מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי
מידענות דיגיטלית

מהי מידענות דיגיטלית

לא רבים יודעים זאת, אך מידענות הינה תחום הנלמד באקדמיה ומהווה עיסוק מקצועי, שהפך להיות נדרש מאוד עם התפוצצות המידע של העשורים האחרונים. למעשה, הראציונל של התחום הוא להשתמש בסוגים וייצוגים שונים של מידע באופן מושכל להשגת יעדים ברורים, כאשר נכון להיום עיקר העבודה מתנהלת על בסיס מחשבים ורשת האינטרנט, באמצעותם אוספים, מעבדים, מנתחים ומנהלים מידע, באופן המאפשר קבלת תמונה טובה והחלטות מושכלות.

אמנם המידענות נמצאת איתנו כתחום לימוד ועיסוק מזה שנים רבות, אך עם עלייתה של המדיה הדיגיטלית היא קיבלה דחיפה עצומה – הן בצורך ובביקוש, והן במגוון הערוצים העומדים לרשות אנשים המקצוע, כלי ושיטות הניתוח וכיוצא בזאת. כיום נפוצה האמרה –"ידע הוא כוח", אמירה המשקפת את ההבנה שכבר חלחלה לארגונים רבים, וכפועל יוצא מכך מושם דגש רב על אבטחת מידע מחד, והשגת מידע בדרכים מגוונות מצד שני, תוך התמודדות עם מאגרים עצומים באופן המאפשר התנהלות עסקית נכונה וברורה.

למידע נוסף לחצו כאן

מידענות דיגיטלית בימינו

לאור המקום המרכזי שתופסת המדיה הדיגיטלית כיום, ניתן לומר כי מידענות דיגיטלית היא עיקר עיסוקם של אנשי המקצועי. לרשותם עומדים כלים רבים, אשר בחלקם אינם נגישים לציבור הרחב, ואילו אחרים מחייבים הבנה טובה ושליטה מלאה להשגת תוצאות מדויקות ובזמן מהיר, כמו גם היכולת לבצע ניתוחים מתקדמים. יש לציין כי מידענות דיגיטלית היא בסופו של דבר שם רחב, מעין קורת גג שתחתיה מתקבצים תתי תחומים רבים. כך למשל, יש המתמחים במידענות לצורך הגשות פטנטים, יש המתמחים במידענות רפואית, יש המתמחים במודיעין עסקי, יש המתמחים בהשגת מידע על אנשים פרטיים לצרכים אזרחיים, מידענות לצרכי פוליטיים, ועוד.

למען מטרה זו משתמשים המידענים בקשת רחבה של כלים. בראש ובראשונה עומדים לרשותם מנועי החיפוש ובדגש על המנוע של גוגל שתופס את החלק הארי במרבית המדינות, גם אם לא בכולן. חשוב להבין כי גם דליית המידע ממנועי החיפוש אינה עניין של מה בכך, על אף שבאופן כללי הציבור הרחב יודע להשתמש בהם באופן בסיסי. אם ניקח למשל את מנוע החיפוש של גוגל נראה כי הוא מעמיד כלים מגוונים לרשות מי שיודע להשתמש בה. בתור התחלה ניתן לחפש בגוגל תוצאות יותר מדויקות תוך שימוש במרכאות, ניתן לחפש תוצאות מכל זמן או מזמנים ספציפיים, לראות רק תוצאות שבהן החיפוש מופיע מילה במילה, לחפש רק לפי שפות או אזורים מסוימים, לחפש מגוון צירופים של מילות החיפוש, לחפש מילים או ביטויים שקשורים למילות החיפוש, ולמעשה יש עשרות פקודות שניתן להשתמש בהן.

בנוסף, מנוע החיפוש של גוגל מציע עוד מגוון כלים, ביניהם מאגרים נרחבים לחיפוש מידע משפטי, מחקרים מדעיים, עבודות אקדמיות, פטנטים המצויים בתהליכי רישום או שכבר נרשמו, מציאת כתבות שהתפרסמו בעיתונות העולמית והמקומית לפי שנים, איתור כתבות ותמונות בהתאם לשם המפרסם, חיפוש תמונות לפי טקסטים ושמות קבצים, חיפוש זכויות יוצרים, חיפוש קורות חיים ועוד.

מלבד האמור לעיל, מידענות דיגיטלית מסתמכת על כלים רבים לפי מטרות החיפוש. כך למשל, לצורך חיפוש מידע עסקי עושים שימוש באתרים ייעודיים, כגון מערכת הרשות לניירות ערך, לינקדאין – הרשת החברתית בדגש העסקי, אתרים המספקים מידע על דירקטורים ובעלי תפקידים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מאגרים המספקים מידע על עמותות, ועוד. מאידך, לאיתור מידע על אנשים פרטיים ניתן להשתמש למשל במאגר של המשטרה, של בית המשפט העליון, ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, באתר רשות האוכלוסין וההגירה, באתר של משרד האוצר, ועוד.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן