מדוע חשוב לבצע מחקר שוק?
יש לכם רעיון למיזם חדש? חושבים להרחיב את פעילות החברה לשווקים חדשים? מבקשים להוסיף מוצר חדש לעסק? בכדי לדעת אם כדאי לבצע מהלכים אלו, חשוב לבצע קודם כול מחקר שוק. לשם כך, במאמר הבא נסביר לכם בדיוק מה זה מחקר שוק.
אז מהו בעצם מחקר שוק?
מחקר שוק מסייע לחברות רבות לקבל תמונה ברורה ורחבה אודות השוק בו הן פועלות. למעשה, מחקר השוק מהווה מאמץ מאורגן באיסוף מידע אודות הלקוחות וקהל היעד שלנו. המחקר מהווה מרכיב קריטי באסטרטגיה העסקית של כל מסגרת וחברה ומאפשר להיות חלק מהתחרותיות הקיימת בשוק. בין היתר יעסוק המחקר בזיהוי וניתוח צרכי השוק, מהו גודל השוק, מידת התחרותיות בו ועוד.
מחקר שוק עבור גילוי וניתוח מגמות
חלק ממחקרי השוק עוסקים בשאלות: לאן השוק שאנו חלק ממנו יצעד בעתיד? מכאן גם יעסוק אותו מחקר בשאלה אילו התפתחויות ופיתוחים טכנולוגיים יאפשרו צמיחה באותו שוק? התשובות ישפיעו מאוד על הפעילות והאופי של המסגרת ושל החברה בעתיד הקרוב והרחוק יותר.
כאמור, מחקרי שוק העוסקים במאפיינים עתידיים יבחנו לעומק לאן השוק עוד יכול לפנות.
האם ניתן, למשל, בשוק המייצר מוצרים מסוימים בתחום החקלאות, לעשות שימוש באותם רעיונות פיתוח ולהתאימם גם לתחום התעשייה הכבדה. במידה והתשובה חיובית ואנו נדע, בעזרת אותו מחקר שוק, להצביע על אותו כיוון כמגמה לעתיד, הדבר יוביל כל מסגרת או חברה להתחיל ולהיערך בהתאם לעידן חדש. למשל, נוכל ליצור מחלקות שיעסקו במחקרי שוק הנוגעים לחקר תחום התעשייה, לצרכים בתחום זה, למיפוי מרכזי תעשייה גדולים בארץ ובעולם, ועוד.
בחינת פעילות עתידית בשווקים ספציפיים
שאלה נוספת, שמסגרות וחברות רבות בוחנות במחקרי השוק שלהן, נוגעת לשאלה האם בעתיד פעילותן המרכזית והמכריעה תחדל מלהתקיים. מדובר בשאלה קריטית המביאה מסגרות וחברות רבות לבצע חשיבה מחדש אודות אפיונן ומטרותיהן בעתיד.
ניתן לקחת כדוגמה את תחום שמאות המקרקעין. מחקרי שוק בתחום זה בארה"ב מצביעים על כניסה רחבה של מחשוב טכנולוגי, שכנראה יצמצם עד יחליף לגמרי את עבודתם של שמאי המקרקעין בעתיד הנראה לעין. מחקר נוסף של חברות שמאות מקרקעין וחברות ביטוח יביא אותן לשאול כיצד ניתן לשלב את אותה טכנולוגיה חדשה ולשמר את משרותיהם ונחיצותם של שמאי המקרקעין, או שמא יש לקחת את ניסיונם בתחום ולהמירו לתפקיד בשוק אחר.
בחינת השתלבות טכנולוגיות בשוק
למול ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, אודותיה הדגמנו קודם סביב נושא שמאות המקרקעין בארה"ב, קיימים בשנים האחרונות מחקרי שוק רבים העוסקים בשאלה כיצד ניתן יהיה לשלב טכנולוגיות חדשות בתוך אותו שוק. מדובר בטכנולוגיות האמורות לתרום לתפוקה רחבה יותר, לצמצם בכוח אדם, למזער נזקים סביבתיים ועוד.
מחקרי שוק אלו אמורים לזהות את מגמות הפיתוח האמורות להיות חלק מהשוק בו פועלות מסגרות וחברות רבות. חברות תקשורת, למשל, יבחנו במחקרי שוק אילו טכנולוגיות תקשורת העתידות להיות חלק מעולם התקשורת. בין היתר יבחנו עד כמה ניתן להתבסס על תקשורת לוויינית, לבחון שיפור בתחום אבטחת המידע, לספק הנחות בנפח ההשפעה של "גוגל" העולמית בתחום זה, ועוד.
מחקר שוק לניתוח סיכונים והזדמנויות
כל מסגרת או חברה מודעת בכל רגע נתון לסיכונים הקיימים ולצידם גם הזדמנויות, כשניצול שלהן יכול להביא לנסיקה והצלחה. על מנת שכל מסגרת או חברה יוכלו למפות בצורה מסודרת, רוחבית ומדויקת את הסיכונים וההזדמנויות נדרש גם כאן מחקר שוק מעמיק ומקצועי.
בכל הנוגע לזיהוי הסיכונים במחקרי השוק, תוצר של מחקרים אלו מאפשר לכל מסגרת או חברה לזהות מקומות בהם הן מסכנות עצמן, בדגש על מקומות שהדבר נעשה ללא צורך. היכולת לזהות מראש את אותן נקודות מסכנות יביא כל מסגרת או חברה להימנע מללכת לאותם מקומות מסוכנים ואף להתכונן כנגד סיכונים שיכולים להגיע בכל מקרה.
דוגמה למחקר שוק המעלה בחכתו רשימת סיכונים, הוא זה המתבצע אודות אזורי תעשייה במקומות בהם קיימת סכנה ממשית להתרחשות אסונות טבע, בין אם מדובר על שיטפונות, סופות הוריקן, תנאי חורף קשים ועוד. לצד היכולת לסמן את אסונות הטבע כנקודה מסכנת ומשמעותית שממנה לא ניתן יהיה להתאושש, יכול אותו מחקר שוק להוביל מסגרות וחברות רבות להיערך בהתאם, בין אם בביצוע מעבר לאזורים החשופים פחות לאסונות אלו, בחיזוק ושדרוג מבני התעשייה, במציאת מקומות חלופיים לעבודה במקרה של אסון טבע, ואף ברכישת פוליסות ביטוח שיבטיחו מעטפת כלכלית רחבה בעת הצורך.
לצד זיהוי סיכונים במחקרי השוק, חשוב כמובן לבצע מחקר שיכלול בתוכו מידע הנוגע להזדמנויות שיש להכיר ולהגיב להן. הזדמנויות אלו לא תמיד נראות לעין על ידינו ועל ידי המתחרים שלנו, כך שמחקר השוק יכול להיות הגורם המכריע שיוביל אותנו לזהות הזדמנויות שאחרים לא מודעים להן.
כאן ניתן לקחת כדוגמה מחקרי שוק בתחום השקעות נדל"ן בחו"ל. חברות נדל"ן בישראל ובעולם עושות מאמץ רחב, במסגרת מחקרי השוק אותם הן עורכות, לזהות הזדמנויות לשווקי נדל"ן מתפתחים, כאלו האמורים להוביל בשנים הקרובות לתשואה גבוהה. זיהוי מוקדם של מגמות ואזורים, במסגרת מחקרי השוק, מהווה יתרון בולט בזיהוי הזדמנויות למול המתחרים.
כתובת מתבקשת לביצוע מחקרי שוק
הבנתם שאתם צריכים לבצע חקר שוק? InfoTarget היא ללא ספק הכתובת המובילה לחקר שוק ומודיעין עסקי, עם ניסיון עשיר במתן פתרונות מידע מתקדמים למגוון רחב של ארגונים במגזר הציבורי והפרטי. החברה מתמחה בניתוח שווקים, זיהוי מגמות ואיתור הזדמנויות במגוון תחומים כגון שיווק, תשתיות, יזמות, מו"פ, בריאות, תיירות ועוד.
באמצעות שילוב של טכניקות חקר שוק מתקדמות וגישה למקורות גלויים (OSINT) InfoTarget מספקת מידע מעמיק ומדויק שאינו זמין בחיפוש רגיל. המידע מותאם לצורכי הלקוחות ומסייע להם לקבל החלטות מושכלות, לזהות מגמות שוק חדשות ולהשיג יתרון תחרותי.
החברה ידועה באמינותה, במקצועיותה בהדיסקרטיות המלאה שבה היא פועלת. כל תהליך חקר השוק מתבצע בהתאמה אישית, עם מיקוד בצרכים הספציפיים של הלקוח, כדי להבטיח פתרון מידע איכותי שמוביל לתוצאות מיטביות. כפועל יוצא מכך, InfoTarget היא השותפה האידיאלית לארגונים ועסקים המחפשים מידע מדויק לקבלת החלטות אסטרטגיות.
רוצים להבין יותר לעומק מהו חקר שוק? הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו – InfoTarget בטלפון 054-4969359.