מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מחקר שוק בינלאומי –  מה חשוב לדעת?

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מחקר שוק בינלאומי מהווה תהליך בו חברות אוספות מידע בנוגע לשווקים שונים וזאת בכדי לדלות לעצמם את מידע חדש ובכך להרחיבו על מנת להכיר מקרוב את הסביבה והאווירה העסקית אליה הן מכוונות ובכך להפוך לגורם שיווקי ותחרותי בעל משמעות ונפח. 

 

מחקר שוק בינלאומי מהווה תהליך בו חברות אוספות מידע בנוגע לשווקים שונים וזאת בכדי לדלות לעצמם את מידע חדש ובכך להרחיבו על מנת להכיר מקרוב את הסביבה והאווירה העסקית אליה הן מכוונות ובכך להפוך לגורם שיווקי ותחרותי בעל משמעות ונפח. 

ביצוע של מחקר שוק בינלאומי מאפשר לכל חברה לבצע מהלכים אסטרטגיים עם כניסתה לאותם שווקים. מחקר שוק בינלאומי מוביל כל חברה לתובנות חדשות וייחודיות ובכך היא זוכה למצוא ולשפר כלים להצלחת פעילותה השוטפת ובבנייה של מודלים עסקיים ארוכי טווח. 

ביצוע של מחקר שוק בינלאומי טומן בתוכו היבטים ונושאים רבים שחשוב להכיר ולהתייחס אליהם. 

ביצוע בדיקת היתכנות

ביצוע בדיקת היתכנות מהווה שלב משמעותי, חשוב ומקדים בטרם נצא אל שווקים בינלאומיים. חברות מידענות העוסקות בביצוע של בדיקות היתכנות מדמים פעילות זו כ”טבילה רגליים ראשונה במים” – בחינה ראשונה וזהירה אל עבר שווקים בחו”ל וזאת תוך התייחסות, כמובן, לשירות והמוצרים איתם אנו רוצים להגיע לשווקים חדשים. 

ביצוע בדיקת היתכנות מהווה שלב בו נוכל לגבש בסופו של דבר החלטה מושכלת האם להיכנס לשווקי היעד אותם סימנו או שיש וההחלטה תהיה להימנע מכניסה לכלל השווקים, חלקם או בדחייה והמתנה לתזמון טוב ונוח יותר. 

חברות העוסקות בביצוע של בדיקת היתכנות יוכלו להעניק לכם מידע הנוגע להיתכנות הצלחת השיווק של השירות או המוצר שלכם, מיהם קהלי היעד שלכם בכל שוק, מהו פוטנציאל השיווק בפרקי זמן שונים ומיהם המתחרים העיקריים שלכם וזאת תוך התבססות באנשים העוסקים במידענות עסקית וביכולתם להעמיק במחקרים וביכולת לאפיין ולהכיר מקרוב את המאפיינים הייחודים של שווקים שונים בחו”ל עם השוני והייחודיות של כל שוק. 

בחירת שוק היעד

יש פעמים ומחקר שוק בינלאומי יצריך מאיתנו לברור מרשימה רחבה של מספר שווקים את אלו שיתאימו לנו הרבה יותר לעומת שווקים אחרים. לאחר בדיקת היתכנות רחבה נוכל להעמיד כמובן רשימה מסודרת של מספר שווקים בינלאומיים היכולים להיות רלוונטיים. בחלק מהמקרים רשימה זו תכלול אזורים רחבים וכוללניים דוגמת רשימת מדינות, אזורים בכל מדינה ובמקרים אחרים אותה רשימה תתמקד בשווקים קטנים ומפוזרים, דוגמת אזורים כפריים נקודתיים הפזורים באירופה. 

בחירת שווקי היעד המתאימים לנו צריכה להיעשות באופן מושכל, מאורגן ומתודי. בתחום חקר השוק קיימים כמובן מספר מתודות בהן קיימים סולמות הערכה, כשסולמות אלו מאפשרים לנו לקבל תמונה ברורה יותר לגבי הכדאיות של כל שוק עד לכדי קבלת ערך נומינלי המאפשר לנו דירוג של השווקים הכדאיים יותר לעומת אלו שפחות רלוונטיים. 

איסוף מידע טקטי על המתחרים

במחקר שוק בינלאומי נרצה כמובן להכיר מקרוב את המתחרים שלנו ואת פעולותיהם. יכולת לאסוף מידע טקטי על המתחרים שלנו יוכל לאפשר לנו להכיר גם את השוק ואת המקומות בהם נוכל אנו לבלוט ולפעול בשיווק יעיל ונכון וכזה שהמתחרים שלנו לא זיהו או יש וחשבו שלא כדאי להם לפעול שם. 

איסוף המידע הטקטי מול המתחרים מאפשר לנו, כחברה, להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע למתרחש בשווקים בהם בחרנו לפעול ומאפשר לנו להקדים ביצוע פעולות הכרחיות מול המתחרים שלנו. 

דוגמה קלאסית הנוגעת לאיסוף מידע טקטי על המתחרים נוגעת ליכולתנו לאתר מידע אודות התאריכים בהם המתחרים שלנו אמורים לצאת עם פרויקט פרסום רחב אודות שירותים ומוצרים חדשים. אנו, כמתחרים יכולים לבחור בתזמון הפעילות שיווקית שלנו בהתאם לפעילות המתחרים, בין אם לבחור ולהקדים את המסע הפרסומי שלנו ובכך “לשבור” ולייתר את המסע הפרסומי של המתחרה, או שאולי להמתין מספר שבועות עם פרויקט הפרסום שלנו ובכך לאסוף אלינו לקוחות רבים שלא היו מרוצים מהשירות והמוצרים של המתחרים. 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

מאלו טעיות להימנע כשיוצרים קשר עם יצרן בגדים בחו”ל?

אחד מהתחומים המעניינים והפוריים בישראל ובעולם הוא תחום האופנה. ביטויים לאופנה שהתפתחה בישראל ניתן לזהות עוד משנות ה-50, מספר שנים אחרי הקמת המדינה, כשתחום האופנה מהווה תחום שהתפתח וכולל בתוכו מספר רחב של פעולות שיש לבצע כראוי.

קרא עוד »

איך למצוא ספקים לחנות בגדים

בעלים של חנויות בגדים ורשתות אופנה ותיקות וגדולות עוסקים רבות בפעילות של איתור ספקים לחנויות שלהם. איתור ספקים בתחום האופנה ובתחומים נושקים אחרים מהווה תורה של ממש, כשיש אלמנטים רבים שחשוב להכיר.

קרא עוד »

בדיקת חופש פעולה מסחרי בפטנט

הבדיקות המקדימות לפני יציאה עם פטנט כוללת בתוכה בדיקת חופש פעולה מסחרי – FTO – Freedom To Operate. בדיקה בה יזמים בוחנים עם אנשי מקצוע האם המוצר אותו הם רוצים לשווק איננו פוגע או פוגם בזכויות קניין רוחני של חברות אחרות. 

קרא עוד »

כתבו לנו