מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

רגולציה: לא ידעת, שילמת!

רגולציה: לא ידעת, שילמת!

כל עסק וארגון, בין אם ותיק ובין אם חדש, פועל בסביבה מורכבת, הכוללת בין היתר את הלקוחות, הספקים, המתחרים ו-המחוקק או הרגולטור.

כאשר מפתחים מוצר או שירות חדש ומעוניינים להיכנס לשוק שלא עבדנו בו קודם, חשוב שנכיר את הסביבה הרגולטורית של המוצר. ארגונים רבים לא נותנים משקל מספק למרכיב זה בתכנון שלהם, והדבר עלול להסב להם לא מעט בעיות: תקלות, עיכובים, קשיי תפעול או סנקציות כלכליות ולעיתים אף פליליות.

במדינות שונות קיימים סטנדרטים, דרקטיבות, מאפיינים ייחודיים, מדיניות או חוקים שונים. זה נכון במיוחד לענפים שבהם למדינה יש אינטרס לשמור ולפקח על המגזר העסקי לטובת האינטרס הציבורי: בריאות ורפואה, אנרגיה (חשמל, מים, הגז ועוד), שוק ההון, עולם הביטוח ועוד.

תקנות נוספות קיימות בתחומים שיווק ופיתוח תוכנה והן משפיעות מאוד על נוהלי העבודה בהם, למשל חוק איסור הודעות הספאם או תקנות הפרטיות החדשות GDPR, שנכנסו לאחרונה לשימוש באירופה.

החל ב-1 ביולי 2018, יצאה לדרך בישראל, בהובלת משרד הכלכלה, רפורמת התקינה הבינלאומית.
לפי החוק החדש, שנועד להגביר את התחרות במשק ולהתמודד עם חסמי יבוא שהקשו על המסחר הבינלאומי בעבר, תקנים בינלאומיים יאומצו כלשונם, ללא התאמות ייחודיות לישראל. זאת למעט שינויים נדרשים ומתבקשים בתחומי הבטיחות, בריאות הציבור וההגנה על הסביבה. חברות שנדרשות לבצע התאמות במוצרים, יקבלו ארכה לבצע את האדפטציות הנדרשות בכפוף לאישורים נדרשים.

בשנה שעברה, היו בישראל קרוב ל-500 תקנים שונים, כאשר במחציתם הוכנסו התאמות ייחודיות לישראל. תקנות עם התאמות לוקליות היו למשל בתעשיית הקטשופ (במוצרים המקומיים נדרש היצרן לריכוז עגבניות ולרמת מליחות שונה מהמקובל בעולם), בייצור מיטות תינוק (דרישות מיוחדות לסוג העץ המותר ביבוא), בייצור מזון שימורים (כמות הסיבים המותרת בשימורי התירס) ועוד. מאז כניסת הרפורמה, יצרנים ישראלים נדרשים כאמור ליישר קו ולעמוד בחובות התקינה הבינלאומית.

האתגרים שמזמנת סביבה רגולטורית:

שינויים תכופים

תקנים בסביבה העסקית נוטים להשתנות בתדירות גבוהה. השינויים הטכנולוגיים, הגלובליזציה והגידול המהיר בהיקפי הסחר הבינלאומי – מחייבים אותנו לעקוב אחר שינויים רגולטוריים, במיוחד באירופה ובארה"ב, כדי  לעמוד בדרישות הרגולטוריות ולהיות מוכנים תמיד ליצוא.

התאמה מקומית

אם מחליטים להתרחב לשוק חדש, לפנות לפלח לקוחות לא מוכר או להציע מוצר או שירות חדשים, כדאי להכיר את האיסורים או ההגבלות, החובות או ההקלות בתחום. בעולם מכנים את הפעולות המשפטיות והמעשיות הנדרשות להתאמות – Regulatory compliance.

מכיוון שהתקנים והדירקטיבות נוטים כאמור להשתנות כל הזמן, היכרות מוקדמת עם שוק מימים עברו אינה מספיקה. בתכנון הפרויקט, יש לתת את הדעת על סוגיות כמו: האם אנו נדרשים לסמן מידע מסוים על גבי המוצר? האם עלינו לבצע ניסויים להוכחת יעילותו? האם קיימת סטנדרטיזציה לגבי איכות המוצר? האם יש הגבלות על פרסום או שיווק לגילאים מסוימים או לגבי הסוג או האיכות של חומרי הגלם?

התאמה ענפית

כדי לפעול בתחום מסוים, עלינו להכיר לעומק איך מערכת התקינה הרלוונטית פועלת במדינה המדוברת; איך היא מעניקה אישורים, הסמכות, היתרים ועוד.

לדוגמה, כשמדובר במוצר רפואי כמו תרופה או מכשור רפואי, נרצה לדעת איך בנויה מערכת הבריאות במדינת היעד? מיהם הגופים הממשלתיים והציבוריים שמקבלים את ההחלטות בנוגע למוצר? באילו שלבים הם מתערבים? האם קיימת מערכת החזרים  (reimbursement system)? האם יש תעריפים ומחירונים לשימוש בטכנולוגיה? האם יש דרישה ללבדיקת התועלת הרפואית שלו?

שפה מקצועית ומידע מפוזר

לכאורה זה קל ופשוט, במיוחד בעידן המידע הזמין לכול, אבל חיפוש מידע רגולטורי ספציפי עלול להיות עניין מורכב ומסובך שדורש זמן רב. המידע לרוב מפוזר בין מאגרי מידע ואתרים רבים ושונים; קשה לדעת היכן בדיוק לחפשו, ואם מה שמצאנו עונה על הצרכים ועל הדרישות של המוצר שלנו. לקושי לאתר מידע, מצטרף אתגר השפה המקצועית, המצריך לימוד החומרים וניתוח אנליטי ומעמיק – על כל ההפניות וההקשרים שלהם.  

מי אנחנו?

אינפוטרגט – חברה למידענות ולמודיעין עסקי. צוות אינפוטרגט מומחה באיסוף ובניתוח נתונים גם מן הסביבה הרגולטורית בכל "תוואי שטח" – גם כאשר המידע הוא בשפה זרה ובמונחים מקצועיים.

קהל היעד
בעלי חברה או מנהלי שיווק? יזמים, מהנדסים או מנהלי פיתוח עסקי? נעזור לכם לדעת כל מה שצריך על הסביבה הרגולטורית של המוצר שאתם מפתחים (בארץ או בחו"ל).

השירות
עריכת מחקר אינטגרטיבי על התקנים ועל הדרקטיבות הרלוונטיות לפעילותכם תוך למידת עולם המושגים המקצועי, ניתוח הממצאים והצגת מסקנות מזוקקות שיכוונו אתכם אל צעדים אופרטיביים.

דברו איתנו
השאירו כאן פרטים או דברו איתנו
אינפוטרגט, כל המידע להצלחה.

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן