מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מחקר שוק ומודיעין עסקי

מחקר שוק ומודיעין עסקי

מחקר שוק ומודיעין עסקי

מחקר שוק הינו צעד מתבקש ואף חיוני עבור מיזמים עסקיים חדשים, בין אם מדובר בהקמה של עסק חדש, ובין אם מדובר בהתרחבות לשווקים חדשים – מקומיים ובינלאומיים, באמצעות מוצרים/שירותים חדשים וקיימים, או כניסה של המותג עצמו לשוק חדש. מחקר השוק אמנם יורד לפרטים אך למעשה מטרתו היא להעניק "מבט-על", תמונה המאפשרת לאמוד את הצדקת ההשקעה לעומת ההכנסות והרווחים האפשריים.

לפיכך, מחקר שוק מתייחס בין היתר לשחקנים ומתחרים עיקריים, מאפייני השוק עצמו, קהלי היעד על צרכיהם ומאפייניהם, אסטרטגיות של שיווק ופרסום, נקודות כוח ותורפה של מתחרים, אסטרטגיות מצליחות יותר ופחות, מידת הביקוש או הרוויה בנישות מסוימות, וכן את גודל השוק הכללי והשוק הרלוונטי/זמין עבורכם, את אחוז החדירה האפשרי של המותג, את העלויות, ההכנסות והרווחים (פוטנציאל השוק). לצד הניתוחים הכוללניים המספקים תמונה רחבה ויחסית שטחית, ישנה גם חשיבות לצלילה אל פרטי הפרטים של מתחרים רלוונטיים, ולכן מחקר שוק ומודיעין עסקי הולכים יד ביד.

מהו מודיעין עסקי

מודיעין עסקי מאפשר לעסקים וחברות להתמודד בצורה מוצלחת יותר עם תחרות קיימת או צפויה בשוק, ליצור תוכנית פעולה יעילה ונכונה יותר ומכאן להגיע לרווחיות גבוהה. מדובר בתהליך המבוצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים, האוספים מידע בשיטות מגוונות ומגישים אותו למקבלי ההחלטות בחברה ובעסק לצורך בחינת צעדים עתידיים וקבלת החלטות אסטרטגיות טובות.

למעשה, תחת הכותרת מודיעין עסקי יש מכלול שלם של שירותים, ובין היתר יכול לספק נתונים על מתחרים בשוק שאליו שוקלים להיכנס. כך למשל, אנשי המקצוע אוספים מידע על מוצרים ושירותים של מתחרים צפויים, תהליכי העבודה שלהם, טווח המחירים שהם מציעים, קהלי הלקוחות שלהם, הפיתוחים החדשים, בעלי תפקידים בכירים, אסטרטגיות שיווקיות שבהן נוקטים המתחרים. כמובן שאיסוף המודיעין יכול להתבצע גם בארץ וגם בחו"ל.

יש לציין כי לא פעם המידע שנאסף עובר גם דרך אנליסט של מודיעין עסקי, המבצע ניתוח מעמיק על המידע לפני שהוא מוצג בפני הלקוח. האנליסט מסתייע במגוון כלים ויכול לבצע ניתוחים שונים, למשל ניתוח של סביבת העסקים בשוק החדש, דוחות כספיים, ניתוח שוק לאיתור משקיעים, מפיצים, שותפים פוטנציאליים ויזמים שיכולים לקדם את החברה, ניתוח מעמיק של המתחרים, שירותים רלוונטיים ומוצרים חלופיים, וכן הלאה. מדובר במידע עדכני ואיכותי ביותר המנותח עם כלי ניתוח מתקדמות, דבר המוביל לתוצאות מדויקות ברמה גבוהה ומכאן לקבלת החלטות טובות ונכונות.

שילוב של מחקר שוק ומודיעין עסקי

כאמור, מחקר שוק ומודיעין עסקי הולכים לא פעם יד ביד, ויכולים לתמוך זה בזה בהתאם למטרות. כך למשל, כאשר מבצעים מחקר שוק לפני הקמת מיזם עסקי חדש או כניסה לשוק חדש, אנשי מודיעין עסקי יכולים לבצע על מוצרי מתחרים "הנדסה הפוכה" על מנת להבינם בשלמות, לבצע מחקרי שוק בתוך קהלים השייכים למתחרה, לאסוף מידע ממידע גלוי לציבור בערוצים שונים, לנתח הודעות לבורסה ודוחות כספיים, ועוד. המידע והניתוח תורמים רבות להבנה עוד יותר מעמיקה של מחקר השוק, הנותן אומדן והערכה כללית.

מאידך, גם מחקר שוק יכול להיות מהלך משלים וחלק אינטגראלי משירותי מודיעין עסקי. כך למשל, מודיעין עסקי עשוי להידרש לצורך הצגת בדיקות נאותות ליזמים ושותפים עסקיים פוטנציאליים, לפני כניסה למרכזים עם הצעת מחיר אטרקטיבית, לצורך משא ומתן, לצורך החלטה על השקעה בחברה כזו או אחרת, כדי למשוך משקיעים להשקיע במיזם ועוד. במקרים כאלו, מחקר השוק תומך ומשלים את עבודת איסוף המודיעין בעודו נותן את התמונה השלמה והפרספקטיבה הרחבה לגבי השוק עצמו והפוטנציאל הטמון בו.

לפרטים נוספים לגבי מחקר שוק ומודיעין עסקי ניתן לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן