מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

כיצד עושים מחקר שוק נכון – טיפים לביצוע

ניווט בעולם מחקר השוק – איך עושים את זה נכון

מחקר שוק משני הוא תהליך מכריע הכולל איסוף, ניתוח ופירוש נתונים קיימים 6 ממגוון מקורות כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות 3. סוג זה של מחקר כבר נערך, נאסף, אורגן ופורסם על ידי אחרים 1, מה שהופך אותו לחלופה זולה ומהירה יותר למחקר ראשוני 1.

במדריך זה למתחילים, נחקור את היתרונות של מחקר שוק משני, סוגי המקורות הזמינים והצעדים הכרוכים בביצוע מחקר זה ביעילות. נדון גם באתגרים ובשיקולים שיש לזכור בעת שימוש בנתוני מחקר שוק משני 3 ומידע 3 ממקורות כגון סוכנויות ממשלתיות, איגודים מקצועיים, דוחות תעשייה ומדיה חברתית 1.

היתרונות של מחקר שוק משני

מחקר שוק משני מציע יתרונות רבים לעסקים וארגונים המעוניינים לקבל תובנות לגבי השוק שלהם, המתחרים והלקוחות. הנה כמה יתרונות מרכזיים של מחקר שוק משני:

  • חסכוני וחסכוני בזמן:
    • מחקר משני הוא בדרך כלל פחות יקר לרכוש ומהיר יותר להשיג מאשר מחקר ראשוני 9.
    • זוהי שיטה חסכונית של מחקר שוק, שכן היא משתמשת בנתונים קיימים, וההוצאה העיקרית היא בדרך כלל כוח העבודה הנדרש כדי למצוא ולפרש את הנתונים 8.
    • מחקר משני יכול להיות שימושי במיוחד עבור סטארט-אפים וארגונים חדשים שאין להם מאגר גדול של לקוחות לשאוב מהם.
  • סקירה כללית רחבה והקשר:
    • מחקר משני מספק פרספקטיבה ברמה גבוהה על השוק, קטגוריית המוצרים או התעשייה כולה 9.
    • הוא יכול לספק מגוון רחב של מידע, כולל שוק נוכחי וצפוי, תחרות בתחום מסוים, נקודת מבט ותפיסות צרכניות, מגמות והזדמנויות בשוק 8.
    • מחקר משני מספק לעתים קרובות הקשר וניתוח, המאפשר הבנה טובה יותר של הנושא הנדון 13.
  • הנחיית קבלת החלטות ועיצוב מחקר:
    • מחקר משני יכול לסייע במניעת מידע כפול אם מתכננים מחקר נוסף, שכן הוא יכול ליידע מהן מתודולוגיות מחקר השוק הטובות ביותר ומה כבר מכוסה 8.
    • הוא יכול לענות על שאלות מחקר מסוימות ולבחון כמה השערות, לגבש עיצוב מחקר מתאים, לפרש נתונים ממחקר ראשוני ולהבין את הנוף התחרותי 10.
    • מחקר שוק משני מספק תובנות קריטיות לגבי מתחרים, מגמות וגודל שוק. זה יכול להנחות קבלת החלטות ומיצוב המוצר 2.
  • זיהוי מגמות ופערים:
    • מחקר משני כולל לעתים קרובות נתונים הזמינים לציבור כגון נתוני מפקד אוכלוסין או היתרים, מחקרים אקדמיים, מאמרים בפרסומים בתעשייה ונתונים היסטוריים על מגמות רחבות בתעשייה 9.
    • הוא יכול לסייע בזיהוי מגמות חדשות או נתוני לקוחות שעשויים להצדיק חקירה נוספת באמצעות מחקר ראשוני 9.
    • מחקר משני יכול לסייע בזיהוי פערים בידע הקיים, ולספק כיוון למחקר נוסף 13.
  • אימות ממצאי המחקר הראשוניים:
    • ניתן להשתמש במחקר משני כדי לאמת ממצאי מחקר ראשוניים ולהפחית טעויות 11.
    • זה יכול לספק הבנה רחבה של השוק ולסנן נתונים כדי להתאים לצרכים ספציפיים 10 12.
    • מחקר משני הוא בעל ערך וחסכוני, במיוחד בהקשר גלובלי שבו מחקר ראשוני עשוי להיות קשה, יקר או לא מעשי 15.

