רעיונות ואחר חידושים כמעט בכל נושא שיעלה בדעתכם.
-
Springwise – לאתר זה מעל עשרים אלף נציגים הפרושים ביותר מ-190 מדינות ומחפשים פטנטים, מידע חדשני ורעיונות עסקיים מבריקים. הרעיונות הטובים ביותר ביניהם מפורסמים באתר. המחירים של שירותי האתר נעים בטווח 1,520-115 דולר לשנה.
-
CoolBusinessIdeas – אתר מומלץ לכל חובב מידענות וחדשנות. האתר מציע שלל רעיונות חדשניים ומגמות עתידיות בתחומים רבים, ללא תשלום.
-
TheTrendSpotter – האתר המושלם עבור מי שמבקש לזהות מגמות עתידיות באופנה ובעיצוב.
-
PFSK – האתר מציג תובנות בפורטל החדשנות והחדשות שלו וגם מספק לחברות דוחות ותובנות לגבי מגמות ספציפיות. עלות השימוש באתר היא מינימום 95 דולר לחודש.
-
TED – המיזם המוכר שהוקם במטרה להפיץ רעיונות חדשניים ומשני חיים ללא מטרות רווח. פלטפורמה מצוינת לשאיבת השראה ורעיונות יצירתיים לחידושים, לפטנטים, לחשיבה מקורית וכו'.
-
THECOOLIST – מספק לגולשים מידע על פרויקטים טרנדיים באומנויות ובמלאכות, בעיצוב ובאופנה.
להמציא את עצמנו מחדש
עבור חברות ועסקים בינוניים המעוניינים להתפתח ולפרוץ לשווקים חדשים, צוות ניהולי בעל חשיבה יצירתית הוא הכרח. עם זאת, לעיתים אין משאבי כוח אדם פנויים לעסוק בפיתוח ובחדשנות, ויש להיעזר בגורמים מבחוץ.
עבור צוות המתנהל בדרך מסוימת לאורך שנים, הסתגלות לשינוי אינה פשוטה. נקודת המבט עלולה להיות מקובעת ומצומצמת, והראייה למרחקים נחסמת. במצב כזה, עליכם למצוא את הדרך לנער את העסק משלוותו ולהשיב לצוות את החיוניות, את האמביציה ואת הדחף לשפר ולשכלל את המוצרים, כי אין ברירה – אי-אפשר לתת לעסק לשקוט על שמריו.
פעילויות גיבוש מאתגרות, ימי עיון, הרצאות מעוררות השראה וסמינרים בנושא עתידנות וחשיבה מחוץ לקופסה יכולים לעזור. אם כל זה לא עובד, ניתן לפנות לחברה מקצועית שתבצע עבור העסק שלך אבחון, חיפוש ואיתור של רעיונות ושל מגמות חדשניות. אפשרות אחרת היא להעסיק אדם במיוחד לצורך כך.
בידול וייחודיות
עסק שפיתח מוניטין וייחודיות ומצליח לבדל את עצמו מעסקים מתחרים, ימשוך שוב ושוב לקוחות חדשים ואף יזכה ללקוחות נאמנים שילכו איתו כברת דרך.
לכן, פתחו והדגישו את המאפיינים המייחדים והמבדלים את המוצר שלכם ממוצרים דומים. הכוונה היא למאפיינים שעושים את המוצר שלכם יעיל, איכותי ובעל תכונות, פטנטים ופונקציות שאינם קיימים במוצרים מתחרים.
לצד ההשקעה בפיתוח מוצרים מתקדמים ואיכותיים, יש גם למתג את המוצרים ואת השירות כחדשניים וכאיכותיים. יצירת מוניטין ומיתוג למוצרים הם מקצוע בפני עצמו, וייעשו על הצד הטוב ביותר בידי אנשי מקצוע בתחום.
בלעדיות
כחלק ממדיניות של בידול וייחודיות, רישום פטנטים, השגת זיכיונות בלעדיים ליבוא או לייצור מוצרים וכל אמצעי אחר שיבטיח למוצרים שלכם בלעדיות, ישאירו אתכם במשחק ויאפשרו לכם להתרכז בייצור מוצרים חדשים ובשכלול המוצרים הקיימים תוך ידיעה שכרגע המוצרים שלכם אינם מאוימים על ידי מתחרים.
כך תאפשרו לעסק סביבת פעולה בטוחה, ללא תחרות שתאיים עליו. אין פירוש הדבר שהבלעדיות תפטור אתכם מהצורך להמשיך לחדש ולהתחדש, אבל היא תאפשר לכם להפנות משאבים רבים יותר לפיתוח, להתחדשות ולייצור מוצרים נוספים כך שגם בעתיד לא תהיו מאוימים מצד.
ערך מוסף
עוד דרך לחזק את מוצרי החברה היא להעניק להם ערך מוסף. למשל, מוצר יכול להיות ירוק וידידותי לסביבה או שהוא יכול להיות מיוצר, משווק או נארז על ידי אוכלוסיות טעונות טיפוח וכיו"ב.
שימוש באנרגיה מתחדשת, בחומרים מתכלים, במחזור וכן הלאה – כל ערך מוסף יתרום לערכו של המוצר שלכם. ערך מוסף שיקלע לטרנדים מתהווים ימשוך קהל לקוחות חדש, כמו שוחרי איכות הסביבה וחסידי אנרגיה מתחדשת.
תיאוריית האוקיאנוס הכחול
לפי האסטרטגיה העסקית של צ'אן קים ורנה מובורן, מחברי רב-המכר "אסטרטגיית אוקיאנוס כחול" שיצא לאור בשנת 2004 ותורגם ל-41 שפות, ניתן לדמות את העולם העסקי לאוקיאנוס.
השניים מתארים את ההתנהלות העסקית המקובלת כהתנהלות של אוקיאנוס אדום, שבו חברות רבות מתחרות על אותם פלחי שוק, וככל שחברה אחת מרוויחה – חברה אחרת מפסידה, עד שהזירה העסקית הופכת למעין שדה קרב רווי פציעות ודם, וכולם יוצאים נפסדים. הסביבה העסקית של אוקיאנוס אדום היא עוינת ולא בטוחה.
קים ומובורן טוענים כי אפשר להתנהל אחרת. לטענתם, חשיבה מקורית וראייה רחבה יאפשרו לחברות ולעסקים לפנות לפלחי שוק חדשים, לענות על צרכים שעדיין לא קיבלו מענה ולפעול בסביבה של אוקיאנוס כחול, שבה האופק רחב, האפשרויות רבות ואין יריבויות וקרבות.
"במקום להילחם פנים אל פנים מול חברות מתחרות, מצא מרחבים חדשים ופתח מוצרים שאיש עדיין לא חשב עליהם." הם אומרים.
פעולה בסביבה של אוקיאנוס כחול מצריכה חשיבה מקורית, פריצת גבולות ומחשבה אמיצה ובהירה. עליכם להשתחרר מקיבעונות מחשבתיים, לאמץ רעיונות ומושגים חדשניים ולקחת על עצמכם סיכונים שצצים כשפונים לטריטוריה בלתי מוכרת.
ויש שכר לסיכון: פעילות במרחב אוקיאנוס כחול מציעה הסתכלות חדשה על מרחב הפעילות העסקית, כזו שמייצרת התנהלות אנושית, הרמונית ואפקטיבית יותר.
מודיעין עסקי
אל תפסיקו לאתר רעיונות, פטנטים וטרנדים מכל רחבי העולם, שכן לעולם אין לדעת מאין יצוץ הרעיון התפור על העסק שלכם.
אלא שבעידן האינטרנטי, כמויות המידע הזמין הן עצומות, ויש חשיבות רבה ליכולת להעריך ולתייג את המידע הזה.
הבשורה המרגיעה היא שלא חייבים להעסיק צוות מיוחד שיעסוק במודיעין עסקי, בזיהוי מגמות וטרנדים ובאיתור פטנטים ורעיונות מצליחים. מידענים שמומחיותם במודיעין עסקי ובאיתור טרנדים עתידיים יספקו לכם כל פיסת מידע רלוונטי מכל חלק של הגלובוס, ובתוכו מגמות ורעיונות, תובנות והצעות אופרטיביות לפעולה. מידען יודע כיצד למצוא מידע נחוץ ברשת, להעריך את אמינותו, לסווגו, לתייקו, לערוך אותו ובעזרת אמצעים חזותיים להציג תמונה ברורה בכל נושא שרלוונטי לעסק שלכם.
לכן, כאשר אתם רוצים לבדוק אפשרויות להתפתחות ולחקור רעיונות ושווקים חדשים, מידען טוב יקצר עבורכם את הדרך הארוכה ויציל אתכם ממוקשים שטמונים במידע בלתי מדויק ולא אמין.
לסיכום
-
במציאות העסקית של העידן שבו אנו חיים, התחדשות וחדשנות הן הכרח.
-
עסק המבקש לפרוץ לשווקים חדשים או ליצור ליין חדש של מוצרים, נדרש לתהליך חקירה ובדיקה מקדים שיעזור לו לזהות את הטרנד הבא, את האופנה העתידית ואת מגמות השוק.
-
זיהוי נכון של טרנדים ושל אופנות, פיתוח מוצרים מתאימים ורישום פטנטים, יבטיחו לעסק שלכם הצלחה ושגשוג.
-
טוב ורצוי שצוותי ההנהלה והעובדים יהיו שותפים לתהליך, ואם ביכולתכם להקצות כוח אדם למשימת ההתחדשות – הרי זה משובח. אבל, גם אם מצבת כוח האדם של העסק אינה מאפשרת הקצאת כוח אדם למשימה, לרשותכם אתרי חדשנות ומידענות וכן חברות מתמחות בתחום שיבצעו עבורכם את העבודה.
-
חדשנות ויצירתיות בשילוב מודיעין עסקי אפקטיבי יחשפו את מוצרי החברה בפני קהלים חדשים, ירחיבו את אופקי הפעילות של העסק ויאפשרו זינוק והתקדמות.
פנו אלינו לקבלת שירותי איתור וניטור מידע על רעיונות, על מוצרים ועל קונספטים חדשניים ברחבי העולם
[/vc_column_text]