מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי
מידענות באינטרנט

אודות מידענות באינטרנט

מידענות הינה תחום עיסוק שתפקידו לעשות שימוש בסוגי וייצוגי מידע שונים להשגת יעד מוגדרים. זהו תחום הנלמד במהלך קורסים מקצועיים שונים, לעיתים כחלק מלימודי תארים מתקדמים בתחומים מגוונים, ולעיתים עומד בפני עצמו כלימודי תואר ראשון, שני ושלישי. אמנם המידענות הייתה קיימת כבר שנים לפני שהעולם התוודע לרשת האינטרנט, אך אין ספק שעם התפוצצות המידע בעידן הדיגיטלי הפכה הרשת למקור מרכזי עבור מידענים מכל התחום – הפוליטי, האישי, פטנטים, רפואי, עסקי-מסחרי וכיוצא בזאת.

מידענות באינטרנט עושה שימוש נרחב במנועי החיפוש המרכזיים כמו גוגל ובינג, וכן במאגרי מידע ממוחשבים ובאינדקסים למיניהם, ברשתות החברתיות, לעיתים גם ברשת העמוקה, ובעוד שורה של פלטפורמות נוספות. המידען משתמש בכלים האלו כדי לאסוף ולעבד, לנתח ולנהל את המידע, על מנת שבסופו של דבר יוכל להגישו ללקוח בצורה הנותנת תמונה טובה ובסיס לקבלת החלטות נבונות. ומאחר שבימינו קיימת הבנה גדלה והולכת לגבי חשיבותו של המידע כמשאב מרזי העומד לרשותם של עסקים, חברות וארגונים, גם הביקוש לאנשי מידענות מנוסים ומוכשרים עולה בהתאם.

למידע נוסף לחצו כאן

כמה מילים על מידענות ברשת

מידענות באינטרנט נעשית כאמור יותר ויותר חשובה. מדי שנה גדלה כמות המידע הקיים ברשת וברשתות החברתיות בעשרות מונים, כאשר חלקו הארי של המידע אינו חסום בפני ציבור הגולשים, והזמינות גבוהה מאוד. יחד עם זאת, על מנת לברור את המוץ מן התבן, על המידען להכיר היטב את הפלטפורמות השונות ואת הכלים העומדים לרשותו, ולא פעם להיות בעל ידע ספציפי בתחום מסוים כמו ברפואה, בפטנטים וכדומה. זאת כמובן, בנוסף על הבנה מצוינת לגבי הצרכים, המאפיינים והיעדים של הלקוח הנעזר בשירותיו.

מלבד זאת, מידענות ברשת מחייבת יכולת להעריך את הטיב וההיקף של המידע הדרוש ללקוח, ולאחר מכן לאתר ולאחזר את המידע הרלוונטי בצורה יעילה. כמו כן, על מידענים לדעת כיצד להעריך את המקורות והמידע הקיים בהם בצורה ביקורתית, שכן חלק לא מבוטל מהמידע הזמין ברשת מוטל בספק מבחינת מהימנותו ואמינותו. בנוסף, עליהם לדעת לשלב את המידע הנצבר ולעבדו בהתאם לצרכי הלקוח, ולהגישו באופן ברור ובהיר על מנת שיוכל לעשות בו שימוש מושכל. כל זאת, תוך היכרות מצוינת עם חוקים ותקנות המגנים על פרטיותם של אנשים וגופים.

שורה ארוכה של כלי מידענות באינטרנט

אם כן, מידענות באינטרנט עושה שימוש במגוון רחב מאוד של כלים, חלקם מוכרים לציבור באופן כזה או אחר וחלקם לא. כך לדוגמא, בעוד שמרבית הציבור יודע לעשות שימוש בסיסי בלבד במנועי החיפוש, הרי שמידען יודע כיצד למקד ולדייק את החיפוש כדי להשיג תוצאות רלוונטיות ומהימנות בזמן קצר.

בין היתר, מידען אינטרנט שעובד עם מנוע החיפוש של גוגל משתמש בכלים המאפשרים לבחור זמני פרסום של תוצאות, לראות רק תוצאות שבהן החיפוש מופיע מילה במילה, לדייק תוצאות תוך שימוש במרכאות, לחפש צירופים שונים של מילות החיפוש, למצוא תוצאות רק לפי אזורים או שפות, לחפש ביטויים בעלי קשר לשאילתות החיפוש, ולמעשה הוא מכיר עשרות פקודות שונות שמייעלות מאוד את העבודה ומניבות פרי.

כמו כן, מידענים ברשת משתמשים במאגרי מידע אקדמיים, מדעיים ומשפטיים, מאגרים של רשויות ממשלתיות, מאגרי של כתבות עיתונאיות שבהם ניתן לחפש לפי תאריכים ומדינות, מאגרי פטנטים, מאגרי זכויות יוצרים, וכן הם יודעים לבצע חיפושי תמונות, חיפושים של קורות חיים, ועוד.

מעבר לכך, מידענות ברשת אינה מתחילה ונגמרת באינטרנט, אלא בהחלט נעזרת ברשתות החברתיות כמו לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין, אשר לכל אחת מהן אפשרויות חיפוש יעילות שצריך להכיר, ומכל אחת ניתן לדלות מידע רלוונטי – אישי, תעסוקתי וכדומה.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן