משימה חשובה ומשמעותית עבור יזמים וחברות היא בהפצה של מוצריהם לשווקים בחו"ל. מדובר על שלב משמעותי וחשוב שבו יש לאתר את המפיצים מולם נעבוד, כשלהם היכולת והכרת השוק מקרוב.
איתור של מפיצים בחו"ל מתאפשרת תוך שימוש בחברות המתמחות בכך דוגמת חברת INFOTARGET הישראלית. לחברות אלו הניסיון והיכולת לאתר לחברות שונות את המפיצים שיתאימו להם וזאת באמצעות ניתוח והכרת מאפייני החברה, תקציבה, חזונה ועוד.
היתרון הבולט בבחירה של מפיץ מקומי
אם אנו כיזמים או בעלי חברה מכוונים לשווקים בחו"ל, יש בבחירה במפיצים מקומיים מספר יתרונות בולטים לעומת החלופות.
בחירה במפיץ מקומי מאפשרת לנו לבחור בבעל מקצוע המכיר מקרוב את שווקי היעד וזאת לצד יכולתו לדבר את השפה המקומית – היבט משמעותי ביכולת להתחבר במהירות ללקוחות מקומיים, כשהם עצמם ירגישו יותר נוח לעבוד מול מסגרת שמדברת את שפתם.
יתרון נוסף נוגע כמובן לחיסכון הכספי המשמעותי בבחירה של מפיץ מקומי וזאת לצד החלופה היקרה בדמות פתיחת משרד מקומי. משרד שיוביל להוצאות רחבות בדמות שכירות חודשית, הגדלת נפח העובדים ובכך תשלום המשכורות ועוד.
יתרון נוסף נוגע לעובדה כי למפיצים מקומיים, במיוחד באזורים הנחשבים לפחות "פוריים" מבחינה שיווקית ותודעתית, נוצרת ההזדמנות לעבוד מול יזם או חברה מחו"ל כשברוב המקרים יהיה מדובר על פרויקט ארוך טווח שבו אותם מפיצים זוכים להכנסה יציבה וארוכה, לבטח אם ביכולתם לספק בסופו של דבר תוצאות חיוביות. הדבר מוביל חברות הפצה רבות לפעול באופן מקצועי, מוטיבציוני ומהודק יותר בכדי לשמר לעצמם פרויקט זה מבלי שהוא יזלוג חלילה למפיץ אחר.
יצירת רשימה ראשונית
בשלב הראשון חשוב כמובן ליצור רשימת ספקים מפולחת על פי הגדרות החברה. במרחב הדיגיטלי קיים מאגר חברות בינלאומי הפעיל ביותר משישים מדינות ובו מידע על יותר מעשר מיליון חברות ברחבי העולם.
במסגרת מאגר החברות ניתן כמובן למצוא חברות מקצועיות העוסקות בייבוא, ייצוא, מתן שירותים ללקוחות מקומיים וכמובן עוסקות ומתמחות בהפצה של מוצרים. איתור של החברות הרלוונטיות לנו ניתן לעשות באמצעות חיתוכים ופילוחים הנוגעים למדינות היעד והאזורים בתוכן, תחומי פעילות, מותגים, גודל החברות, מחזור שנתי ועוד.
איתור מפיצים בתערוכות וכנסים
כלי נוסף לאיתור מפיצים בחו"ל הוא באמצעות נוכחות פיזית ומתמדת שלנו בתערוכות וכנסים. שום נוכל באמצעות הידוק קשרים קרובים בתעשייה להבין מקרוב מיהן חברות ההפצה בחו"ל איתן כדאי לעבוד ובמקביל להכיר ממי חשוב להימנע.
מציאת חברות הפצה בחו"ל באותם אירועים יכולה לקרות דרך שיחת חולין עם קולגות, במידע מקצועי המחולק על גבי חוברות, בהרצאות, מצגות ועוד. חשוב, אם כך, להגיע לאירועים אלו ממוקדי מטרה ולהיות קשובים לנעשה ולשמור כל חומר המחולק לכם.
יצירת שיתוף פעולה עם מתחרים מקומיים באמצעות אותם מפיצים
איתור ושימוש במפיצים מקוממים לגבי מוצר אותו אנו רוצים לקדם בחו"ל יביא כמובן את המתחרים המקומיים באותו המקום להכיר אותנו מקרוב. ניסיון העבר מראה כי במקרים רבים, באמצעות חברות הפצה המשמשות בעצם כגורם מקרב ומתווך, מגיעות אותן חברות מקומיות למסקנה כי ניתן, ראוי וכדאי לשתף פעולה עם המתחרה מבחוץ ובכל ליצור תוכנית עסקית רחבה שממנה כולם מרוויחים.
החיבור שלנו עם המתחרים המקומיים, באמצעות חברות ההפצה, מתקיים לא פעם במקרים ובהם המתחרים מגיעים למסקנה, באמצעות חרשי הלב של הלקוחות המובעים לאותם חברות הפצה, כי לנו מוצרים שהפכו מסייעים ומשלימים למוצרים של החברה המקומית. זו מבינה כי שיתוף פעולה איתנו יניב לכולן תוצאות טובות יותר ולבטח יבסס אותנו כחברה לגיטימית מבחוץ באותו שוק מקומי וזאת לאחר שקיבלנו את חסותה, מבטחה והחותמת של חברה מקומית שנחשבה תחילה כמתחרה שלנו.