מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מעקב אחר מחירים ומודלים עסקיים

איך נוכל לעקוב אחר תמחור ומודלים עסקיים של המתחרים שלנו?

במסגרת פעילות המודיעין העסקי אותה אנו מבצעים אודות המתחרים שלנו, חשוב כמובן לאסוף מידע חיוני הנוגע לאופן תמחור המוצרים והשירותים של המתחרים ואף אחר המודלים העסקיים אותם הם בנו.

חברות העוסקות באיסוף מודיעין עסקי נדרשות ברוב המקרים לספק מידע הנוגע לאופן תמחור המוצרים והשירותים של החברות המתחרות. מידע זה מהווה נדבך חיוני עבור צוותי המכירות והשיווק והוא אכן קריטי לצד איסוף מידע נוסף הנוגע למודלים העסקיים של המתחרים.

אתרי האינטרנט של המתחרים

אתרי האינטרנט של המתחרים מהווים מקור מהימן לקשת רבה שת תמחורי המוצרים שלהם. שם נוכל לקבל תמונה רחבה אודות תמחור המוצרים, לאתר שינויים בתמחורים של מוצרים מסוימים, להצביע על תמחורים שהשתנו תחת מבצעים מיוחדים או מועדים, לבחון האם קיימים מועדים קבועים לתמחורים מחדש של המוצרים ועוד.

אתרי האינטרנט של המשווקים והשותפים

גם אתרי האינטרנט של החברות המשווקות את המוצרים ואתרי האינטרנט של השותפים מהווים מקור מהימן להתרשם ממחירי המוצרים של המתחרות. לצד החשיפה לאופן התמחור, ניתן למצוא באתרים אלו חומרי הדרכה הנוגעים לאופן בן מחליטים על תמחור המוצרים. אלו יעניקו לנו מידע משמעותי בכל הנוגע לדרכי החשיבה של המתחרה.

אתרי אינטרנט ממשלתיים

אתרי אינטרנט ממשלתיים במקומות רבים יפרסמו חוזים שנעשו מול המתחרים שלנו וזאת במסגרת דרישות ותקנות השקיפות להם הם נדרשים. פרסום חוזים אלו יאפשר לנו לקבל מידע משמעותי הנוגע לאופן התמחור של המתחרים שלנו ואף ביכולת לזהות ולהכיר מקרוב את המודלים העסקיים שעל פיהם הם עובדים.

דו"חות של אנליסטים ויועצים

במרחב הדיגיטלי תוכלו למצוא דו"חות של אנליסטים ויועצים המתייחסים לפעילות השוק בו אתם פועלים. חלק מההתייחסות תרחיב כמובן על אופן פעילותן של מסגרות וחברות בשוק. מידע זה, המוגבה גם בנתונים מספריים, יאפשר לכם להכיר מקרוב את אופן תמחור המוצרים והמודלים העסקיים של המתחרים שלכם.

חלק מאותם דו"חות נגיש כמובן ללא תשלום במרחב הדיגיטלי וחלקים אחרים, לבטח משמעותיים יותר, יהיו נגישים תחת הירשמות כמנוי. חשוב לבחון ולבדוק באלו מרחבים דיגיטליים קיימים דו"חות משמעותיים עבורכם ששווים רכישה של מנוי בתשלום.

פרוטוקולים של איגודי לקוחות

בתחומים רבים בתעשייה מקימים הלקוחות מסגרות על מנת לשמור על זכויותיהם הצרכניות. חלק מפעילות מסגרות אלו כוללות כמובן את רצונם לשמור על רמת מחירים סבירה ולמנוע קרטל של חברות בשוק.

פעילות של אותם לקוחות במסגרת איגודים מצמיחה מתוכם מידע רב הנוגע לתמחור והמודלים העסקיים של המתחרים שלנו. חלק מהמידע מפורסם במרחבים הדיגיטליים ובכלי התקשורת השונים וחלק אחר של המידע ניתן להשגה תחת פעילות מודיעין עסקי.

מידע הניתן לקבל מ-RFP

RFPRequest for Proposals הינו מסמך בתחום התעשייה והעולם העסקי בו נדרשות חברות ומסגרות להשתמש על מנת להעביר הצעות מחירים למוצרים או שירותים אותם הם רוצים לספק. מסמך זה מהווה מקור מידע מהימן הנוגע לאופן התמחור והמודלים העסקיים של המתחרים שלנו.

במסגרת עבודת מודיעין עסקי חשוב לשים את ידינו על עותקים ממסכים אלו ואף על התגובות של אלו המקבלים את הצעות המחיר במסגרת מסמך ה-RFP.

חיפוש מידע ב"גוגל"

על פניו נשמע כמו דבר מובן מאליו לעשות. על החיפוש להיות יותר מחיפוש שטחי וחשוב להעמיק לתוך תוצאות החיפוש. חלק ניכר ממה שנחפש יופיע כדו"חות על גבי פורמטים של קבצים שנמצאים ברשת. על כן מומלץ לעשות שימוש בחיפוש עבור קבצי PDF ו-PPT.

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן