מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

 

מחקר שוק נדרש בכל פעם בו יזמים או חברות מעוניינים להיות גורם משמעותי בשוק אליו הם מתעתדים לפעול. מדובר בשלב מקדים שחשוב שיכלול בתוכו בדיקות אודות השוק והמתחרים, תוך הקפדה להימנע מדילוג על שלבי המחקר. 

דובר רבות על החשיבות הרבה במחקר שוק ובו התייחסות רחבה הנוגעת למתחרים שלנו. ביצוע של מחקר שוק ואיתור מתחרים איכותי חייב להיעשות באופן יסודי ורחב מהרגע הראשון. בניית מחקר שוק לא מקצועי בשלביו הראשונים יהיה בו לפגוע בנו בהמשך המחקר ולבטח כשנהפוך להיות חלק מאותו שוק. 

שלבים עיקריים בעריכת מחקר שוק

השלב הראשון בעריכת מחקר שוק נוגע לשאלה שאנו צריכים לשאול עצמנו כיזמים – מה בדיוק אנו מעוניינים למכור. כדי לענות על שאלה זו חשוב להעניק הגדרה ברורה של המוצר הבסיסי והמרכזי שלנו, לאפיין את השירות אותו ניתן ללקוחותינו, לענות על השאלה על אילו צרכים המוצר שלנו עונה ועוד. 

המענה על השאלות הנוגעות למוצר יאפשרו לנו להבין באילו תחומים המוצר שלנו רלוונטי. תחת בדיקה זו נוכל, למשל, להגיע למסקנה שאת המוצר אותו אנו רוצים לקדם לתחום הרכב ניתן אף לשווק, לייצא ולעניין גם לקוחות בשוק החקלאות. לצד זאת נקבל תשובות הנוגעות למי קהל הליבה של המוצר שלנו, מהי גודל הבעיה שהמוצר פותר, מהן יתרונותיו היחסיים לעומת מוצרים דומים, מהן החולשות של המוצר ואיזה תקציב אנו זקוקים לעומת זה העומד לנו. 

שלב מתקדם נוסף, אך עדיין ראשוני, מאפשר לנו לבצע מחקר שוק תוך העזרות במרחב הדיגיטלי. נכון, מחקר שוק אינו יכול להישען בהמשך אך ורק על ידי מחקרים ייעודים שפרסום שלהם נגיש ברשת האינטרנט ויש כמובן להגיע גם למחקרים נוספים רבים שעליהם יש לשלם.

ועדיין, בשלב התחלתי של מחקר שוק ניתן, ראשית כל, להתחיל בחיפוש ברשת האינטרנט דרך מספר מילות חיפוש בעברית ובאנגלית שיש בהן להוביל אתכם לתוצאות רצויות. חשוב להכיר שגם כאן יש צורך לבצע חיפוש מעמיק לגבי כל תוצאת מילת חיפוש, כשלא פעם ניתן אף לפנות למכוני מחקר ולקבל מהם חומרים רלוונטיים כשאלו אינם זמינים ברשת או למכירה. 

שלבים עיקריים בחקר המתחרים

חקר והכרת המתחרים שלנו צריך להיעשות בצורה מסודרת ויסודית עוד בשלב הראשון. גם כאן ניתן להתחיל קודם כל בחיפוש בסיסי ברשת האינטרנט אשר יגלה לכם מיהם כלל המתחרים שלכם בשוק אליו אתם שואפים להיכנס. 

ההמלצה היא בפתיחת קובץ "אקסל" שבו תוכלו לרכז מידע ראשוני ובסיסי על כל מתחרה. באותו הקובץ חשוב לרשום באופן מסודר את שמה של כל חברה, פירוט של המוצרים והשירותים שכל חברה מעניקה, מיקום החברה – משרד ראשי וסניפים נוספים בארץ ובחו"ל, מהו קהל היעד של כל חברה, כמה עובדים יש בכל חברה, הערכת שווי, הכנסות, כיצד מוצר כל חברה דומה ושונה למוצר שלנו. 

חלק נוסף וחשוב מתבסס הן על ממצאים עובדתיים והן על בסיס הידע והניסיון של אנשי מקצוע והוא נוגע לעובדה הכה חשובה כיצד ובמה אנו נבדלים לעומת המתחרים שלנו. מדובר בשלב קריטי שבו זיהוי נקודות השוני יאפשר לנו להבדיל אותנו משאר המתחרים ובעיקר מול קהל הלקוחות אליו אנו מכוונים. 

כישלון ביכולת להבחין וליצור בהמשך בידול ביננו לבין המתחרים יגרום לנו להפוך לעוד חברה נוספת אשר תיתפס כרפליקה דהויה, חסרת זהות וייחודיות כשממנה רוב הלקוחות הפוטנציאליים יתעלמו. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן