מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

איך הצלתי את הסטארטאפ שלי בעזרת מחקר שוק – סיפור אישי

איך הצלתי את הסטארטאפ שלי בעזרת מחקר שוק – סיפור אישי

הייתי בדיוק במקום שלך. יזם צעיר עם חלום גדול, קוד מעולה, ותשוקה אדירה להצליח. חשבתי שהרעיון שלי כל כך מבריק, שהשוק פשוט יחכה בתור. טעיתי.

הטעות הגדולה שכמעט עלתה לי בסטארטאפ

שלושה חודשים של פיתוח אינטנסיבי, עשרות אלפי שקלים מהחסכונות שלי, ולילות ללא שינה – והכל יכול היה לרדת לטמיון. למה? כי התחלתי לבנות לפני שבדקתי אם מישהו בכלל צריך את מה שאני בונה.

הרגע ששינה הכל

חבר טוב, שכבר מנהל סטארטאפ מצליח, שאל אותי שאלה פשוטה: "עם כמה לקוחות פוטנציאליים דיברת לפני שהתחלת לפתח?" התשובה שלי – אפס – גרמה לי להבין שאני חייב לעצור הכל ולעשות את הדברים נכון.

המספרים שהצילו אותי

כשהתחלתי לעשות מחקר שוק רציני, גיליתי דברים מדהימים:

  • 90% מהלקוחות הפוטנציאליים שלי בכלל לא ראו את הבעיה כמו שאני ראיתי אותה
  • המתחרים שלי כבר הציעו 70% מהפיצ'רים שתכננתי
  • אבל – גיליתי נישה ספציפית שאף אחד לא נתן לה מענה

איך מחקר שוק שינה את המוצר שלי

במקום לבנות עוד פלטפורמה גנרית, הבנתי בדיוק מה השוק צריך:

  1. התמקדתי בפתרון ספציפי לבעיה אמיתית
  2. בניתי פיצ'רים שהלקוחות באמת רוצים
  3. מצאתי את נקודת המחיר המושלמת

הפנייה לאינפוטרגט – ההחלטה שעשתה את ההבדל

אחרי שניסיתי לעשות מחקר שוק לבד והבנתי כמה זה מורכב, פניתי לאינפוטרגט. זו הייתה אחת ההחלטות החכמות ביותר שעשיתי. הם:

  • חסכו לי חודשים של עבודה
  • נתנו לי תובנות שלא הייתי מגיע אליהן לבד
  • עזרו לי למקד את המוצר בדיוק לשוק הנכון

התוצאות מדברות בעד עצמן

היום, שנה אחרי, הסטארטאפ שלי:

  • משרת מאות לקוחות מרוצים
  • צומח ב-20% כל חודש
  • גייס סבב השקעה ראשון

המסר שלי אליך

אם אתה יזם בתחילת הדרך, אני מתחנן – אל תעשה את הטעות שכמעט עשיתי. מחקר שוק הוא לא הוצאה – זו ההשקעה הכי חכמה שתעשה. ואם אתה רוצה לעשות את זה נכון, אני ממליץ בחום על אינפוטרגט. הם עשו את ההבדל בין כישלון להצלחה בשבילי.

שורה תחתונה

ב-2024, אי אפשר להרשות לעצמנו לפתח מוצרים על בסיס ניחושים. השוק תחרותי מדי, והמשאבים יקרים מדי. מחקר שוק מקצועי הוא לא משהו שכדאי לעשות – זה משהו שחייבים לעשות.

רוצה לשמוע עוד על החוויה שלי? או להתייעץ לגבי המוצר שלך? אשמח לעזור

יוסי לוי – מנכ"ל Insightful

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן