מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

כיצד מחקר שוק יכול לעזור בקבלת החלטות אסטרטגיות?

כיצד מחקר שוק יכול לעזור בקבלת החלטות אסטרטגיות?

מחקרי שוק מאפשרים לכל מסגרת וחברה לקבל מידע שיאפשר להם בקבלת החלטות אסטרטגיות לטווח הארוך וזאת תוך הסתמכות על נתונים אמפיריים המאפשרים התייחסות עניינית ומקצועית.

כל חברה ומסגרת מבינות כיום כי החלטות אסטרטגיות נכונות יהיו אלו שיתוו דרך מקצועית ארוכת טווח, כחלק ממודל רחב של ראייה כללית ורחבה מה אותו ארגון רוצה להוביל וכיצד להיתפס בעיני האנשים בחוץ.

שימוש במחקר שוק מאוגד

דו"חות של מחקרי שוק מאוגדים מיועדים לענות על מספר שאלות מפתחות שכל מסגרת או חברה שואלות אודות השוק בו הן פועלות. בין היתר, עולות שאלות הנוגעות לגודלו של השוק, מבנה השוק, תחזיות הניתנות, מהו נתח השוק של החברות המובילות שבו, מגמות מתפתחות באותו שוק וענף, אופן ההתנהלות בשוק וכלל מגבלותיו.

מחקר שוק מאוגד יכול לכלול כמעט כל תחום עליו ניתן לחשוב. בין אם מדובר על שוק המזון לבעלי חיים בישראל ועד שוק הדשא הסינתטי בדנמרק. בכל שוק יעלו אותן שאלות שעולות במחקר שוק מאוגד, תוך התייחסות לאזורים גאוגרפים ולסוגי המוצרים השונים.

מחקרי שוק מאוגדים אלו יכולים בעצם לשמש כל מסגרת השייכת לאותו שוק. המחקרים מעניקים מידע רוחבי, בסיסי וגולמי המאפשר לכל מסגרת לקבל תמונה רחבה ובסיס למחקר שוק שלהם בו יגדירו מטרות ושאלות תוך התייחסות למאפיינים שלהם. חלק ניכר ממחקרים אלו יהיו זמינים בערוצי תקשורת דיגיטליים.

מחקר שוק אסטרטגי מותאם אישית

לאחר שדלינו את הנתונים והמסקנות בכל הנוגע למחקר שוק מאוגד, ניתן כעת לפנות להקמת מחקר שוק אסטרטגי המותאם אישית למסגרת שלנו.

מחקר שוק מותאם אישית מיועד לספק לכל מסגרת תובנות ממוקדות אשר יאפשרו לאותה מסגרת להתאים באופן מדויק את אותן תובנות לצרכים והמטרות. על מחקר זה להישמר בסודיות במסגרת אותה מסגרת והעדיפות היא שכמה שפחות אנשים ייחשפו אליו. על אלו הנחשפים לו להבין שקיימת חשיבות רבה בשמירת המידע אודות אופן מחקר השוק שפותח, שפיתוחו הייחודי יכול לשמש גם ארגונים נוספים, ולבטח לשמור על תוצאות המחקר, בין אם תוצאותיו ברובן מחמיאות לו ובין אם לאו.

במסגרת מחקר שוק אסטרטגי מותאם אישית ניתן להתחיל בשלב הראשון עם מספר מחקרים ראשוניים. אלו יכללו ראיונות עומק פרונטליים, ראיונות טלפוניים, סקרים מקוונים ועוד ויאפשרו לנו לקבל תובנות משמעותיות אודות השוק בו אנו פועלים, לבטח אם אותו שוק נחשב לקשה לפיצוח או שיש והמחקר בו לוקה בחסר.

מחקר שוק אסטרטגי מותאם אישית מכוון ברובו לראיית המסגרת בתוך אותו שוק גם בעיניו של צד שלישי. בין אם אותו צד שלישי כולל את קהל הלקוחות, המתחרים, גורמים מקצועיים, תקשורת או כל צד אחר לו יש חלק בשוק הקיים.

מהן התובנות שמחקר שוק אסטרטגי מותאם אישית יכול לספק לכל מסגרת?

מחקרי שוק אסטרטגיים מותאמים אישית מספקים תובנות משמעותיות לכל מסגרת. גם כאן ניתן לקבל מידע על גודלו של השוק, פילוחו וחיזויים עתידיים הנוגעים לו. אותם חיזויים יכולים להתקבל מסקירת תקשורת ומראיון של אנשי מקצוע להם נגיעה עמוקה לאותו שוק. בנוסף לכך, אנו נזכה לתובנות הנוגעות למגמות טכנולוגיות חדשות באותו התחום; לדעת ולהכיר מיהם הגורמים הרגולטוריים בשוק, מה מעמדם, יכולתם והשפעתם; ניתוח מדוקדק של כל נתח בשוק; קבלת מודיעין על המתחרים ופרופיל רחב אודות כל מתחרה; זיהוי המועמדים לרכישה; ניתוח רמות רווחיות בנוגע למוצרים מסוימים, תקופות מכירה, פלחי שוק ועוד; זיהוי צרכנים שטרם קיבלו מענה לצרכים נקודתיים שלהם ועוד.

מחקרי שוק אלו אמורים, כאמור, בראש ובראשונה לספק לכל מסגרת או חברה תכנון אסטרטגי ארוך טווח המותאם לה. בניית אסטרטגיה אמורה לאפשר לכל מסגרת בנייה של "עמוד שדרה" שיוביל אותה בכל הנוגע לאופן התנהלותה, אמונותיה, אופן שירותה ובעצם לאפיין בצורה מדויקת את אישיותה ו"האני מאמין" שלה.

לצד היכולת בתכנון אסטרטגי לטווח הארוך, יספקו מחקרי שוק אסטרטגיים את הפלטפורמה בכל מסגרת ביכולתה לפתח מצורים חדשים; להתרחב לעבר שווקים גיאוגרפיים חדשים, לבטח אם שווקים אלו נמצאים בחו"ל, כשלכל שוק מאפיינים שונים וייחודיים; לבצע מיזוגים ורכישות מול מסגרות אחרות ולשלוט בצורה טובה ומהודקת יותר על תקציבי המחלקות השונות.

מה חשוב לקחת בחשבון כשנרצה לבחור מי יעשה עבורנו מחקר שוק אסטרטגי?

הבחירה במחקר שוק עבור קבלת החלטות אסטרטגיות משמעותיות הינה, כאמור, חשובה ומשמעותית לאין ערוך. איתה חשוב כמובן לבחור את אנשי המקצוע הנכונים שיובילו במסגרתנו מחקר שוק המותאם לנו. פירמת עו"ד גדולה, למשל, לא תוכל ליהנות מיכולותיהם של אנליסטים אשר מתמחים במחקרי שוק בתחום התעשייה הכבדה ולהפך.

 

לצד השאיפה לנכס אלינו חברה המתמחה במחקרי שוק בתחום שלנו, חשוב לוודא שאותה חברה עושה שימוש במתודולוגיות אשר הוכחו לאורך השנים כיעילות. כאלו המאפשרות לקבל תובנות איכותיות וכמותיות. חשוב לצד אלו לגוון עם כמה כלי מחקר זמינים, בין אם ראיונות עומק, מחקר המשך לאור תובנות המחקר הראשוני ולשאוף עם הזמן לפיתוח מודלים בתוך בניית אסטרטגיה ארוכת טווח. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן