מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

 

תקופת הקורונה הביאה יזמים רבים לשים ב"הולד" את הסטארט אפים עליהם הם עבדו זמן רב. עם כניסתה של 2021 יחד עם החיסונים, החלו יזמים רבים להתעורר ולפעול להנעת תהליכים ראשוניים של מחקרי שוק לסטארט אפים שלהם. 

חלק ממחקר שוק לסטארט-אפ נעשה בכדי שנוכל להכיר את קהל היעד שלנו יותר מקרוב. במאמר זה ניגע במספר נקודות חשובות שיש להכיר וליישם במחקר שוק שכזה. 

הרשמות לרשימות תפוצה ובלוגים

חלק מהיכולת ללמוד על קהל היעד שלנו תעשה באמצעות המרחב הדיגיטלי. יזמים רבים נוהגים במסגרת מחקר השוק שלהם לפתוח כתובת דואר אלקטרוני מחשבון אחר כשדרכה יוכלו להירשם לרשימות תפוצה ולבלוגים של מתחריהם, לקוחות בולטים בשוק, משפיענים בתעשייה ועוד. 

השימוש בכתובת דואר אלקטרוני לא שלכם תאפשר לכם כמובן לשמור על עמימות ולא לחשוף עצמכם. כך תוכלו לשוטט באופן חופשי במרחב הדיגיטלי מבלי שמי מהמתחרים או המשפיענים יגלה אודות פעילות ה"ריגול" שלכם. 

שימוש נבון ב-Google Alerts

היישומים הרבים של "גוגל" מאפשרים לנו לעבוד במקומנו. אחד מהשירותים הפרקטיים שלהם משמשים לא מעט יזמים ומידענים במסגרת מחקר שוק לסטארטאפ והוא ה-Google Alerts

Google Alerts מאפשר לנו לקבל למייל התראות אודות דפי אינטרנט חדשים שעלו לרשת כשבהם ביטויים אותם הגדרנו ככאלו המעניינים אותנו. ההרשמה לשירות קלה ומהירה והיא כוללת גם מעקבים אחר פרופילים ברשתות חברתיות, כשאלו יכולים להיות רלוונטיים אודות מתחרים שלנו ואף בקבלת התראות לגבי ביטויים שהופיעו באתרי חדשות בארץ ובעולם. 

ההגדרות המתקדמות של Google Alerts מאפשרות לנו גם לקבוע באילו תדירות נקבל ההתראות לדואר האלקטרוני, מאילו מקורות הן יגיעו, באילו שפות ושימוש בפרמטרים נוספים שפשוט יאפשרו לנו להתפנות למשימות חקר שוק נוספות בזמן ש"גוגל" עובד עבורנו בסקירת האינטרנט לאורך ולרוחב. 

ראיינו ויזמו מפגשים עם אנשים בתעשייה

כיזמים, מחקר השוק אותו תערכו יאפשר לכם ליצור במהרה רשימה של דמויות מרכזיות ומשפיעות בשוק אליו אתם שואפים להיכנס. אותן דמויות מרכזיות יכולות להיות כלי משמעותי נוסף במסגרת מחקרי השוק שלכם. 

לאחר שיצרתם את אותה רשימה, נסו ליצור חיבורים ביניכם לבין אותם אנשים. ניתן לנסות להביאם לפגישות שאינן מחייבות שבהן תוכלו ליצור איתם, בראש ובראשונה, שיחה חברית ומקצועית שממנה תוכלו ללמוד מעט יותר על השוק אליו אתם מייעדים עצמכם, אודות הלקוחות, פעילויות משמעותיות הנסתרות מהעין או כל פיסת מידע אחרת שיכולה להפוך ולהיות משמעותית עבורכם בפאזל הרחב של מחקר השוק שלכם. 

לצד יוזמה שלכם למפגשים עם דמויות מרכזיות מהתעשייה, חשוב כמובן להיות עם האצבע על הדופק ולהיות נוכחים בכל אירוע מקצועי אחר שיש לו קשר ישר או עקיף לסטארטאפ שלכם. מדובר על אירועים רבים שיכולים להתרחש בארץ ובחו"ל וחשוב שנציגות מטעמכם תהיה שם על מנת ליצור חיבורים ולהראות נוכחות כמי שהולכים להיות חלק אינטגרלי ומשפיע בשוק. 

ביצוע סקרי דעת קהל

מה שטוב לכל סבב בחירות בישראל טוב גם בעולם הסטאר אפים. המידענים איתם אתם עובדים יוכלו כמובן להפנות אתכם לחברות המתמחות בסקרי שוק הנוגעות למוצרים ושירותים חדשים העתידים להגיע לשוק. אותן חברות יוכלו לבנות יחד איתכם שאלון ממוקד שממנו נוכל לקבל פידבק ראשוני, כמו גם איתור וגילוי של מגמות מצד הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. 

את סקרי דעת קהל חשוב לבצע באופן שיבטיח, עד כמה שניתן, תוצאות מהימנות ומבלי שגורם כלשהו יגרום לתוצאות להיראות נוחות יותר ובכך ליצור עיוות שרק יפגע בכם בעתיד. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן