מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

כיצד ייעוץ אסטרטגי עם מידענות שינה את כללי המשחק

מידענות עסקית בפעולה

סיפורה של חברת טכנולוגיה ישראלית: כיצד ייעוץ אסטרטגי שינה את כללי המשחק

מסע של טרנספורמציה עסקית וטכנולוגית

חברת "טכנוסול", המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לתעשיית המים, עמדה בפני צומת דרכים משמעותי בשנת 2022. למרות שהחברה נהנתה ממוניטין מקצועי מצוין בשוק המקומי, ההנהלה הבינה כי כדי להתחרות בזירה הבינלאומית ולהרחיב את פעילותה, היא זקוקה לשינוי אסטרטגי מקיף.

"התחלנו להרגיש שאנחנו מפספסים הזדמנויות צמיחה משמעותיות," משתף יובל כהן, מנכ"ל החברה. "היו לנו מוצרים מצוינים, אבל חסרה לנו תמונה מקיפה של השוק העולמי ושל המגמות המתפתחות בתחום." ההחלטה לפנות לייעוץ אסטרטגי מקצועי הייתה נקודת מפנה עבור החברה.

הצעד הראשון היה ביצוע מחקר שוק מקיף. צוות היועצים האסטרטגיים, בשילוב מומחי מידענות עסקית, החל באיסוף וניתוח מידע מקיף על השוק העולמי. "הופתענו לגלות כמה מידע קריטי היה חסר לנו," מספר כהן. "המחקר חשף הזדמנויות שוק שכלל לא היינו מודעים להן."

תהליך המחקר כלל ניתוח מעמיק של מתחרים בשווקי המטרה, מיפוי צרכי לקוחות, וזיהוי מגמות טכנולוגיות מתפתחות. באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית מתקדמים, הצליח צוות היועצים לזהות דפוסים ומגמות שלא היו גלויים במבט ראשון.

"אחד הגילויים המשמעותיים היה שהשוק באירופה עובר שינוי מהותי בגישה לניהול משאבי מים," מסביר דר' רונן לוי, היועץ האסטרטגי המוביל בפרויקט. "זיהינו הזדמנות להתאים את הפתרונות שלנו לדרישות הרגולציה החדשה שעתידה להיכנס לתוקף."

ההבנות מהמחקר הובילו לשינוי מהותי באסטרטגיית החברה. טכנוסול החליטה להתמקד בפיתוח פתרונות חכמים לניהול משאבי מים, תוך שילוב טכנולוגיות IoT ובינה מלאכותית. "המחקר הראה לנו בדיוק איפה השוק הולך להיות בעוד חמש שנים," אומר כהן.

אחד האתגרים המשמעותיים היה התאמת המוצרים לדרישות השוק האירופאי. צוות היועצים סייע בבניית תוכנית פעולה מפורטת, שכללה התאמות טכנולוגיות, שינויים במודל העסקי, ואסטרטגיית חדירה לשוק.

"הליווי המקצועי היה קריטי," מדגיש כהן. "היועצים לא רק הביאו מידע וניתוח, אלא גם סייעו לנו לתרגם את התובנות לפעולות מעשיות." התהליך כלל גם בניית מערכת מידע פנימית חדשה, שאפשרה לחברה לנהל ביעילות את הידע הארגוני ולשפר את תהליכי קבלת ההחלטות.

כשנה לאחר תחילת התהליך, התוצאות החלו להראות. טכנוסול חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם שתי חברות מים מובילות באירופה, והחלה בפיילוט של המערכת החדשה בשוק הגרמני. "ההצלחה הייתה מעבר למצופה," אומר כהן. "לא רק שהצלחנו לחדור לשוק האירופאי, אלא גם שיפרנו משמעותית את הפעילות שלנו בשוק המקומי."

הסיפור של טכנוסול ממחיש את החשיבות הקריטית של ייעוץ אסטרטגי ומידענות עסקית בעולם העסקי התחרותי. "בסופו של דבר," מסכם כהן, "ההשקעה בייעוץ מקצועי הייתה אחת ההחלטות החכמות ביותר שקיבלנו. זה לא רק עזר לנו לצמוח, אלא גם שינה את האופן שבו אנחנו חושבים על העסק שלנו."

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן