ניתוח תחרותי ובנצ'מרקינג – במה בדיוק מדובר?
בנצ'מרקינג, או בוחן תחרותי, הוא מונח כללי המתאר מדד או תקנים שלפיהם מעריכים איכות וביצועים. ניתן למצוא אותו בקשת רחבה של תחומים, החל בהשוואת ביצועי מחשבים, דרך שוק ההון ועד לביצועים פנימיים של חברות וארגונים. בדרך כלל, במגזר העסקי משתמשים בבנצ'מרקינג על מנת לבחון את ביצועי החברה בתחומי הניהול, התפעול, המכירות, השיווק וכדומה, ומכאן ניתן להבין היכן קיימות נקודות כוח ותורפה, כיצד לנצל ולשפר אותן, וגם לגזור תחזיות לעתיד על סמך נתונים מדויקים.
לעומת זאת, ניתוח תחרותי בוחן את הפעילות של המתחרים הרלוונטיים, כגון האסטרטגיות שמצליחות יותר או פחות, הרווחים שהם מציגים, קמפיינים שעובדים היטב או מדשדשים, כמות המכירות וכן הלאה. בדרך כלל, ניתוח מתחרים נעשה בנפרד מבנצ'מרקינג, למרות שבשורה התחתונה הם נועדו לשרת את אותה המטרה – ליצור את הביצועים האופטימאליים. עם זאת, כפי שניתן לראות אלו שתי טכניקות שיכולות להשלים זו את זו בסינרגיה של נתונים ותובנות. שילובן מקל על זיהוי שיטות, אסטרטגיות ותהליכים המושכים לקוחות, ומסייע בהתאמת גישת החברה לתמורות בשוק על מנת לשמור על מקומה ואף לשפרו.
שילוב מדדי ניתוח תחרותי ובנצ'מרקינג
כאמור, בנצ'מרקינג מבוסס על מדדים או תקנים ולפיכך כשלב ראשון יש לזהות ולקבוע את המדדים הרלוונטיים להשוואת הביצועים. מדובר בקשת רחבה של מדדים שניתן לבחור ביניהם בהתאם למטרות ומאפייני החברה, כגון תמחור, טכנולוגיות, דעות קהל היעד, תעבורת אינטרנט, מטרות שיווקיות, אסטרטגיות ועוד.
באותו האופן, כשלב ראשון להיבט של הניתוח התחרותי יש לבחור היטב את המתחרים שמולם ייבחנו מוצרי ושירותי החברה. בדרך כלל בחירה זו לוקחת בחשבון את המתחרים הישירים והקרובים לחברה, עם בערך אותו ניסיון וגודל, וכן את השחקנים הגדולים בענף שכן השאיפה היא לגדול בעתיד ובוודאי ניתן ללמוד משהו מהגדולים שהצליחו. לא פעם כדאי גם להתייחס לעסקים שרק נכנסו לתחום, הקטנים יחסית, על מנת ללמוד אותם ולהבין כיצד שומרים על פער היתרון מולם.
איתור הנתונים הרלוונטיים
מטבע הדברים, הנתונים הנדרשים לבנצ'מרקינג כבר קיימים בצורה זו או אחרת בתוך החברה, ויש כמובן לאסוף אותם, לסנן ולהנגיש בצורה מתאימה לביצוע הניתוחים לאור המדדים שנקבעו להשוואה. מאידך, איתור הנתונים לניתוח התחרותי כבר נעשה מורכב יותר, הן מפני שמדובר בכמות גדולה יותר של מידע, והן מפני שחלק לא מבוטל של הנתונים אינו גלוי לעין באופן מיידי. קיימים נתונים שמי שמתמצא בתחום יכול להגיע אליהם יחסית בקלות, כמו ביצועים במדיה החברתית ובקידום אתרים, אבל ישנם נתונים פנימיים ופיננסיים של חברות שלא קל למצוא.
כאן נכנסות לתמונה חברות מידענות כמו אינפוטרגט, היודעות לתת את המענה לנתוני הניתוח התחרותי, אותו מרבית העסקים לא מסוגלים לבצע עצמאית. אכן, כדי לבצע בנצ'מרקינג משולב עם ניתוח תחרותי, וכדי להגיע למסקנות ותובנות ברורות המובילות לצעדים ישימים, יש לעבוד עם מי שמתמחה באיסוף וניתוח נתונים. חברתנו מתמחה באספקת מידע לחברות מזה שנים, תוך שימוש בשיטות וכלים מתקדמים לאיתור מידע מאלפי מקורות גלויים יותר ופחות, כולל אלו המצויים במאגרי מידע ייחודיים. בנוסף, המידע מסונן, מנותח ומעובד על ידי אנליסטים מקצועיים, דבר המאפשר ללקוח להפיק את המרב מבנצ'מרקינג תחרותי, ובתוך כך גם לחסוך בזמן ובמשאבים ארגוניים.
מעוניינים להיעזר בנו? אם כן, השאירו פרטים לשיחת יעוץ עם אחד מיועצי אינפוטרגט לביצוע מחקר השוואתי לחברה עם ניתוח תחרותי. לחילופין, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 072-3972012.