מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

איך להישאר מעודכן ועם האצבע על הדופק גם בשעת משבר?

 

איך להישאר מעודכן ועם האצבע על הדופק גם בשעת משבר?

משבר הקורונה מתחילת 2020 מהווה משבר עולמי שפוגע מכה אנושה בעולמם העסקי של חברות ומסגרות בכל העולם. אותו משבר מאפשר ללא מעט מסגרות לבחון דרכים כיצד להישאר מעודכנים גם בשעה קשה זו.

משבר הקורונה אינו מאפשר לכל מסגרת או חברה להמשיך בפעילות העסקית שלה במלוא המרץ ותוך שימוש בכל הכלים האפקטיביים אותם בנתה לאורך השנים. אותן מסגרות וחברות נאלצות להתמודד עם מגבלות בכל מדינה בה הן פועלות, עם דרישות צרכנים משתנות, הפרעות בשרשרת האספקה ועוד.

עבור מסגרות וחברות רבות מהווה אותו משבר גם הזדמנות לבחון עם עצמן כיצד ניתן להישאר מעודכן ועם האצבע על הדופק תחת אותם תנאים מגבילים של משבר. תנאים שיוכלו לחזור בעתיד ובכך יוכלו אותן מסגרות וחברות להתמודד בצורה נאותה יותר עם המצב.

ליצור דיאלוג ישיר, מהיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות

בשעת משבר ולמול שינויים רבים המתרחשים חשוב להקשיב לרחשי הלקוחות שלנו. שימוש בסקרים והפקת דו"חות במקרים אלו הוא פחות יעיל, גם בשל העובדה כי לוקח זמן להכין ולערוך אותם ובכך לא נוכל לקבל משוב ישיר, מיידי ונקודתי מהלקוחות.

נסו למצוא מהם ערוצי התקשורת שיאפשרו לכם לקבל משוב ישיר מכמה שיותר לקוחות.  לקוחות רבים שלכם ישמחו לשיחה בארבע עיניים עם אחד מנציגי החברה. הדבר כמובן אפשרי תוך בניית מערך מסודר ובו דרגים שונים בכל מסגרת וחברה יוכלו להתפנות מעיסוקיהם היומיומיים, שלבטח הצטמצמו בשל משבר הקורונה, ולהתפנות לשוחח עם לקוחות שברצונם להעלות סוגיות חשובות. את השיחות ניתן כמובן לעשות מרחוק באמצעות אפליקציית ה"זום" היעילה והנגישה.

הישארו מעודכנים בכל הנוגע למידע הנוגע למשבר עצמו

בתוך כל משבר קיימות תנודות רבות לטוב אל לרע. גם בזמן משבר הקורונה חברות ומסגרות רבות יכלו לפעול תחת מגבלות משתנות וזאת בהתאם להחרפת המשבר. חלק מהיכולת לזהות את התקנות והנהלים המשתנים בתוך המשבר יאפשר לנו להגיב באופן יעיל וממוקד ובכך לתחזק, עד כמה שניתן, חלק מהפעילות העסקית שלנו.

על מנת להישאר מעודכנים חשוב שכל מסגרת או חברה תמצא את מקורות המידע המהימנים ביותר הנוגעים למשבר. ברוב המקרים ניתן יהיה לקבל מידע מגורמי ממשל וצבא האמונים על ניהול המשבר, שלהם גם המידע המעודכן ביותר לגבי מה שהולך להתרחש בכל מספר ימים.

מומלץ אף לבנות בכל מסגרת או חברה צוות מקצועי שכל תפקידו יהיה לאסוף מידע חיוני הנוגע להתפתחותו של המשבר, תוך שהוא מוציא דו"ח יומי מסודר המעניק למנהלי המחלקות והבעלים תחזיות להמשך.

שימוש נבון במידע הקיים

עם הכניסה למשבר חשוב לזהות אלו תהליכים אותם כבר ייסדנו לפני המשבר יכולים לשמש אותנו גם בתוך המשבר. כאן, למשל, קיימת חשיבות רבה עד מאוד להמשיך באיסוף של מודיעין עסקי על לקוחותינו. המידע שיתקבל יאפשר לנו לבחון כיצד המתחרות שלנו מנהלות את המשבר שלהן ובכך נוכל לנסות ולנצל הזדמנויות עסקיות חדשות שיש והמתחרות החליטו בזמן המשבר לוותר עליהן.

מסגרות וחברות רבות בשעת משבר בוחנות לצמצם עלויות ויש והדבר יביא אותן לצמצמם באופן משמעותי את פעילות המודיעין העסקי. המשך פעילות המודיעין העסקי משמעותית וחשוב שמסגרות וחברות רבות יבינו שאין להוריד את הרגל המגז בכל הנוגע לפעילות זו. ביצוע פעילות מודיעין עסקי גם בשעת משבר אמורה להוכיח עצמה בתוך המשבר ולזהות נקודות ופעילות שיווק ומכירה שתביא להכנסה ובכך תצדיק את ההשקעה הכספית באותו מודיעין עסקי.

הזדמנות להמציא עצמנו מחדש

כמו בחיים עצמם – המשבר מהווה הזדמנות לפתוח עבורנו ערוצים חדשים. כך גם הדבר בעולם העסקי לבטח עבור בתי עסק וחברות קטנות ובינוניות. עצירת הפעילות העסקית מאפשרת להרבה מסגרות וחברות להתפנות לפיתוח של מוצרים ושירותים נוספים שאלו יעיליו ומבוקשים בתוך המשבר הקיים.

בתוך משבר הקורונה ניתן להצביע על מספר תעשיות שהמירו את עבודתן לייצור של מוצרים להם זקוקים במסגרת משבר הקורונה. מפעל תעשייה שהיה אמון במשך שנים על ייצור של מוצרים לחקלאות, לדוגמה, יכול בתוך מספר שבועות עד חודשים להתחיל ולייצר ציוד רפואי המשמש מחלקות וצוותים רפואיים המטפלים בחולי קורונה בבתי חולים.

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן