מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

אתגרים מרכזיים במחקר של ענף ותעשייה – ואיך אנחנו יודעים לפתור אותם בקליק

כל עסק וחברה נדרשים לעיתים להבנת המצב, ההזדמנות, החסמים, היתרונות והחסרונות של נישה, ענף או תעשייה מסוימים. לדוגמא, הדבר נדרש לצורך הקמת עסק חדש, להתרחבות של עסק קיים לשווקים חדשים, לפתיחת סניף או חנות, להערכות שווי ומיזוגים, כשנכנס לקוח או פרויקט חדש, בבניית שיתופי פעולה עסקיים, ועוד. לעיתים קרובות פשוט יש צורך בהבנה לגבי הסביבה העסקית הנוכחית ובצפי לעתיד, ובעיקר בעידן זה בו השוק דינאמי ומשתנה במהירות.

על מנת לקבל תשובות לשאלות הרלוונטיות יש לבצע מחקר תעשייה, שאינו נטול אתגרים. למעשה, אם לא מכירים היטב את האתגרים ואת הדרכים להתגבר עליהם, מחקר התעשייה עלול להפוך לפרויקט ארוך, בזבזני ומטריח, עם תוצאות דלות ועם חורים בידע וסימני שאלה רבים שנותרו תלויים באוויר.

מהם האתגרים העיקריים במחקרי תעשיות וענפים, וכיצד ניתן להתמודד איתם במהירות

הנה מספר אתגרים מרכזיים של מחקרים כאלו וכמה דרכים להתגברות מהירה עליהם:

נקודת ההתחלה – אם מדובר בענף חדש עבורכם, הרי שיש חורים גדולים בידע ואולי אף אינכם יודעים מה לשאול. וגם אם מדובר בתחום שאתם די בקיאים בו, ייתכן מאוד שיש נושאים שאינכם מודעים אליהם. אז איך בכלל מתחילים לחקור אם לא יודעים בדיוק מה חסר ומה מחפשים? מידענים מקצועיים עשויים להיות בעלי היכרות טובה עם התעשייה מפרויקטים קודמים שביצעו, אך בכל מקרה מתחילים עם סריקות נרחבות יחסית שמקנות הבנה מקיפה, למשל מחקרים שימושיים, פרסומים מסחריים, התאגדויות הקשורות לתעשייה, ואתרים המתמחים במתן מידע כללי עד ממוקד. על סמך ההבנה מתקדמים לבניית שאלות המחקר הרלוונטיות.

מידע נרחב – אפילו אם מדובר בענף יחסית קטן, עדיין יש להקיף כמויות גדולות של מידע הנוגעות למשל למוצרים ושירותים בתחום, מגמות נוכחיות ועתידיות, תקנים וחקיקה, סטטיסטיקה, מתחרים ונתחי שוק, קהלי יעד, מבנים תעשייתיים, אזורים גיאוגראפיים והבדלים ביניהם, ועוד. מידענים מקצועיים יודעים להשתמש במתודולוגיות המביאות אותם באופן מהיר ויעיל אל המידע הרלוונטי. השיטה מתחילה בתעדוף הנושאים היותר משמעותיים, תוך בניית שאלות מפתח המובילות אל מה שבאמת נחוץ לדעת לעומת מידע פריפריאלי (שאמנם יוסיף לתמונה אך אינו מאוד חשוב). לאחר מכן, מידענים מכירים כלים ומנועי חיפוש המארגנים היטב את התוצאות לפי תכנים, כאשר הסריקה בתחילה רחבה יחסית ובהדרגה מצמצמים את החיפוש אל מקורות ייחודיים, הממלאים את החסרים שעוד נשארו להשלמת התמונה.

מידע מוגבל – בשוק המודרני יש לא מעט תעשיות מתפתחות, המתמחות בתחומים מאוד ספציפיים, ולעיתים נמצאות בשלבים התחלתיים למדי בשוק זה או אחר. כתוצאה מכך עלולה להיווצר בעיה הפוכה, של תוכן מוגבל יחסית ברמה המקומית או הבינלאומית. במקרים כאלו, מידענים יודעים להגדיר מחדש את שאלות המפתח ולהיעזר בכלים ומקורות ייחודיים המציגים נתונים יותר ספציפיים לתעשייה, כולל נתונים פר אזור גיאוגראפי. יש גם חברות מידענות כמו אינפוטרגט הפונות אל אנשי מקצוע מומחים בתחום, שיכולים לתת מידע ייקר ערך שלא ניתן להשיגו באמצעים אחרים. מעבר לכך, מידענים יודעים לזהות מראש ענפים עם מידע מוגבל ולתת הערכה טובה ללקוח לגבי מה שניתן להשיג, כך שהציפיות יהיה מותאמות.

המידע אינו זמין ברשת – רשת האינטרנט היא מקור מידע אדיר, אבל אין זה אומר שהכל נמצא אונליין. לעיתים המידע הרלוונטי נמצא בניסיונם של בעלי מקצוע שלא העלו את ידיעותיהם על הכתב, או שלעיתים המידע כתוב אבל שמור במסמכים פיזיים. כפי שצוין לעיל, חברות מידענות כמו אינפוטרגט גם יכולות במידת הצורך לזהות ולאתר את האנשים שעשויים להחזיק בידע, לבנות את השאלות המתאימות, ולקבל מהמומחים תשובות דרך שיח אונליין או באמצעים אחרים.

תעשייה ללא סיווג – בעיקר במחקרי תעשייה בינלאומיים ניתן לקצר ולייעל מאוד את הפרויקט באמצעות מאגרי מידע ממשלתיים, שבהם כל תעשייה מסווגת לפי קוד. הבעיה היא שלעיתים אין סיווג וקוד לתעשייה או לענף מסוים, שכן הקטגוריות נוטות להיות רחבות ולא ספציפיות. במקרים כאלו, מידענים מתחילים עם סיווגים וחיפושים יותר רחבים, ולאחר מכן מכניסים מילות חיפוש יותר ספציפיות, המאפשרות לזהות את התוצאות הטובות ביותר גם בסקירה הרחבה.

אם כן, מחקר תעשייה בהחלט עשוי להציב אתגרים, שרק מקצתם נסקרו במאמר זה. ללא ידע מקצועי, כל אחד מהם עלול להוביל לעיכובים משמעותיים, שלא לדבר על פספוס שאלות ונתונים שהיו שופכים אור על הענף. לעומת זאת, מידענים מקצועיים נעזרים בשיטות מובנות ויעילות, ובכלים המביאים במהירות למידע ממוקד ורלוונטי. כך מייצרים תמונה אמינה שעל פיה ניתן לפעול בצורה מושכלת תוך חיסכון בזמן ובעלויות.

חברתנו מספקת שירותי מידענות לשורה ארוכה של גורמים במשק, ואנו מזמינים גם אתכם לפנות אלינו לשיחת ייעוץ ואפיון הצרכים בטלפון 072-3972012.

 

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן