מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

 

בעולם העסקי קיימים מספר כלים מקצועיים המאפשרים לקבל מידע מהימן על חברות שונות – מקומיות ובינלאומיות. מידע שהופך למשמעותי וקריטי במסגרת פעילותנו במחקרי השוק והחברות אותם אנו עורכים. 

בעולם העסקי ניתן למצוא חברות מקצועיות להן מספר רחב של מאגרי מידע אלקטרוניים הכוללים פסקי דין, חומרים עיתונאיים ואף מידע כלכלי רחב.

מאגרי מידע כלכליים במרחב הדיגיטלי מאפשרים לנו לקבל מידע על חברות בינלאומיות, כשישנם מקרים בהם אין ביכולתו לחשוף את כלל המידע וזאת בשל מגבלות חוקיות כאלו ואחרות שעל חברות ציבוריות ופרטיות לעמוד. על חלק מאותו מידע נרחיב במאמר הבא. 

תמונת מצב של חברה – Company Snapshot

מאגרי מידע רבים מאפשרים תחילה לקבל סקירה כללית הכוללת בתוכה מידע כללי ובסיסי על חברות שונות. 

בין היתר תוכלו לקבל פרטי קשר שונים עם החברה ובכיריה, לדעת מהו מספר ה-DUNS שלה – מספר בין תשע ספרות לזיהוי עסקים וחברות בכל העולם, כשבתרגום ראשי התיבות מדובר בעצם ב”מערכת מספור אוניברסלית לנתונים”. 

מידע נוסף אליו תחשפו בשלב זה יכלול אף מידע משמעותי על מלאי החברה, מהו הסיווג התעשייתי שלה הנעשה באמצעות SIC ראשוני בעל ארבע ספרות ואף סיווג ראשוני של NAICS – סיווג התעשייתי המייצג חברות בצפון ומכרז אמריקה ממדינות כמו ארה”ב, קנדה ומקסיקו. 

בחלק המילולי יותר תוכלו לקבל תיאור עסקי מפורט אודות החברה, מיהם המנהלים והדירקטוריון שלה, מידע כלכלי חשוב ואף חדשות עדכניות אודותיה. 

מנגנון מעקב אחר חברות – Company Alerts

אפשרות נוספת היא בסימון מספר חברות אחריהן נרצה לעקוב באדיקות יותר מאחרות. אותו מעקב יאפשר לנו לקבל מידע חדש ודינמי שיש בו להיות משמעותי עבורנו. 

מנגנון המעקב – Company Alertsמאפשר לנו לסמן את החברות שאחריהן נרצה לעקוב. אותו מנגנון יאפשר לנו להיות מעודכנים בנוגע לשינויים משמעותיים, כשאת המידע נוכל לקבל במספר דרכים מקוונות. כאן גם נוכל לקבוע איך ומתי לקבל את אותו מידע, באיזו תדירות ואף לקבוע מי במסגרת שלנו יוכל להיחשף לאותו המידע. 

התראות אחר מנהלים – Executive Alerts

מנגנון התראות ממוקד ומשמעותי לא פחות הוא מנגנון המאפשר לנו לא לעקוב רק אחר החברות עצמן אלא ליצור מעקב של מנהלים בכירים באותן חברות ואף מנהלים ואנשי מפתח נוספים בשוק אליו אנו מכוונים. 

גם כאן נוכל ליהנות ממידע ממוקד ורחב אודות פעילותיהם של מנהלים בחברות הרלוונטיות לנו ואף ללמוד על פעילותם במרחבים עסקיים נוספים בהם הם פועלים וכך לנסות ולהכיר לעומק את אופן חשיבתם ועבודתם. 

 

ניתוח SWOT על חברות

ניתוח SWOT – Strengths Weaknesses Opportunities Threats מהווה את אחד המודלים המרכזיים לתכנון וניהול אסטרטגי וביכולת לבחון או כוחן של חברות ליצור לעצמן יתרון תחרותי בשוק בו הן פועלות. 

ניתוח ה-SWOT מאפשרת לקבל ניתוח הסביבה הפנימית והחיצונית של חברות ובכך להעריך את סיכויי החברות להצליח בשוק בהן הן פועלות. 

חלק ניתוח אחד מתרכז, כאומר, בממדים חיצוניים. אלו כוללים ניתוח של הזדמנויות עסקיות ואיומים חיצוניים על החברות, כוחות מאקרו סביבתיים בהם יש להתחשב ולהכיר וכמובן הכרה מקרוב של כוחות מיקרו. 

לצד הממד החיצוני מתקיים אף ניתוח של הממד הפנימי – ניתוח המתרכז בנקודות החוזק והחולשה של חברות ומאפשר לנו, כמתחרים של אותם חברות, לדעת כיצד לפעול ולהגיב למול נקודות אלו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מידע עסקי על חברות

איסוף מידע עסקי על חברות – לשם מה צריך את זה ואיך עושים את זה?

איסוף מידע עסקי על חברות, כחלק מאיסוף מודיעין עסקי, או כזה המכונה גם “מודיעין תחרותי”, יכול לעזור לחברות ולעסקים בתחומים שונים להתמודד בצורה מוצלחת יותר עם התחרות המאתגרת בשוק ולהגיע לרווחים גבוהים, כחלק מתכנית פעולה נכונה ויעילה יותר. באמצעות מידע עסקי מודיעיני, אותו אוספים אנשי מקצוע, המיומנים בכך, יכולים בעלי הדרגים הגבוהים, בעלי התפקידים הבכירים באותה חברה, באותו עסק, לקבל החלטות אסטרטגיות נכונות וטובות יותר ולבחון בקפידה את צעדיהם העתידיים. גם משקיעים יכולים להיעזר בכך כדי לבחון את ההצעות השונות המוגשות להם, ובהתאם לקבל את ההחלטה – במה להשקיע ובמה לא.

מה זה כולל

מודיעין עסקי הוא חלק ממכלול שלם של שירותים העומד לרשותן של חברות בתחומים שונים ובסדרי גודל שונים. איסוף המודיעין, הנעשה בפועל בעזרתו של משרד חקירות מודיעין עסקי, יכול לספק מענה לשורה ארוכה של צרכים, שאיתן מתמודדות חברות רבות במשק כיום. הוא יכול לספק נתונים על מתחרים. המודיעין העסקי יכול לכלול מידע חשוב על מוצרי ושירותי החברות המתחרות, על תהליכי העבודה שלהן, על מנעד המחירים שהן מציעות, על קהל הלקוחות שלהן, על הפיתוחים החדשים שלהן, על בעלי התפקידים השונים בהן, על האסטרטגיות השיווקיות שבהן הן נעזרות ועוד. איסוף מודיעין עסקי בחו”ל כמו גם בארץ, יכול לתת מענה כאשר מעוניינים בהצגת בדיקות נאותות עבור יזמים, רגע לפני כניסתם להשקעה, עבור שותפים עסקיים לפני הקמת עסק או חתימה על הסכמים ועוד.

איסוף מידע עסקי יכול גם לספק מענה מתאים כחלק מהכנה למכרזים. באמצעותו ניתן לקבל מידע לגבי הצעות המתחרים, לרבות המחיר, היקף העבודה, הזמנים לביצוע ועוד. כך אפשר להכין הצעת מחיר מתחרה אטרקטיבית יותר ולהגדיל את הסיכוי לזכות במכרז. מעבר לכך, משמש המידע המודיעיני גם ככלי למינוף משא ומתן ובמקרים מסוימים גם לצורך הוכחת ביצוע עבירות או פעולות שאינן מוסריות, כמו שחיתויות, מתן שוחד ועוד.

איסוף מידע לפני השקעה

איסוף מידע ונתונים עסקיים על חברות נדרש לא אחת על ידי משקיעים ויזמים, השוקלים להשקיע את מיטב כספם בחברה או בעסק, בסטארט אפ חדש או בשירות מסוים, שנדרשים עליו נתונים חשובים לפני ביצוע ההשקעה. באמצעות איסוף מודיעין עסקי חברות יכולות למשוך אליהן משקיעים פוטנציאליים ולהיעזר במידע שנאסף כחלק מאסטרטגיה נכונה. מכיוון שאינטואיציה לא תמיד מספקת מענה מתאים ובפועל לא תמיד מוכיחה את עצמה, כשמדובר בסכומי כסף גבוהים מאד (וגם פחות), הכרות עם הצוותים הצפויים לנהל את המיזם, היכרות עם המוצרים או עם השירותים שאותם הם צפויים לספק, עוזרת בקבלת ההחלטות והקטנת הסיכונים בצורה משמעותית.

מעוניינים להצטרף למיזם חדש או להשקיע בו? להיות תמיד עם האצבע על הדופק ולדעת מה חדש בפעילות המתחרה שלכם בארץ או בחו”ל? חברת InfoTarget היא הכתובת המתאימה לפנות אליה. החברה מציעה מגוון של פתרונות מידע ואיסוף נתונים, שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. לפרטים, צרו קשר בטלפון 054-4969359