מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

פעילותן של חברות מחקרי שוק

מחקרי שוק נועדו לאסוף מידע על שווקי יעד ולקוחות על מנת להעריך בצורה טובה ככל הניתן את ההצלחה של מהלך עסקי משמעותי, בעיקר חדירה לשוק חדש כמותג או עם מוצר/שירות. מדובר בתהליך עומק שאמנם ניתן לבצעו במידה מסוימת באופן עצמאי תוך שימוש בכלים שונים, אך עקב מורכבותו רבים מעדיפים להסתייע בשירותי חברות מחקרי שוק. למעשה, כאשר מתבוננים על פעילותן של חברות מחקר שוק רואים ביקוש הולך וגובר לשירותיהן, כאשר בארה"ב הברית לדוגמא השוק צומח בחמישה אחוז מדי שנה ונושק למאה מיליארד דולר.

למידע נוסף לחצו כאן

כאמור, אחת הסיבות לצורך בחברות מחקר היא שיש להתייחס למכלול שלם של גורמים הקשורים למצב השוק, המתחרים והלקוחות, ובכל אחד מהם יש תתי נושאים רבים. סקירה של אחד מהם בלבד על סמך ניסיון קיים בתעשייה אינו יכול לספק תמונה שלמה מספיק, ואילו הידע הקיים לגבי השוק הנוכחי ומשיכת קהל היעד הקיים למוצרי החברה, אינו בהכרח נכון לגבי השוק החדש. מעבר לכך, גם המתחרים משקיעים מן הסתם משאבים והינם בעלי ידע משלהם, ולכן חשוב לקבל מידע כמה שיותר נרחב ומעמיק על מנת לקבל החלטות נכונות.

מה נותנים שירותי מחקר שוק

שירותי מחקר שוק, המבוצעים על ידי אנשי מקצוע מיומנים הנעזרים בקשת רחבה של כלים, מאפשרים להסיק מסקנות ותובנות נחוצות לגבי כדאיות הכניסה לשוק מסוים, לגבי ביצוע מהלכים עסקיים, ולגבי האסטרטגיות הנכונות והטובות ביותר לעשות זאת. כך למשל, באמצעות מחקר השוק ניתן להבין לעומק את הצרכים והבעיות של הקונים הפוטנציאליים ואת הפתרונות המבוקשים, ומכאן לעצב באופן מתאים את השירות או המוצר. כמו כן, המחקר מאפשר להכיר את הערוצים שבהם הלקוחות הנוכחיים מחפשים בשוק את המוצרים והשירותים הרלוונטיים, ואילו מתחרים זוכים לביקוש בחיפוש מידע ורכישות.

ניתן גם לקבל נתונים משמעותיים על מגמות בענף, תמורות העוברות על קהלי היעד, מרכיבים ואתגרים בשוק הרלוונטי, מהם העמדות של הקונים לגבי שירותים ומוצרים מסוימים והתמחור שלהם, היכן קיימות נישות שאינן מוטפלות היטב על ידי המתחרים ושניתן לקבל בהן יתרון, האם קיים בכלל ביקוש בשוק ליוזמה העסקית המתוכננות, ועוד.

כלים לביצוע מחקרי שוק

יש שיטות וכלים רבים בהם משתמשות חברות מחקרי שוק, כאשר לעיתים גם מעורב בתהליך שירות של מודיעין עסקי. באתר של חברתנו תוכלו לקרוא מאמרים שונים על הנושא. באופן כללי, המחקר מתחיל באיסוף וניתוח יותר כוללני, ולאחר מכן – בהתאם לצורך – יורד לפרטי הפרטים. המחקר הראשוני עשוי לאסוף מידע על השוק והלקוחות ממקור ראשון, למשל סקרים וראיונות עם כמה אנשים, ושימוש במידע הנמצא ברשת, כאשר המטרה היא לזהות הזדמנויות ונושאים חשובים.

לאחר מכן ניתן להמשיך ולרדת לעומק עם נתונים על מתחרים מתוך רישומים ציבוריים, למשל סטטיסטיקות של השוק ודוחות מכמה. בין היתר, ניתן להיעזר בסטטיסטיקות המפורסמות על ידי משרדי ממשלה, בדוחות שוק שאוספות סוכנויות מחקר, במקורות פנימיים שכבר קיימים ועומדים לרשות הארגון, ועוד. בנוסף, חברות מחקר שוק עשויות לבצע מחקרים מגוונים כגון מחקר פילוח שוק, מחקר על שימוש במוצר/שירות, מחקרי מודעות למותג וכדומה.

וכמובן, חברות מחקר בודקות היטב את המתחרים תוך זיהוי אלו המציעים שירותים ומוצרים חופפים לאלו שלכם. בין היתר הן נעזרות לשם כך בדוחות שוק, בנתונים הקיימים באתרים המתמחים בתחום, ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש, ועוד.

לפרטים נוספים לגבי שירותי מחקר שוק ניתן לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן