מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

איך מודיעין עסקי יכול לתרום למנהלים ואנשי שיווק ומכירות

איך מודיעין עסקי יכול לתרום למנהלים, לאנשי שיווק ומכירות ואיך פיתוח עסקי קשור לכך?

השאיפה בכל פעילות מודיעים עסקי היא להפיק את המרב. חלק מיכולת זו היא לעשות שימוש נבון במודיעין שאספנו באמצעות הפצה יעילה שלו בין המחלקות ומקבלי ההחלטות בחברה.

במאמר זה נתייחס לאופן בו חלק מהמחלקות ומקבלי ההחלטות עושים שימוש במודיעין העסקי שנאסף בחברתם.

מודיעין עסקי עבור המנהלים בחברה

עבור שדרת המנהלים בכל חברה השימוש במודיעין עסקי יאפשר תכנון אסטרטגי ברמה גבוהה. המודיעין המתקבל מאפשר לאותם מנהלים להיות מעודכנים בנעשה בשוק בו הם פועלים במספר רחב של חזיתות.

סקירה של מגמות וחדשות בענף בו החברה פועלת אינו מידע חיוני שאותו חשוב להכיר ברמה היומיומית. עם זאת, מאפשר המודיעין העסקי תהליך מתמשך ששומר על המנהלים מעודכנים ובכך יוכלו המנהלים לקבל החלטות משמעותיות בכל רגע נתון.

מסגרת העברת המידע העסקי למנהלים נעשית באמצעות תדריכים ממוקדים הכוללים בתוכם מידע חיוני בלבד. מידע חיוני, למשל, יכול להיות יידוע של המנהלים לגבי מיזוגים ורכישות שקרו בשוק בו הם פועלים.

מודיעין עסקי ששם את ידו על מסמכים של המתחרים הנוגעים ליעדים והאסטרטגיה שלהם, מצגות של משקיעים, דמי מכירה ודו"חות כספיים יכול להיות משמעותי וחשוב שיגיע לעיניהם של המנהלים בחברה.

מודיעין עסקי עבור מחלקת המכירות

מחלקת המכירות בכל חברה ממלאת תפקיד משמעותי של מכירת המוצרים והשירותים לכלל הלקוחות. אנשי המכירות בחברה נמצאים בקו החזית בכל הנוגע להצגה של כלל המוצרים והשירותים של החברה. על כן, זקוקים אנשי המכירות למידע מעודכן לגבי מה החברות המתחרות מציעות ללקוחות שלהם.

המידע המתקבל מפגישות מכירה של המתחרים אמור להגיע למחלקת המכירות בתוך זמן קצר וזאת באמצעות פעולות פשוטות של מודיעין עסקי. מתוך אותו מידע יכולה מחלקת המכירות לבנות תגובות ותשובות אפשריות לכל מצב כמעט המתפתח בפגישת המכירה.

הנתונים מהמודיעין העסקי יכולים לאפשר למחלקת המכירות בתדרוכים היומיומיים, לבסס מחקרים של המחלקה עצמה, להגדיר יעדים עבור אנשי המכירות, לאתר לקוחות פוטנציאליים שנזנחו על ידי המתחרים ולאתר חוזים של מתחרים עם לקוחות שלא חודשו.

מודיעין עסקי עבור מחלקת שיווק

מחלקת השיווק בחברה אחראית על קידום והבלטה של המוצרים והשירותים, גם אם אותם מוצרים ושירותים הם חלק משוק רווי שבו מספר רב של מתחרות.

מחלקת השיווק עושה גם היא שימוש במודיעין העסקי הנאסף על ידי החברה. המידע העסקי הרלוונטי יעסוק באיך ומתי יפרסמו המתחרים את מוצריהם והשירותים שהם מעניקים. איסוף ניכר של אותו מודיעין יכול לעשות באמצעות המדיות הדיגיטליות השונות ודרך הודעות לעיתונות ודיוורים.

היכולת של מחלקת השיווק להבין כיצד חברות מתחרות משווקות את המוצרים שלהן יכול לעזור רבות למחלקת השיווק עצמה לחדד את המוצרים והשירותים ובכך להבדיל ולייחד אותם בשוק בו הם פועלים.

המודיעין העסקי יאפשר למחלקת השיווק לזהות פערים בתוכן בינה לבין המתחרות, זיהוי מקומות ואזורים בהם המתחרים אינם מספקים את סוג התוכן והנפח הראוי ועוד. היכולת להיכנס לתוך אותם מקומות שהמתחרים זנחו יאפשר לחברה להבדיל עצמה מהאחרות ולהרחיב את המותג שלה.

חשוב להבין שחלק מהתפיסה השיווקית של מחלקה זו נוגעת ליכולתה להשפיע על לקוחות פוטנציאליים עוד בטרם הם יצרו קשר ראשוני עם מחלקת המכירות. על מנת להיות כאלו על אנשי השיווק ליהנות ממודיעין עסקי מהימן, נגיש ומעודכן בכל עת.

מודיעין עסקי עבור מחלקת פיתוח המוצרים

אחת מהמשימות העיקריות של מחלקת פיתוח מוצרים היא להקדים את המתחרים ולספק במסגרת המוצרים שהיא מפתחת מוצרים שיאפשרו את הפתרונות הטובים והמתקדמים בשוק. ביכולת להקדים את המתחרים מצליחה מחלקת פיתוח המוצרים להקל על מחלקות השיווק והמכירות.

 

כשמחלקת פיתוח מוצרים איננה מצליחה להקדים את המתחרים, מתאפשר למתחרים למשוך אליהם לקוחות פוטנציאליים ואף "לגנוב" לקוחות של החברה עצמה. על מנת לצמצם הסיכוי שתהליך שכזה יקרה בפועל, על מחלקת פיתוח המוצרים ליהנות ממודיעין עסקי הנוגע למגמות בשוק, מידע בנוגע לפיתוחים טכנולוגיים ואף בהשגת מידע של המתחרים דוגמת קטלוג מוצרים, סקירת פתרונות, צוות המדריכים המקצועיים, הערות טכניות ועוד. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן