שאלות נפוצות שכדאי לדעת על תהליך העבודה איתנו
אל חברתנו פונים יזמים, בעלי עסקים, מנהלים ובעלי תפקידים בתחומי השיווק, המוצרים, האסטרטגיה והפיתוח העסקי. הפנייה נעשית בדרך כלל כאשר עומדים בפני החלטה עסקית, וכשיש צורך במידע מהימן, ברור, עדכני, מנותח ומאורגן. למשל, האם למוצר או שירות חדש שעומדים להציע קיים פוטנציאל מכירות ורווחים, מי עומד לקנות אותו, כיצד לשווק ואיך להיכנס לשוק היעד, מה התמחור הרצוי או להכיר את הרגולציה שיש במדינה מסוימת בתחום.
מידענות מקצועית נועדה לתת מענה לשאלות ברמה הטקטית והאסטרטגית, החל בהחלטות GO- NO GO ועד ל- (Go-to-market) GTM, למשל איך נכנסים לשוק, האם המוצר מתאים לשוק (Product market fit), מיהם המתחרים, מהן נקודות התורפה והכוח שלהם, אילו חסמים עשויים להתעורר – SWOT, אילו שחקנים עלולים להוות בעתיד איום ולנגוס בנתח השוק, ועוד. מידענים מקצועיים אוספים ובוחנים את הדאטה בשיטות ניתוח אנליסטיות, בוררים את המוץ מהתבן, מדגישים ומאירים אותו, וכך חוסכים זמן רב ללקוח ומאפשרים קבלת החלטות מושכלות. בתוך כך, המידע שאנו מגישים ללקוח מספק לא פעם מבט וחדש ורענן על הנושאים הנחקרים.
קיימים הרבה מאוד מקורות מידע וכלים טכנולוגיים, כמו אינטליגנציה מלאכותית, למידת מכונה, מאגרי מידע בתשלום, מאגרים כלליים, רשתות חברתיות, מאגרים של איגודים מקצועיים, ניירות עמדה, נתונים סטטיסטיים, חוות דעת אובייקטיביות על מוצרים ושירותים, מאגרים משפטיים, תלונות שהתקבלו על חברות, כלים לניהול תדמית, וזו רק רשימה חלקית מאוד.
מכיוון שאנו מתרגמים את המקורות אוטומטית לאנגלית, ביכולתנו לעבוד עם מידע מכל השפות. בתוך כך, אנו משתמשים במאות כלים טכנולוגיים המייעלים את החיפוש והאיסוף, ובעזרתם גם מגיעים אל מאגרי מידע שהגולש הממוצע כלל אינו מודע אליהם. למעשה, מרבית הגולשים יסתפקו בתוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון של גוגל, ומכאן והלאה המידע מבחינתו אינו קיים. ואולם, אנו ממשיכים הרחק אל העמודים האחוריים. דווקא בהם נמצא לעיתים קרובות המידע האמיתי והמהימן, המגלה את מה שרוצים להסתיר, ושאינו מהווה חלק מקמפיינים שיווקיים.
מטבע הדברים, מדובר בכמויות עצומות של מידע, ולכן שירותי חברתנו אינם מתחילים ונגמרים בסינון ואיסוף שלו. אנו עובדים עם כלים המאפשרים לחבר בין הנקודות, בין פיסות המידע, ולחבר אותן לכדי פאזל המעניק בסופו של דבר את התמונה הגדולה ממעוף הציפור.
על פניו, כן. אפשר לבצע מחקר עצמאי. אנו עובדים עם מקורות מידע גלויים ולכן גם אתם יכולים לכאורה לעשות זאת. יחד עם זאת, הניסיון מראה שמי שמנסה לחקור עצמאית מגיע בסופו של דבר אלינו. קודם כל כי גוגל מנגישה רק 4% מהמידע הקיים ברשת. החלק העצום של 96% לא מאונדקס ולא נמצא על ידי הבוטים של מנוע החיפוש, למשל מידע שסגור מאחורי סיסמאות, בין אם בחינם או בתשלום. מדובר במידע יקר ערך שנמצא במאגרים מקצועיים או כלליים, שהגולש הממוצע פשוט לא יכול להגיע אליהם.
כמו כן, הרבה מהמידע נצא בתוך ה- Deep Web, כלומר כל האתרים שלא מופיעים בתוצאות הרגילות של מנוע החיפוש. זוהי "ספרות אפורה", מידע אלטרנטיבי שלא מגיע מהחברות עצמן באופן רשמי ודרך יחסי ציבור. מדובר במידע שאינו בהכרח חיובי, החושף יותר את הפעילות מאחורי הקלעים, כגון ניתוחים של אנשי מקצוע.
מעבר לכך, חיפוש עצמאי בגוגל מצריך מעבר סיזיפי באתר אחרי אתר, זיהוי ושליפה של פיסות המידע הנכונות, ולאחר מכן אינטגרציה שלהן. זוהי מלאכה הלוקחת זמן רב. יותר מכך – גם אם החיפוש בגוגל ייתן תשובה היא לרוב תהיה חלקית בלבד, ובמרבית המקרים תהיה זו תמונה שגורם אחר רצה שתקבלו, ולא המציאות.
על כן, קיימת עדיפות ברורה להסתייעות בשירותינו על פני ביצוע מחקר עצמאי. אנו מבצעים את האינטגרציה לפיסות הקטנות והרבות של המידע, בוחנים אותן באופן ביקורתי ומפיקים תובנות ההופכות להמלצות אופרטיביות. אכן, שירותי חברתנו אינם מיועדים להגשת מידע אינטלקטואלי או לידע כללי, אלא מידע בר ביצוע המוביל לקבלת החלטות ולצעדים הבאים – בין אם השקת מוצר או שירות חדש, הפסקת שיווק בלתי יעיל, וכיוצא בזאת.
ככל שהמידע מגיע ממקורות יותר מהימנים וזמינים, כך גדלים הסיכויים שתוכלו להסתמך עליו. אנו מצליבים בין פיסות המידע כדי להבין מה פייק ניוז ומה אמיתי, מסתמכים על מקורות שמצאנו אותם כמהימנים, עדכניים ורלוונטיים לאחר שנבדקו ממספר כיוונים, ולמעשה כל נתון נבדק ומוצלב. בנוסף, אנו עושים שימוש נרחב במקורות ממשלתיים, בהם הסיכון לטעויות קטן יחסית למקורות מידע מפוקפקים או בעלי אינטרסים.
במילים אחרות, אנו ממזערים את סיכונים למינימום כדי שהלקוח יוכל לקבל החלטה נכונה ומושכלת, באופן בטוח ובראש שקט. אנו נגיש לכם מידע בדוק, אובייקטיבי, מגובה ועם רפרנס שתוכלו לבדוק, אך בסופו של יום ההחלטה היא שלכם.
הדבר תלוי בהיקף המידע, במטרות, בלוחות הזמנים שלכם ובפרמטרים נוספים. המחקר שאנו מבצעים עשוי לנוע בין שבוע לחודש ומשתנה בעיקר לפי כמות שאלות מחקר ומורכבותן. באופן יחסי לכמויות המידע העצומות אנו מציגים זמני תגובה מהירים מאוד. עם זאת, ראוי לומר שלעולם לא נגיע לכל המידע הקיים ברשת, וגם איננו צריכים לעשות זאת. המטרה היא לענות על שאלות המחקר שאיתן יצאנו לדרך, ואנו עושים את המאמצים הגבוהים ביותר על מנת להביא את התוצאות המלאות והאפקטיביות ביותר.
יתר על כן, חברתנו יודעת לתת מענה לצרכים דחופים, למשל למידע הנדרש תוך יומיים – שלושה לישיבת מנהלים או להצגת חומר למשקיעים. המהירות תלויה בין היתר בזמינותו של מידען הפנוי ליטול את הפרויקט. חשוב לומר שאנו מסוגלים לתת מענה גם לצרכים מיידיים הד-הוק, תוך שעות בודדות, למשל כאשר חסר נתון קריטי ואפילו מורכב ביותר. אנו יכולים להגיע אליו במהירות רבה באמצעות מאגרים נרחבים, לרבות מאגרים מתקדמים של שאלות ותשובות. ראוי לציין בתהליך השירות אנו יכולים כבר לעשות חלק נכבד מהמלאכה עבור מזמין העבודה, לרבות הכנסת הנתונים למצגת עם גרפים, לוגו וכדומה.
כן. כל המידע שאנו משתמשים בו נמצא במקורות גלויים – OSINT. אנו משתמשים בכלים חוקיים לחלוטין וגלויים לכולם לאיסוף מידע מהאינטרנט, הרשתות החברתיות, העיתונות, פורומים וכדומה. ההבדל הוא שאנו מכירים את הכלים שאחרים לא מכירים. לא מדובר תחום אפור, אלא איסוף מושכל ויעיל של מידע בצורה אתית וחוקית. איננו פורצים לאתרים, חוצים את הקווים אל הדארק-נט וכדומה, וזאת כמדיניות ברורה של חברתנו.
העלויות משתנות בהתאם להיקף החומר הנדרש ולשאלות המחקר, כלומר לשעות העבודה הנדרשות לאיסוף, ארגון, עיבוד וניתוח של המידע. בהתאם לכך אנו מציעים חבילות לפי שעות – 20, 40, 60 שעות וכן הלאה, המאפשרות התאמה לכל לקוח. לאחר שנבין את צרכי הלקוח בשיחת האפיון נוכל לאמוד ההיקף הנדרש, ונדע להעריך את המחיר בהצעה מסודרת.
בנוסף, העלויות תלויות בזמן ההגשה – ככל שהדחיפות גדולה יותר המחיר עולה בהתאם. כמו כן, במידה ונדרש לפרויקט מומחה בענף ספציפי, העלות תהיה גבוהה יותר מאשר של מידען מקצועי בעל ידע כללי. חברתנו עובדת עם אלפי מידענים ואנליסטים ברחבי עולם, כולל במיקור חוץ, שהינם מומחי ענפים מתחומים ספציפיים. אנו יודעים מי מהם יכול לתת את התמונה הטובה ביותר, למשל בתחומי הפיננסים, התקשורת וכדומה.
לפני תחילת העבודה אנו מבצעים בדיקה מקדימה, שמטרתה לבחון בין היתר את הימצאות המידע. מדובר בבדיקה בעלות סמלית שנותנת מענה לשאלה האם קיים או לא קיים מידע, וכמו כן מייצרת תמצית מקדימה לדו"ח המלא שיוגש בסוף העבודה. התוצאות מבהירות ללקוח באילו מקורות חיפשנו, מה נמצא ומה לא נמצא, ומה יש לנו לומר בנושא – למשל שהמידע קיים אך מחוץ לרשת, או שמומלץ לראיין מומחים מהענף (שירות שאנו מציעים). כלומר, גם אם לא קיים מידע ברשת, מושקעים בבדיקה הראשונית זמן ומיומנות, ולפיכך היא כרוכה בתשלום – סמלי.
לאחר סיום המחקר תקבלו מאיתנו דו"ח מעמיק שמכיל תשובות על השאלות ששאלתם בדרך בה תבחרו לבחירתכם קובץ PDF, מצגת מעוצבת, גיליון אלקטרוני (אקסל) או ספר מודפס.
אנו ננגיש ונזקק עבורכם את המסקנות , הממצאים והדגשים העיקריים לפעולה בדו"ח בתוך תקציר מנהלים מובן, פשוט וברור. אם תרצו נוסיף דף או שניים שמרכזים ומציפים את הדברים בעלי הערך הגבוהה ביותר (Valuable Data) שחשוב וקריטי לדעת – עיקר הממצאים והשורות התחתונות בכל נושא.
לפי בקשתך ורצונך נארוז לך את הנתונים בצורה גרפית קלה ופשוטה להבנה (אינפוגרפיקה) בצורה שתספר את הסיפור מאחורי הנתונים.
צרו איתנו קשר לקבלת סקר שוק לדוגמא או סקר שוק למוצר חדש