מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

איך מחלקות שונות בארגון יכולות להיעזר במחקר שוק?

איך מחלקות שונות בארגון יכולות להיעזר במחקר שוק?

מחקרי שוק אינם נועדו לשרת חלקים מסוימים בארגון. על האנשים החזקים בכל ארגון לחשוף את כלל המחלקות לתוצרים של מחקרי השוק וכך תוכל כל מחלקה להפיק מאותם תוצרים את המרב עבור תפקודה במערכת.

חשוב להבין כי מחקרי השוק יש והיו רלוונטיים למחלקות מסוימות יותר מאחרות. גם אז, ההשקעה הכספית המתמדת במחקרי שוק מוכיחה עצמה לאורך זמן, כשתוצרי מחקרי השוק יכולים לסייע גם למחלקות משמעותיות פחות לשפר ולייעל עצמן ובכך להפוך למשמעותיות ובעלות נפח גדול יותר לאורך זמן.

מחקר שוק עבור מחלקת פיתוח עסקי

העובדים מחלקה זו מבינים בשלב מוקדם כי מחקרי שוק מהווים עבור כלי עבודה הנחשב לחלק בלתי נפרד מתפקידם. מחקרי השוק של הארגון ואף מחקרי שוק חיצוניים ממלאים וימלאו תפקיד משמעותי במחלקות הפיתוח העסקי בכל ארגון.

מחקרי השוק מסייעים למחלקה להתעדכן ולהקדים התחרות העסקית בשוק, לנווט בהקמת מיזמים עסקיים חדשים, ביכולת לקבל החלטות משכילות המגובות בנתונים, ביכולת להבין ולפרש את התנהגות המתחרים, בפיתוח מודלים ותוכניות עסקיות חדשות, במעקב אחר מגמות שונות בשוק ובסימון מטרות והזדמנויות חדשות.

מחקר שוק עבור המחלקה האסטרטגית

למחלקה האסטרטגית תפקיד רחב ומשמעותי להתוות דרך לכלל המחלקות וראשי הארגון בדרכו של הארגון לממש הצלחתו. מחקרי השוק מהווים עבור המחלקה האסטרטגית כר רחב של נתונים מהם ניתן לדלות ולהסיק מהן האסטרטגיות שיש וכדאי לבחון, אילו כדאי לשנות ולשדרג ומה רצוי לזנוח.

מחקר שוק במחלקה האסטרטגית יביא את אנשי המחלקה ליצור מערך מתאים לאופן קבלת ההחלטות העסקיות בארגון תוך רצון ושאיפה לקבל החלטות משכילות וענייניות, לבחון את הדרך האסטרטגית השונה בחשיפה של כל מוצר, ביכולת למזער נזקים בהשקה של מוצר חדש ועוד.

מחקר שוק עבור מחלקת מכירות

מחלקת המכירות בכל ארגון מחפשת לרוב את השורה התחתונה. כמה מכרנו היום? בשבוע האחרון? בחודש האחרון? האם מכרנו יותר מהתקופה המקבילה? והאם אנו עומדים ביעדי המכירות שהצבנו לעצמנו?

כל איש מכירות באותה מחלקה יאמר בביטחון שבכדי להצליח במכירות צריך לדעת ולהכיר קודם כל מה אנו מוכרים. בהמשך יש ללמוד את השוק בצורה רחבה, את השחקנים שבו, האופן התחרותי והמגמות החדשות ואלו המשתנות. כל אלו מתאפשרים במסגרת מחקרי השוק של הארגון. מוכרן טוב במחלקה ייקח את מחקרי השוק שהונחו בפניו וילמד לעומק היבטים נוספים בשוק בו הוא פועל. כאלו שאינו יכול להבחין ולהבין אותם ברמה הבין אישית מול כל לקוח ולקוח.

מחקרי השוק תורמים למחלקת המכירות גם ברמה הרוחבית. מהם ניתן להפיק צוותי מכירות ייעודיים שיוכלו לעבוד באופן ש"מכה על הברזל" כשהוא חם ובכך למקסם יעדי מכירה למול מגמות ותוצרי מידע שהופקו ממחקר השוק שנלמד בתוך המחלקה.

 

מחקר שוק עבור מחלקת שיווק

מחלקת השיווק תהיה אחת מהמחלקות שידרשו וישוועו לקיומן של מחקרי שוק באופן מתמיד. מחקרי השוק מהווה כלי בסיסי ליכולת של מחלקת שיווק להיות יעילה ופונקציונלית בכל ארגון. קבלת החלטות ומסקנות שיווקיות נגזרות מהנתונים שנוכל ליצוק ממחקרי השוק ובכך לתת מענה מדויק להמשך.

מחקרי שוק מסייעים למחלקות השיווק בפיתוח של אסטרטגיות שיווקיות, בקביעת שווקי היעד, קביעת קהלי היעד, בפענוח ערוצי שיווק אופטימליים לכל קהל יעד, בהגדלת התהודה עבור כל מוצר, ביכולת להגדיר ולהכיר את המותג ועוד.

מחקרי המשך חשובים. הקשיבו למחלקות השונות

מחלקות בארגון שירצו להגדיל ראש ייקחו את מחקרי השוק צעד אחד קדימה. הן ידרשו ממקבלי ההחלטות בארגון להמשיך עם אותם מחקרים לאורך זמן, יידרשו להפיק מחקרי שוק הממוקדים לתפקיד מחלקתם ואף יביעו ספק בתוצרים והמסקנות של מחקרי השוק על מנת לאתגר עצמם, מנהליהם והאנליסטים העורכים את המחקרים.  

חוסר אדישות המחלקות נוכח מחקרי השוק ולצידן יישום וניצול מרבי מהתוצרת שלהם ילמד אתכם עד כמה כל מחלקה בארגון מלאת מוטיבציה להשתפר בתחומה וכיצד ביכולתה להפיק את המרב מהתוצרים בהם השקעתם חלק מהתקציב. כך בעצם הופכים גם מחקרי השוק לכלי המאפשר לבחון את התנהלותה של כל מחלקה ביחס לחומרי מחקר והגישה לשינויים דינמיים שלא פעם צריכים להיעשות. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן