איך מקימים סטארט אפ – שלבים בסיסיים
הקמת סטארטאפ היא תהליך שיש בו מההתרגשות ומחדוות היצירה, מהחזון והמוטיבציה, ועם זאת מדובר גם בתהליך מורכב וממושך המצריך סבלנות, התמדה ונחישות. אז למי ששואל את עצמו בעצם איך מקימים סטארט אפ, הנה מספר שלבים בסיסיים בדרך להגשמת החלום.
ברור שחייב להיות לכם רעיון
לא אחת פונים אלינו אנשים עם האמירה "יש לי רעיון לסטארט אפ". אז ייתכן שכבר יש לכם רעיון לסטארטאפ, אבל אם עדיין לא עליתם על הפיתוח המדויק, ואז ההמלצה הגורפת היא ללכת על מה שקרוב אליכם. למשל, על נושא שבו כבר יש לכם ידע והבנה מסוימים, או לכל הפחות תחום שאותו אתם מכירים עקב השימוש השוטף שלכם או של אחרים שאתם מכירים. כלומר, רעיון פרקטי שבאמת בא לפתור בעיה קיימת, ואפילו אם קיימים כבר פתרונות עבורה בשוק, ייתכן מאוד שיש לכם רעיון טוב יותר – על אותו הבסיס אבל משופר.
מרעיון למיזם- בדיקת היתכנות עסקית ומחקר שוק
אחרי שיש לכם רעיון ביד, ואחרי שהרשיתם לעצמכם לדמיין ולחלום על ההצלחה, זה הזמן להוריד את העניינים אל קרקע המציאות ולעבור מרעיון למיזם. נכון שחזון ומוטיבציה הם הכרחיים, אך לא מספיקים – לא בשביל לשכנע משקיע ולא בשביל להפוך חלום למוצר רווחי ומצליח.
כאן נכנסת לתמונה בדיקת היתכנות עסקית שמטרתה לומר לכם בתכל'ס – האם שווה ללכת על המיזם לפי הרעיון והקונספט שתוכנן, האם כדאי לבצע שינויים מסוימים בשביל לשפר ולהבטיח רווחיות, או שאולי כדאי להתקפל ולחסוך לעצמכם המון זמן, עוגמת נפש ואף הפסדים כספיים.
חקר שוק ככלי חיוני לבדיקת היתכנות
חשוב להבין כי חלק בלתי מבוטל מבדיקת ההיתכנות הינו מחקר השוק, כפי שחברתנו מספקת, אשר מטרתו לסקור את הפתרונות שכבר קיימים לאותה בעיה, את נקודות התורפה והכוח שלהם, את קהלי היעד והסיבה שבגללה ירצו את המוצר שלכם, את הרווחיות המקובלת בתחום, האסטרטגיות העסקיות והשיווקיות שעובדות טוב יותר או פחות, את היתרונות שלכם לעומת מתחרים עקיפים ובעיקר ישירים, את פוטנציאל השוק הכללי ונתח השוק הרלוונטי עבורכם, את המשקיעים הרלוונטיים, ועוד שורה ארוכה של היבטים.
לצד בדיקת ההיתכנות ומסקנותיה, הנתונים שעולים ממחקר השוק גם ישמשו אתכם בהמשך לבנייה של תקציר מנהלים ומצגת שיוצגו לעיני משקיעים.
מציאת שותפים והיבטים משפטיים
שותפים לסטארטאפ עשויים להתגלות כנכס משמעותי, מאחר שכל שותף מביא את הידע והניסיון המיוחד שלו שמשלים את של האחרים, את הקשרים שיצר לאורך השנים, את התמיכה והעידוד, ובנוסף קיים סיכוי טוב יותר לשכנוע משקיעים במיזם המורכב מצוות.
עם זאת, במידה ומכניסים שותפים יש להסדיר את ההיבטים המשפטיים, שכן מרגע שיש יותר מאדם אחד מתחילות להתעורר אי הבנות. לפיכך יש לדאוג לעריכה של הסדר מייסדים המגדיר את היחסים ביניכם, הגנות על קניין רוחני, סודיות, אופן ההתנהלות וקבלת ההחלטות וכן הלאה.
חברה מקצועית שתעזור לכם בהצגת נתונים
בעת הצגת נתונים בפני מקבלי החלטות, כמו מנהלים, שותפים או קולגות, חשוב להבטיח כי המידע המוצג יהיה מתוחקר, אמין ועדכני. אנו בחברת InfoTarget מספקים פתרונות מקצועיים לאיתור וניתוח מידע ברמה הגבוהה ביותר, בהתאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל לקוח.
חברתנו מתמחה באיסוף וניתוח מידע ממוקד ממדינות שונות, ומציעה מידע פיננסי על חברות, ניתוח התנהגות מתחרים, ואיתור מידע המסייע בקידום פרויקטים חדשים. בנוסף, InfoTarget מתמקדת באיסוף נתונים על שותפים עסקיים, ענפים תעשייתיים, פרסומים תקשורתיים ועוד.
עם ניסיון עשיר וכלים מתקדמים, InfoTarget תומכת בחברות ויזמים ביצירת מצגות נתונים מדויקות וממוקדות, המעניקות בסיס להחלטות עסקיות נכונות ולצמיחה בשווקים מגוונים.
היבטים נוספים בהקמת סטארטאפ
מלבד האמור לעיל קיימים עוד מספר שלבים בהקמה של סטארטאפ, המשתנים ממקרה למקרה, כגון הבחירה לבנות תוכנית עסקית לסטארטאפ ולגזור ממנה את תוכנית העבודה. גם את התוכניות האלו ניתן לבסס במידה רבה על מחקר השוק והאנליזות שאנו מבצעים בחברת אינפוטרגט.
לפרטים נוספים בנושא ניתן לפנות אל חברתנו – InfoTarget בטלפון 054-4969359.