מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

טיפים למצגת מוצלחת למשקיע

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בעולם העסקי נעשה שימוש רחב במצגות על מנת להציג ולהעביר רעיון חדש, הן עבור משקיעים ולקוחות מבחוץ והן עבור עובדי החברה. הצגה של מצגת מוצלחת מהווה נדבך חשוב ומשמעותי עבור כל יזם, כשהיא יכולה להיות ההבדל בין השגת מטרות היזם או הארגון לבין חוסר היכולת לממשן. 

 

בעולם העסקי נעשה שימוש רחב במצגות על מנת להציג ולהעביר רעיון חדש, הן עבור משקיעים ולקוחות מבחוץ והן עבור עובדי החברה. הצגה של מצגת מוצלחת מהווה נדבך חשוב ומשמעותי עבור כל יזם, כשהיא יכולה להיות ההבדל בין השגת מטרות היזם או הארגון לבין חוסר היכולת לממשן. 

בישראל סטארט אפים רבים רואים אור לאחר היכולת לשכנע משקיעים מבחוץ להשקיע ממטיב כספם במיזם כזה או אחר. חלק ניכר מהתהליך השכנוע נעשה באמצעות מצגות שדרכן ניתן להעביר למשקיעים את הכדאיות והיתרונות במיזם אותו רוצים לקדם. 

איכות המצגת ודיוקה עבור משקיעים פוטנציאליים מהווה גורם מכריע ממש במימוש הסטארט אפ עליו חולמים יזמים רבים, וכמו בעולם השיווק והמכירה, שבו אנו נזדקק ליכולות ייחודיות על מנת להבדיל עצמנו מן המתחרים, גם כאן חשוב ליצור מצגת שיש בה להוביל משקיעים להשקיע דווקא במיזם שלנו לעומת אלו של אחרים. 

יזמים אשר מאמינים בסטארט אפ שלהם לא ישאירו שום דבר ליד המקרה ויבחרו לעשות שימוש בחברות פרסום וקידום להן התמחות רבת שנים בהצגה של סטארט אפים ומיזמים על גבי מצגות. במקרים אלו יוכלו אותם יזמים ליהנות ממכלול של כלים מקצועיים אותם יוכלו לשלב במצגת, כמו למשל קטעי וידאו לצד קריינות, שימוש בתרגום וכמובן ביצירת מצגת נעימה לעין, ממוקדת ובאיכות גרפית ברמה הגבוה ביותר. 

מהם הנושאים העיקריים המוצגים למשקיעים במצגות?

מחקרים בתחום הצביעו על שני נושאים עיקריים המוזכרים זמן רב יותר במצגות לעומת נושאים אחרים. שני הנושאים העיקריים הם נושאים כלכליים (כ-23.2 שניות בממוצע) ונושא הצוות שמוביל את אותו מיזם (כ-22.8 בממוצע). שני נושאים אלו מוזכרים באופן בולט יותר מנושאים אחרים דוגמת מתחרים, מטרות החברה, גודל השוק ועוד. 

ניתן כמובן להבין מדוע סביב נושאים כלכליים קיימת התייחסות רחבה יותר במצגות של יזמים רבים. הנושא הכלכלי מושך את תשומת ליבם של המשקיעים, כשמנגד קיים קושי להציג את כלל הנתונים או נתונים כלכליים משמעותיים בשלב התחלתי. מכאן, חשוב שאותם יזמים, יחד עם חברת הפרסום שעמלה עם הפקת אותה מצגת, לברור באופן מושכל אילו נתונים כלכליים ניתן להציג וכיצד נתונים אלו יהוו מנוף משמעותי בהצלחה לרתום אליהם את אותם משקיעים. 

מהם הכללים המנחים החשובים שעל יזמים להכיר בשימוש של מצגת למשקיעים?

לאורך השנים אספו טובי אנשי המקצוע בתחום המצגות מספר טיפים חשובים שחשוב להכיר ולקחת בחשבון, הן עבור היזמים עצמם והן עבור אנשי המקצוע המתמחים בהכנת מצגות. חלק מהטיפים יש בהם להיות אבני דרך משמעותיים גם מעבר למעמד הייחודי של הצגת מצגת למשקיעים, מה שכמובן מדגיש עוד יותר את משמעותם ומשקלם הסגולי. 

מה מספר השקפים שמומלץ?

אלו העוסקים שנים בהפקת מצגות עבור מיזמים וסטארט אפים ממליצים לרוב להסתפק במצגת הכוללת 8-10 שקפים. על פניו מדובר במספר מצומצם של שקפים כשהם אינם כוללים טקסט רב. מנגד, חשוב לזכור שבחלק מאותם שקפים נוכל לשלב סרטונים ואף להתעכב על נקודות מסוימות שיאפשרו להציג הרעיון לאורך זמן מקובל ולא להגיע למצב בו סיימנו להציג הרעיון בזמן קצר מידי. 

 

שימוש בתמונות אנשי הצוות

בהצגת הסטארט אפ נרצה כמובן להציג בפני המשקיעים את הדמויות הבולטות שאמורות להוביל את המיזם. חשוב כמובן לא להסתפק אך ורק ברשימת שמות ולהצמיד לכל שם תמונה של אנשי הצוות. 

הדבר משמעותי וחשוב למול העובדה כי אותם משקיעים שמים את מבטחם וכספם הרב בידיהם של אנשים אחרים וחשוב שאלו יכירו אותם בפנים. גם כאן קיימת חשיבות רבה בהשקעה של תמונות איכותיות ומקצועיות וההמלצה היא לעשות שימוש בצלם מקצועי. 

שמירה על פשטות

חשוב לאורך כל המצגת לשמור על קו פשוט ולא מתחכם מידי. כאן חשוב להזכיר כי המצגת אינה מהווה מאמר מעמיק וחשוב לא ליצור פסקאות ארוכות ומייגעות, אלא לעשות שימוש בטקסט יותר כראשי פרקים, כשאת ההרחבות תבצעו בעל פה. 

חלק מנושא הפשטות מכוון לאופן בו טווח הקשב של אנשים כיום הינו קצר והם לא יהיו מסוגלים לשמור על קשב חד כיווני ליותר מעשר דקות. הגעה למצב בו המשקיעים מולכם מתחילים להציץ בטלפונים הניידים שלהם הינו, לרוב, סימן מובהק לבריחה ושעמום ממה שאתם מציגים. 

שימרו על מבנה נכון

במצגות עיסקיות רבות תידרשו להציג למשקיעים מבנה או איזשהו גרף התקדמות של תהליך עסקי אליו אתם שואפים. גם כאן חשוב להתמיד בפרטים וליצור גרף התקדמות קל ופשוט להבנה ולהימנע מקפיצות בין השלבים, אלא להציג כרונולוגיה מסודרת שתוביל את המשקיעים להבין כל שלב מבלי שהמצגת תותיר בהם בלבול או “חורים בעלילה”. 

רוצים סיפור?

אחת הטכניקות היותר מומלצות בהצגת מצגת למשקיעים יכולה להיות מועברת באמצעות סיפור של לקוח כלשהו שמוצא עצמו מתוסכל נוכח מצב שבו אינו מקבל פתרון ראוי לבעיה כלשהי. הטוויסט בסיפור בעצם מגיע מכם – אתם מציגים למשקיעים, דרך המצגת, את הפתרון לסיפורו של אותו לקוח וכיצד הפך ממתוסכל למי שבזכותכם הגיע לפתרון הרצוי. 

כאן נדרש לשלב באותה מצגת אולי קומיקס נחמד, קטע וידאו או כל דבר אחר שיוביל את המשקיעים להקשיב קשב רב לסיפור המתנהל מולם וליכולת היצירתית להבין שאתם בעצם הפתרון – פתרון ששווה להשקיע בו את כספם. 

נתונים מספריים? השאירו לסוף כנספחים בנוסף לעותק שיוגש לכל משקיע

הבאסת המצגת בנתונים מספריים והתייחסות מעמיקה אליהם תהיה מעייפת הן עבורכם והן עבור המשקיעים. מנגד, על המשקיעים להכיר בזמן המצגת על אילו סכומי כסף מצופים מהם וכמובן לקבל הערכה כללית לגבי רווחיות אותו מיזם. 

הפתרון לרוב הוא ליצור בדפים האחרונים של המצגות נספחים נוספים אשר יאפשרו מבט מעמיק יותר אודות נתונים מספריים וכלכליים עבור משקיעים שרוצים להעמיק במיזם, כשזה לכשעצמו סימן טוב ומעודד. ההמלצה היא לדאוג שאותם נספחים אף יודפסו לחוברת מסודרת, יחד עם המצגת, ויוענקו לכל משקיע שהגיע לשמוע מה יש לכם להציע. 

 

שימוש במקורות מהימנים

העבודה על תוכן המצגת היא עבודת נמלים של ממש. אתם תזדקקו להגיע למספר רחב של מקורות הרלוונטים למה שאתם מעוניינים להציג. חשוב כמובן לבדוק מהימנות המקורות, לדאוג לתרגום מדויק שלהם לבטח כשמדובר בשפות איזוטריות יותר ולהביא לכך שכל טענה או מידע אותו אתם מציגים אכן נבדק. 

כאן עבודת המידענות של הצוות המסייע חשובה. עליכם לקחת בחשבון שמשקיעים לא יחליטו להשקיע במיזם שלכם מבלי שהם ואנשים מטעמם עברו על הנתונים שהגשתם במצגת ובנספחיה. שימוש במידע לא מדויק מאותן מקורות יפגע פגישה אנושה באמינותכם והדבר עלול כמובן להוביל משקיעים פוטנציאליים לוותר על השקעה בו. 

המצגת מוכנה? הציגו אותה לאנשים אחרים

ניסוי כלים חשוב גם כאן. לאחר שהמצגת שלכם מוכנה קבצו סביבכם אנשי מקצוע אשר יוכלו להעניק לכם ערך מוסף מתוך חוויית המצגת אותה הכנתם. הכיוונונים האחרונים שאותם אנשי מקצוע יעניקו לכם יוכלו להפוך את המצגת שלכם מטובה למצויינת ממש. לפעמים יהיה מדובר בהפחתה של שקף אחד, הוספה של אחר, שימוש מדויק יותר בדיקציה, תזמון הפעלת קטע וידאו או כל דבר אחר שיש בו להוביל לשינוי משמעותי לטובה. 

גם לכם הצגת המצגת לאותם אנשי מקצוע תאפשר אימון על יבש. אימון שיאפשר לכם לחדד המסרים והרעיונות לקראת הצגתם למשקיעים עצמם. 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

מאלו טעיות להימנע כשיוצרים קשר עם יצרן בגדים בחו”ל?

אחד מהתחומים המעניינים והפוריים בישראל ובעולם הוא תחום האופנה. ביטויים לאופנה שהתפתחה בישראל ניתן לזהות עוד משנות ה-50, מספר שנים אחרי הקמת המדינה, כשתחום האופנה מהווה תחום שהתפתח וכולל בתוכו מספר רחב של פעולות שיש לבצע כראוי.

קרא עוד »

איך למצוא ספקים לחנות בגדים

בעלים של חנויות בגדים ורשתות אופנה ותיקות וגדולות עוסקים רבות בפעילות של איתור ספקים לחנויות שלהם. איתור ספקים בתחום האופנה ובתחומים נושקים אחרים מהווה תורה של ממש, כשיש אלמנטים רבים שחשוב להכיר.

קרא עוד »

בדיקת חופש פעולה מסחרי בפטנט

הבדיקות המקדימות לפני יציאה עם פטנט כוללת בתוכה בדיקת חופש פעולה מסחרי – FTO – Freedom To Operate. בדיקה בה יזמים בוחנים עם אנשי מקצוע האם המוצר אותו הם רוצים לשווק איננו פוגע או פוגם בזכויות קניין רוחני של חברות אחרות. 

קרא עוד »

כתבו לנו