סוגי מקורות מחקר שוק משניים

מקורות מחקר שוק משניים יכולים להיות מסווגים באופן רחב למקורות פנימיים וחיצוניים 2. מקורות פנימיים כוללים:

  • משוב מתמיכת לקוחות או מאנשי מכירות 2
  • הודעות דוא"ל מלקוחות קיימים 2
  • מחקרי שוק קודמים שהושלמו על ידי החברה שלך 2
  • הקלטות של פגישות פנימיות וחיצוניות 2

מקורות חיצוניים מקיפים מגוון רחב של משאבים, כגון:

  • סוכנויות ממשלתיות ומשאבים 1 6 16:
    • לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית
    • מנהל עסקים קטנים בארה"ב
    • הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה
    • משרד המסחר של ארה"ב
    • פרסומי המדינה והמחוז
  • משאבים מסחריים 6 16:
    • איגודים מקצועיים ואיגודי מחקר (למשל, מדריך האיגודים, אנציקלופדיה של אגודות, מדריך המסחר הלאומי והאיגודים המקצועיים)
    • חברות מחקרי שוק (למשל, דן אנד ברדסטריט, IBISWorld, Forrester, Gartner, Statista, Mintel)
  • מוסדות חינוך 6 16:
    • מחלקות עסקיות של מכללות ואוניברסיטאות העוסקות במחקר עסקי ושיווקי, מציעות דוחות מחקרי שוק ושירותי ייעוץ
  • כתבי עת מקצועיים, פרסומים בתעשייה וכלי תקשורת 1 6
  • משאבים מקוונים ומאגרי מידע 3 4 16 17:
    • נבנהעם
    • מציג מפקד האוכלוסין
    • ברומטר צרכני
    • תרשימים שיווקיים
    • com
    • נילסן
    • מרכז המחקר פיו
    • יחסי ציבור Newswire
    • SBDCNet
    • SimilarWeb
    • אנשי מודיעין אסטרטגי ותחרותי
  • פלטפורמות מדיה חברתית 6
  • מאמרים שפורסמו, סקירות טכניות ומחקרים 2
  • הקלטות של פגישות או מצגות בתעשייה 2
  • הערות או כתבי עת המפרטים מידע שנאסף על ידי חוקרים אחרים 2

מקורות אלה מספקים שפע של נתונים, כולל מערכי נתונים שפורסמו, דוחות, תגובות לסקר 3, מידע תחרותי, סקירות טכניות, דוחות אנליסטים ומחקרים פנימיים קודמים 2. שירותי תמלול מקצועיים יכולים להיות חיוניים להפיכת משוב מילים מדוברות לתוכן כתוב הניתן לחיפוש 2.

צעדים לביצוע מחקר שוק משני

ביצוע מחקר שוק משני כרוך בגישה שיטתית לאיסוף, ניתוח ופירוש נתונים קיימים ממקורות שונים. להלן השלבים העיקריים שיש לבצע:

  • הגדר את צרכי המחקר ויעדיו 6 [28]:
    • זהה והגדר את נושא המחקר או השאלה שברצונך לענות עליה 4 21.
    • לקבוע את המידע הדרוש כדי לענות על שאלת המחקר 21.
  • בחר והערך מקורות מחקר 6 21 [28]:
    • זיהוי מקורות פוטנציאליים לנתונים קיימים, פנימיים וחיצוניים 19 21.
    • מקורות פנימיים עשויים לכלול מסדי נתונים, יישומים, כלים ורשומות 19.
    • מקורות חיצוניים יכולים לנוע בין סטטיסטיקה ממשלתית, ארגוני מחקר שוק מסחריים, נתוני מתחרים, פרסומים מסחריים, לתקשורת כללית 19.
    • להעריך את האמינות והרלוונטיות של כל מקור 21.
  • איסוף וארגון נתונים משניים 4 6 19 [28]:
    • איסוף נתונים קיימים מהמקורות שנבחרו 4 19.
    • חלק את הנתונים למילות מפתח ומילים נרדפות לניתוח קל יותר 19.
    • להשוות נתונים ממקורות שונים ולנרמל אותם למסד נתונים אחיד 19.
    • ודא שהנתונים מדויקים, עדכניים ורלוונטיים למטרות המחקר שלך 3.
  • לנתח ולפרש את הנתונים 4 6 19 [28]:
    • סקור את הנתונים שנאספו וזהה מגמות, דפוסים ותובנות 3 19.
    • ודא את תקפות הנתונים והיזהר מעיוותים קוגניטיביים 4.
    • קבע אם כל שאלות המחקר נענו 19.
    • אם נדרש ניתוח נוסף, חזור על התהליך 19.
  • ספקו מסקנות ומשוב 6 [28]:
    • סכם את הממצאים והתובנות העיקריים מהמחקר המשני.
    • להעריך אם יעדי המחקר הושגו.
    • ספק המלצות המבוססות על הניתוח.
    • שתף את המסקנות והמשוב עם בעלי העניין הרלוונטיים.

טיפים למחקר שוק משני יעיל:

  • התחל עם סקירת ספרות יסודית כדי להבין את בסיס הידע הקיים 20.
  • ודא שלשאלת המחקר יש רלוונטיות קלינית או למדיניות והיא מבוססת על הנמקה אפריורית 20.
  • השתמש במשאבים כגון ה- Online Compendium של האגודה לרפואה פנימית כללית כדי לזהות מאגרי מידע רלוונטיים 20.
  • להבין את גבולות המחקר ולהימנע מקניית מחקר שוק משני 21.
  • שקול מיקור חוץ של מחקר משני לשותף אמין כדי לחסוך זמן, להפחית עלויות ולקבל גישה לשיקול דעת מומחה בבחירת מקורות הנתונים הנכונים 19.

על ידי ביצוע השלבים והטיפים הבאים, תוכל לבצע ביעילות מחקר שוק משני כדי לקבל תובנות חשובות, לזהות מגמות וליידע את תהליך קבלת ההחלטות שלך 3 10.

אתגרים ושיקולים במחקר שוק משני

בעוד מחקר שוק משני מציע יתרונות רבים, חיוני להיות מודעים לאתגרים ולשיקולים הקשורים לגישה זו:

  • איכות ואמינות הנתונים:
    • הבטחת האיכות והאמינות של מקורות נתונים היא חיונית. איכות הנתונים תלויה בגורמים כגון עמידה בזמנים, דיוק, רלוונטיות, שלמות, עקביות ואמינות 22.
    • חשוב לאמת נתונים עם מקורות מרובים ולהיות מודעים להטיות, שגיאות, פערים או התנגשויות פוטנציאליים 22.
    • נתוני מחקר משני יכולים להיות לא מעודכנים, צריכים להיות מאומתים ומפורשים, ולחוקר אין שליטה על המחקר המשני 3.
    • התועלת של מחקר משני נוטה להיות מוגבלת בשל חוסר הרלוונטיות והדיוק שלה. תכנון המחקר, המתודולוגיה המשמשת לאיסוף הנתונים, תכנון הדגימה, שיטת איסוף הנתונים, נקודת המבט של הניתוח, שלבי הדיווח, קצב השינוי בנושא הנלמד וחוסר הסכמה בין מקורות הנתונים יכולים כולם להשפיע על דיוק המחקר המשני 10.
  • ספציפיות הנתונים והרלוונטיות שלהם:
    • מחקר משני עוסק במידע שכבר זמין, כלומר לא ניתן להתמחות בו לצרכים של אדם או עסק ספציפי והוא זמין למתחרים 8.
    • החסרונות של מחקר שוק משני כוללים חוסר ספציפיות, מידע מיושן פוטנציאלי, וחששות איכות ואמינות 6.
    • מידע נרחב יכול להיות גם יתרון וגם חיסרון. ייתכן שארגונים לא יקבלו תשובות ישירות לבעיות הספציפיות שלהם וייתכן שיצטרכו "לכרות" עוד יותר לתוך הנתונים כדי למצוא מידע רלוונטי 12.
    • אתגר רלוונטיות הנתונים מחייב להגדיר את היקף המחקר ויעדיו בצורה ברורה, תוך שימוש במילות מפתח ומסננים מתאימים, התחשבות בהיבטים גיאוגרפיים, תרבותיים וזמניים, והערכת הקשר בין הנתונים למסגרת התיאורטית, סקירת הספרות ופער המחקר 15.
  • ניתוח נתונים ופרשנותם:
    • ניתוח וסינתזה של נתונים ממקורות שונים כדי להפיק תובנות משמעותיות הוא אתגר נוסף. בחר ויישם שיטות וטכניקות מתאימות לניתוח וסינתזה של נתונים, כגון סטטיסטיקה תיאורית, היסקית או חזויה, ניתוח איכותי או כמותי, ניתוח נושאי או תוכן, מטא-אנליזה או סקירה שיטתית וכו '. 22.
    • חוקרים משניים צריכים להבין את הפרמטרים וההנחות שחוקרים ראשוניים לקחו בעת איסוף מידע. למונחים יכולות להיות משמעויות שונות עבור אנשים שונים, מה שמוביל לפרשנות שגויה פוטנציאלית 12.
    • לפני לקיחת המידע כפשוטו, יש לבצע הערכה יסודית של הנתונים המשניים תוך שימוש בקריטריונים הבאים: מטרה, מתודולוגיה המשמשת לאיסוף הנתונים, דיוק הנתונים, מועד איסוף הנתונים, תוכן הנתונים ומוניטין מקור 10.

אתגרים ושיקולים אחרים כוללים זמינות ונגישות נתונים 22, אבטחת נתונים ואתיקה 22, חדשנות ושיתוף פעולה בנתונים 22, השוואת נתונים 15 וסוגיות קנייניות 12. חיוני להיות מודעים לאתגרים אלה ולהתמודד איתם ביעילות כדי להבטיח את ההצלחה של מחקר שוק משני.

מסקנה

מחקר שוק משני הוא כלי רב ערך עבור עסקים וארגונים המבקשים לקבל תובנות לגבי השוק שלהם, המתחרים והלקוחות. על ידי מינוף נתונים קיימים ממגוון מקורות, מחקר משני מציע דרך חסכונית וחסכונית בזמן ליידע את קבלת ההחלטות, לזהות מגמות ופערים, ולאמת ממצאי מחקר ראשוניים. עם זאת, חיוני להיות מודעים לאתגרים ולשיקולים הקשורים למחקר משני, כגון איכות הנתונים, אמינות, ספציפיות ורלוונטיות.

כדי לבצע ביעילות מחקר שוק משני, חיוני לעקוב אחר גישה שיטתית הכוללת הגדרת מטרות מחקר, בחירה והערכה של מקורות, איסוף וארגון נתונים, ניתוח ופירוש ממצאים ומתן מסקנות ומשוב. על ידי הבנת היתרונות, המקורות, הצעדים והאתגרים הכרוכים במחקר שוק משני, עסקים יכולים לרתום את כוחם של הנתונים הקיימים כדי להשיג יתרון תחרותי ולקבל החלטות מושכלות בנוף השוק הדינמי של ימינו.

שאלות נפוצות

מהו השוק המשני למי שחדש בהשקעות? השוק המשני הוא פלטפורמה שבה משקיעים סוחרים בניירות ערך זה עם זה, במקום לרכוש אותם ישירות מהחברות המנפיקות. שוק זה הוא המקום שבו קנייה ומכירה של ניירות ערך קיימים להתרחש בקרב משקיעים וסוחרים.

כיצד משתמשים ב-Crunchbase למחקר שוק? Crunchbase משמש ככלי מחקר שוק על ידי הצעת נתונים באיכות גבוהה על חברות. זה שימושי במיוחד לחקר עסקים מתעוררים ומגמות בתעשייה, מה שהופך אותו משאב יקר עבור אלה המעוניינים להבין את הצמיחה והדינמיקה של מגזרים שונים.

מהן השיטות לביצוע מחקרי שוק למטרות השקעה? כדי לבצע מחקר שוק להשקעה, אתה יכול להשתמש בשיטות מחקר ראשוניות כמו קבוצות מיקוד, סקרים וסקרים, או שיטות מחקר משניות כגון סקירת מאמרים אקדמיים, אינפוגרפיקה וסקירות טכניות. מחקר איכותני חשוב גם מכיוון שהוא מספק תובנות לגבי הרגשות והמחשבות של הלקוחות.

מהם השלבים לביצוע מחקר שוק עבור פרייבט אקוויטי? בעת ביצוע מחקר שוק עבור הון פרטי, עליך להתמקד במחקר ראשוני הכולל איסוף וניתוח נתונים ישירות משחקני שוק כמו לקוחות, ספקים, מתחרים ומומחים בתעשייה. גישה זו מסייעת לחברות השקעה פרטיות להבין לעומק את צרכי השוק, העדפותיו, התנהגויותיו וציפיותיו מלקוחות פוטנציאליים.

צרו קשר איתנו עוד היום לביצוע מחקר שוק לחברה שלכם – – 054-4969359

הפניות

[1] – https://www.thehartford.com/business-insurance/strategy/market-research/primary-second-research [2] – https://www.rev.com/blog/marketing/what-is-secondary-market-research [3] – https://www.qualtrics.com/experience-management/research/secondary-research/ [4] – https://dovetail.com/market-research/secondary-market-research/ [5] – https://www.similarweb.com/blog/research/market-research/secondary-market-research/ [6] – https://www.studysmarter.co.uk/explanations/marketing/marketing-information-management/secondary-market-research/ [7] – https://www.halkin.com/post/secondary-market-research [8] – https://provokeinsights.com/the-pros-and-cons-of-secondary-research/ [9] – https://www.thefarnsworthgroup.com/blog/primary-vs-secondary-research [10] – https://www.relevantinsights.com/articles/secondary-research-advantages-limitations-and-sources/ [11] – https://www.startuploans.co.uk/business-guidance/advantages-of-primary-and-secondary-market-research/ [12] – https://www.ianswer4u.com/2012/05/secondary-market-research-advantages.html [13] – https://www.qualtrics.com/experience-management/research/primary-vs-secondary-research/ [14] – https://www.marketing91.com/importance-secondary-market-research/ [15] – https://www.linkedin.com/advice/1/how-can-you-overcome-challenges-conducting-secondary-research-c0dne [16] – https://www.zoho.com/academy/marketing/market-research/resource-list-for-secondary-market-research.html [ 17] – https://www.quora.com/What-are-some-good-examples-of-secondary-market-research-and-where-can-I-find-it [18] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4441947/ [19] – https://www.outsource2india.com/kpo/articles/how-to-conduct-first-secondary-research.asp [20] – https://kpu.pressbooks.pub/openimc/chapter/process-of-conducting-a-secondary-research/ [21] – https://cleverism.com/how-to-perform-insightful-secondary-market-research/ [22] – https://www.linkedin.com/advice/0/what-current-trends-challenges-secondary-research

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן