מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מחקר שוק – נתונים על כדאיות

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חלק חשוב ומשמעותי במחקרי שוק כולל בתוכו מידע ונתונים אשר יעניקו לנו בסיס רחב להחליט האם כדאי לנו לפעול בדרך כלשהי, לאלו פלחי שוק לפנות ואף בהחלטה האם להמשיך בפרויקט מסוים או לזנוח אותו. 

 

חלק חשוב ומשמעותי במחקרי שוק כולל בתוכו מידע ונתונים אשר יעניקו לנו בסיס רחב להחליט האם כדאי לנו לפעול בדרך כלשהי, לאלו פלחי שוק לפנות ואף בהחלטה האם להמשיך בפרויקט מסוים או לזנוח אותו. 

חשוב לציין כי בדיקה כדאיות מהימנה ומקצועית נשענת על נתונים רבים ומספר שיטות עבודה ומתודות מחקריות ואין היא מסתייעת בדעות או עמדות של אנשי מקצוע ככלי מרכזי. שימוש בנתונים מספריים ושיטות עבודה מאפשרות לכל יזם, עסק או חברה לקבל תשובות מהימנות אשר תומכות בעצם בהחלטת האם כדאי לפעול עסקית בשוק מסוים או בתזמון כזה או אחר. 

בדיקת כדאיות – עלות נמוכה מול תועלת גבוהה

על יזמים, עסקים וחברות להבין, בראש ובראשונה, כי בדיקת כדאיות מהווה בעצם שלב הכרחי שאין להקל בו ראש ולבטח לא לחפש ולחסוך בו. ברוב המקרים, עלות בדיקת הכדאיות הנערכת על ידי חברות ומומחים בתחום המידענות העסקית הינה זניחה למול עלות הפרויקטים. 

עצם העובדה כי עלות בדיקת הכדאיות זניחה מביאה את אותם יזמים וחברות לקדם בדיקה שכזו. במקרים ובהם בדיקת הכדאיות הראתה שלא כדאי להשקיע בפרויקט אותו רצינו לקדם, אין ספק שאותה בדיקה תחסוך לנו משאבים וכסף רב בעבור השלבים הראשונים בפרויקט עד שהיינו מגיעים למסקנה לבד כי מדובר בפרויקט שאינו רווחי ויש לגנוז אותו. מנגד, אם בדיקת הכדאיות מצביעה על ייתכנות גבוהה להצלחת הפרויקט, יש בה כמובן אף למצוא נקודות חוזק נוספות שעליהן נוכל להישען ובכך אותה בדיקת כדאיות, לה כאמור עלות נמוכה וזניחה, הפכה לבדיקה שהובילה אותנו ליהנות מפרויקט מוצלח ומכניס יותר ממה שצפינו בעצמנו. 

הסתמכות על פרויקטים דומים בעבר

חלק מיכולתם של מידענים עסקיים לאפשר ליזמים, עסקים וחברות לקבל הערכות מדויקות הנוגעות לכדאיות הפרויקטים שלהם, נוגעת למחקר הבוחן מקרי עבר של פרויקטים דומים. מחקרים אלו יכולים להסתמך על בחינת מקרי עבר של יזמים וחברות אשר שאפו להיכנס לשווקים דומים ואף בבחינת מקרי עבר הנוגעים לשירותים ומוצרי דומים שאותם נרצה לקדם. 

בחינה של מקרי עבר יכולה להצביע באופן טבעי על מוטיבים קבועים שיש ואלו יופיעו גם בפרויקט אותו אנו נרצה לקדם בעצמנו. חלק מאותם מוטיבים מהווים אתגרים כלכליים ושיווקיים לא פשוטים שעל יזמים וחברות להכיר ולא לנסות להתעלם מהם, כשיש בהם להיות גורם משמעותי בשאלת הכדאיות. 

הכרת האתגרים העומדים לפנינו, דרך מקרי עבר, יעניקו לנו מידע מהימן הנוגע להיתכנות הצלחת הפרויקט שלנו ואף יאפשרו לנו להכיר מבעוד מועד את האתגרים מולם אנו עתידים להתמודד. הכרת אותם אתגרים מקרוב יאפשרו לנו להיערך אליהם בהתאם, לדעת להגיב אליהם בזמן ובעוצמה הנכונה ובכך לצלוח אותם במינימום נזק, משאבים וממון. 

בחינת תזרים המזומנים כשהשוואה להוצאות הצפויות

כדאיות של כל פרויקט מתייחסת באופן רחב לנושא הכדאיות הכלכלית. בבחינת אותה כדאיות לא נרצה לקבל אך ורק נתונים על ההכנסות הצפויות מהפרויקט אותו נרצה לקדם. לצד נותנים אלו, בחינת הכדאיות תתייחס באותו משקל לנושא ההוצאות לאורך כל הפרויקט. נושא שיש בו להעניק הערכות משמעותיות על הפער שאמור להיווצר בין ההכנסות להוצאות. 

ישנם מקרים ובהם בדיקת הכדאיות תצביע על הכנסות גבוהות מהפרויקט אותו אתם מתעדים, אך מנגד בעמודת ההוצאות ניווכח לדעת כי ההוצאות גבוהות גם כן ולא מאפשרות לפרויקט הכנסה מספקת, כדאית וכזו שאמורה גם לבסס ולהחיות פרויקט זה ופרויקטים נלווים לו בעתיד. 

יש פעמים ואותו פער קטן בין ההכנסות וההוצאות, בעת בדיקת הכדאיות, יביא אותנו כיזמים או בעלי חברה לפעול באופן יעיל יותר בטרם הכניסה לפרויקט באמצעות צמצום רוחבי ומשמעותי של ההוצאות, בין אם בצמצום סגל העובדים, שימוש בחומרים זולים יותר שאינם פוגעים באיכות המוצרים, מציאת ספקים זולים יותר, צמצום והידוק פרויקטים פרסומיים ובעצם ביצוע התייעלות כלכלית שתאפשר להכנסות בעתיד להיות גדולות יותר. 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

מאלו טעיות להימנע כשיוצרים קשר עם יצרן בגדים בחו”ל?

אחד מהתחומים המעניינים והפוריים בישראל ובעולם הוא תחום האופנה. ביטויים לאופנה שהתפתחה בישראל ניתן לזהות עוד משנות ה-50, מספר שנים אחרי הקמת המדינה, כשתחום האופנה מהווה תחום שהתפתח וכולל בתוכו מספר רחב של פעולות שיש לבצע כראוי.

קרא עוד »

איך למצוא ספקים לחנות בגדים

בעלים של חנויות בגדים ורשתות אופנה ותיקות וגדולות עוסקים רבות בפעילות של איתור ספקים לחנויות שלהם. איתור ספקים בתחום האופנה ובתחומים נושקים אחרים מהווה תורה של ממש, כשיש אלמנטים רבים שחשוב להכיר.

קרא עוד »

בדיקת חופש פעולה מסחרי בפטנט

הבדיקות המקדימות לפני יציאה עם פטנט כוללת בתוכה בדיקת חופש פעולה מסחרי – FTO – Freedom To Operate. בדיקה בה יזמים בוחנים עם אנשי מקצוע האם המוצר אותו הם רוצים לשווק איננו פוגע או פוגם בזכויות קניין רוחני של חברות אחרות. 

קרא עוד »

כתבו לנו