מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מדוע חשוב עכשיו מאי פעם לעשות מחקר שוק?

מדוע חשוב עכשיו מאי פעם לעשות מחקר שוק?

ביצוע של מחקר שוק הינו אקט מחקרי שכל מסגרת או חברה משמעותית חייבת לבצע. תזמונו של מחקר השוק משמעותי גם כן, לבטח כיום כשאני נמצאים בתקופה מורכבת בשל משבר הקורונה.

חלק מהתפיסה ביכולתם של מחקרי שוק להיות אפקטיביים לאורך זמן, נוגעת בהחלטתן של מסגרות וחברות רבות להתמיד לאורך תקופה ארוכה בביצוע של מחקרי שוק. חלקן יבדקו בכל פעם את אותם פרמטרים על מנת לזהות מגמות ושינויים ואחרות, במקביל להם, יכולים לשמש כמחקרי המשך שנבעו מתוך התוצאות והמסקנות של מחקרי השוק הקודמים.

מחקר שוק מאפשר לא לפעול "על עיוור"

עבור אנליסטים העורכים מחקרי שוק למסגרות וחברות רבות, ביצוע של מחקרי שוק חיוני על מנת להימנע ממצב שבהן אותן מסגרות וחברות פועלות ומקבלות החלטות "על עיוור". הניווט במרחב תחרותי ללא היכולת להשתמש בנתונים שאספנו יקשה בעצם על כל מסגרת או חברה לראות את הנולד בטווח הזמן הקרוב, הבינוני ולבטח הרחוק.

פעילות של כל מסגרת וחברה באופן "עיוור" יקשה לקבל החלטות הנוגעות להרחבה של המסגרת, כיווץ מחלקות, רכישה של חללי עבודה חדשים או כל פעולה אחרת שאתם רוצים לקדם.

התנהלות וקבלת החלטות מבלי להישען על נתונים שאספנו מהווה סיכון כלכלי שרוב המסגרות והחברות לא יכולות להרשות לעצמן. נכון שישנם מקרים בעבר שהחלטה עסקית אימפולסיבית הביאה לשינוי דרמטי אצל מסגרות וחברות, אך הדבר הוא היוצא מהכלל ולא משהו שכדאי לבנות עליו.

מחקרי שוק עבור תעשיות גלובליות

רובן של התעשיות הגדולות פועלות במרחבים הגלובליים ולא רק באלו המקומיים. פעילות במרחבים אלו הינה תחרותית הרבה יותר ועל כן על מסגרת תעשייתית זו לקיים בתחומה ואף להיות נגישה למחקרי שוק אמינים ואיכותיים, בין אם מדובר על ביצוע השקעות חכמות, לבטח בתקופה מעורערת כלכלית כמו היום, ועד לפיתוח של מוצרים חדשים ואלו הקיימים.

הבנת הסביבה התחרותית בשוק גלובלי רחב מאפשר פוטנציאל צמיחה אין סופי כמעט. פוטנציאל שיאפשר לכל תעשייה לצמוח לתוך שווקים שלא חשבה שניתן להגיע אליהם תחילה. את אסטרטגיית הצמיחה חשוב לבצע באמצעות מחקרי שוק רוחביים ולבטח בתקופות בלתי צפויות כמו אלו הקיימות כיום.

מחקרי שוק מסייעים בזיהוי אזורי צמיחה עתידיים

מדובר על פרמטר משמעותי בחלק ממחקרי השוק של תעשיות מתבגרות וותיקות שפעילותן רבת השנים כבר פחות מבוקשת. לצד זאת, פרמטר זה משמעותי בתקופת הקורונה בה תעשיות, מסגרות וחברות רבות צריכות לזהות במהרה אזורי צמיחה חדשים בטווח הזמן המיידי והאופקי על מנת לשרוד ולהמשיך לעמוד על הרגליים.

אלו שהשכילו לבצע מחקרי שוק בזיהוי אזורי צמיחה עתידיים בעבר, תוך התייחסות לזיהוי אזורים אלו תחת מגבלות של וירוס אפידמיולוגי, יימצאו ביתרון יחסי משמעותי למול מתחריהם שרק כעת בונים את מערך מחקר שוק זה וכרגע פועלים באופן אינטואיטיבי. אלו הערוכים יוכלו ליהנות, אם כך, ממרחב פעולה רחב ולנצל את הוואקום שנוצר מצד המתחרות.

זמן קריטי לזהות כיצד המתחרים שלנו פועלים

מחקרי שוק עוסקים כמובן בבחינה מעמיקה כיצד המתחרים שלנו פועלים. בתקופת חוסר וודאות, כפי שקיימת כיום, החשיבות של מחקרי שוק אלו משמעותית אף יותר. מתוך אותו משבר יש והמתחרים שלנו ימצאו דרכים יצירתיות לפעול ואנו נרצה כמובן לזהות את דרכי הפעולה שלהם.

מחקרי שוק אודות המתחרים שלנו בתקופות משבר יאפשרו לנו גם לזהות את המקומות והחללים עליהם המתחרים שלנו ויתרו. מדובר בעצם בהזדמנות נהדרת עבורנו למלא חללים ריקים בהם יש ביקוש ולהפוך את המסגרת או החברה שלנו לכזו המעניקה שירותים ומוצרים שאין לאף מתחרה, כשאותם מתחרים וויתרו ביודעין לפעול במרחבים אלו, שזו עצמה נקודה שלילית שתיזקף לחובתם. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן