מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

סימנים שהמתחרים שלכם נמצאים בקשיים

סימנים שהמתחרים שלכם נמצאים בקשיים

במסגרת ביצוע של מודיעין עסקי נוכל לקבל לא פעם מיידעים אודות העובדה שהמתחרים שלנו נמצאים בקשיים. בין אם קשיים כלכליים ואף קשיים בגיוס לקוחות או כל קושי אחר שעלול להפוך ליתרון משמעותי עבורנו.

קשיים של המתחרים מתרחשים בתהליך ארוך ומורכב. יש פעמים ולמול אותם קשיים המתחרים שלנו יבצעו מספר צעדים על מנת לנסות ולהתאושש. ככל שנקדים לזהות סימנים ראשונים של המתחרים הנמצאים בקשיים, כך נוכל למנף קשיים אלו למימוש המטרות השיווקיות והמכירתיות שלנו.

מהם בעצם הסימנים שניתן לזהות אצל מתחרים הנמצאים בקשיים?

משך עבודתו של סמנכ"ל הכספים אצל המתחרים

אם אנו מזהים תחלופה רבה אצל המתחרים בתפקיד סמנכ"ל הכספים יש והדבר יכול להעיד על סימנים לקשיים של המתחרים שלנו ברמה הכלכלית.

סמנכ"ל כספים הוא זה שמבצע בפועל פעולות כלכליות הנוגעות למסגרת בה הוא נמצא. במקרים ובהם ישנם קשיים ברמה הכלכלית מוצאים עצמם בעלי תפקיד זה נדרשים לבצע פעולות שהם לרוב לא מסכימים איתם. מחקרים בתחום התעשייה הצביעו שתחלופה גבוהה יותר סביב תפקיד זה, לעומת תפקידים אחרים, מהווה סימן מקדים לחוסר יציבות וקשיים של מסגרות וחברות.

מכירת מניות של בעלי ומנהלי החברה

אם נזהה לאורך זמן מכירה רחבה ובולטת של מניות החברה, נוכל לתרגם פעילות זו כסימן מקדים נוסף שיש ויכול להעיד על קשיים של המתחרים שלנו. מסגרות וחברות מצליחות לא יובילו את המנהלים והבכירים בה למכור מניותיה בטווח זמן קצר ובאופן כמעט גורף.

צמצום בתקציבים

מתחרים שלנו שנמצאים בקשיים משמעותיים יחלו לצמצם ולחתוך בתקציבים. ביקור אצל המתחרים יביא אותנו לראות כיצד אפילו החלו לצמצם בשירותי הניקיון, הימנעות משיפוצים ושדרוגים של המשרדים ועוד.

גם המחלקות עצמן יחלו לסבול מצמצום משמעותי בתקציב שלהן וחלקן יעבדו ויפעלו בתקציב מינימום מספר רב של חודשים עד להפסקת פעילות המתחרים וזאת בכדי להימנע מתקציב הוצאות רחב שיכול להוביל לחובות גבוהים בהמשך.

שינויים נסתרים באתר האינטרנט של המתחרים

מודיעין עסקי נוסף שניתן לגלות אודות קשיי המתחרים מתאפשר דרך בחינה של אתר האינטרנט שלהם. שם תוכלו להבחין בשינויים פנימיים שלא יפורסמו בשום מדיה אחרת, לשים לב שאין מלאי מחדש של חלק מהמוצרים, הסרת פרופילים של בכירים ומנהלים, ירידה דרסטית בהודעות לעיתונות ועוד.

שינויים דרמטיים של המתחרים במוצרי הליבה שלהם

בישורת האחרונה של מסגרות וחברות שנקלעו לקשיים ניתן יהיה להבחין בשינויים דרמטיים שהמתחרים מבצעים במוצרים הבולטים שלהם. ניתן יהיה לראות איך לפתע המוצרים זוכים לשינויי גרסה תכופים ולהם מתווספים שינויים רבים, כשבמצב רגיל היו נחשפים לאורך שנים רבות ובמרווחי זמן ארוכים יותר.

מדובר על אקט של המתחרה בו הוא נותן "פוש אחרון" לפני שהוא נסגר וזאת בכדי ליהנות מהכנסה גבוה של המוצרים הבולטים שלהם. מדובר על אקט שאין אפשרות להפסיד בו, כשהרצון הוא למקסם הכנסה עד הסגירה המוחלטת של החברה או עד שמלאי מוצריהם מסתיים.

פיטורים ותשלומי פיצויים למנהלים

סימן נוסף לישורת אחרונה של המתחרים הוא בביצוע פיטורים רוחביים בכל המחלקות והשארת צוותים מצומצמים עד לסגירה סופית שלהם. במסגרת גל הפיטורים נוכל אף לזהות פיטורים של מנהלים ובכירים כשהמתחרים יעדיפו להגיע איתם להסכם פיצויים במקום להשאירם לזמן שנותר עד סגירת החברה.

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן