מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

במה מידענות עסקית יכולה לתרום לחברתך?

על כן גם התרומה של מידענות עסקית יכולה להיות מגוונת מאוד בהתאם למטרות המחקר והתהליך המבוצע. כך למשל, התהליך שמבצעת אינפוטרגט מסייע בהפיכת דאטה לתובנות אסטרטגיות ובעלות ערך, מאפשר לעסקים להיות גמישים ולהגיב לשינויים, להגדיל את נתח השוק והרווחיות, לייצר יתרון תחרותי, לשפר את המיצוב האסטרטגי, ועוד.

רקע כללי על מידענות עסקית

כיום במרבית החברות והארגונים כבר מבינים שלצד ההון האנושי, המשאב החשוב ביותר הוא הידע. אכן, מידע הוא הזהב של המאה ה- 21 וישנו "מכרה" אדיר במקורות מגוונים, בדגש על המדיה הדיגיטלית. יחד עם זאת, ממש כמו עם זהב צריך לדעת לאתר את המידע הרלוונטי מבין אינספור פיסות אינפורמציה שאינן מהימנות או בעלות ערך ללקוח, וכמובן שצריך גם לדעת לנתח את המידע, לארגן ולהגיש ללקוח בצורה המאפשרת להפיק מסקנות, לקבל החלטות ולבצע צעדים עסקיים, שיווקיים ואחרים.

כאן נכנסת לתמונה מידענות עסקית, תחום עיסוק הנלמד בקורסים מקצועיים ולתארים אקדמיים, אשר מטרתו היא לעשות שימוש בייצוגים וסוגים שונים של מידע על מנת להשיג יעדים ברורים. לשם כך, מידענות עסקית מצריכה בקיאות מעמיקה במקורות ומאגרי המידע הקיימים, חלקם גלויים יותר וחלקם פחות, שימוש בכלים מגוונים לייעול ומיקוד איתור המידע, ביצוע אנליזות בשיטות מתקדמות, ויכולת להוציא מסקנות ותובנות.

כיצד תורמת מידענות עסקית לחברות

כאמור, התרומה של מידענות עסקית משתנה בהתאם למטרות הלקוח המקבל את השירות. לדוגמא, התהליך מסייע לבחון ולבחור באסטרטגיות שיווקיות ועסקיות קיימות וחדשות, ולדעת שההחלטות מתקבלות על קרקע מוצקה של נתונים מהימנים. כמו כן, התהליך מספק מידע על מתחרים, הן בנישה המסוימת של החברה והן במגזר הכללי, על אסטרטגיות מוצלחות יותר ופחות, על מוצרים ושירותים ועל טכנולוגיות שרק נכנסות לשוק. בנוסף לכך, מידענות עסקית תורמת להיכרות עם רגולציה המוחלת על מגזרים ספציפיים במדינות שונות, על תקנים נדרשים, על הזדמנויות שנפתחות בתחומים רלוונטיים לחברה, על מאפיינים של לקוחות לצורך שיפור וייעול מאמצי השיווק והמכירות, על משקיעים ושותפים פוטנציאליים, ועוד הרשימה ארוכה.

על מנת לסבר את האוזן, לפניכם מספר תחומים של מידענות עסקית ותרומתה לעסקים, חברות וארגונים:

  • איתור הזדמנויות עסקיות – שימוש במידענות עסקית לאיתור הזדמנויות עסקיות עושה הבדל גדול בין התנהלות נבונה ומושכלת לעבר הגשמת מטרות, ובין התנהלות שגויה שמבזבזת זמן וממון נכבד, ובהחלט עלולה לפגום בצמיחתה של החברה. מדובר בשירות המבוסס על איסוף וניתוח באמצעות כלי ניתוח חדשניים ויעילים, המאפשר להשיג מידע על משקיעים, מפיצים, מפעלי ייצור, שותפים עסקיים פוטנציאליים, וגורמים נוספים העומדים בפרמטרים הנדרשים. ניתוח המידע על ידי אנליסטים של חברתנו מאפשר למפות בצורה אופטימאלית את ההזדמנויות העסקיות בישראל ובחו"ל, ולמצוא את הטובה ביותר מביניהן.
  • מידע עסקי על חברות – לא פעם מידענות עסקית הולכת יד ביד עם מודיעין עסקי, המאפשר להתמודד בצורה מוצלחת יותר עם תחרות, לייצר יתרון ולהגיע לרווחים גבוהים יותר. בתהליך זה יכולים להיות מעורבים גורמים שונים, כגון מידענים, אנליסטים וחוקרי מודיעין עסקי, המספקים נתונים על מוצרים ושירותים, תהליכי עבודה, תמחור ומודל כלכלי, קהל הלקוחות, פיתוחים חדשים, בעלי תפקידים, אסטרטגיות שיווקיות ועוד. מלבד האמור לעיל, השירות מספק מענה למצבים בהם יש להציג בדיקת נאותות, לפני חתימה על הסכמים, להתדיינות מול שותפים עסקיים, למשקיעים הבוחנים אפשרויות השקעה, כהכנה להצעה אטרקטיבית למכרזים, לצורך משא ומתן ועוד.
  • תחום החדשנות – בעידן הנוכחי ישנה חשיבות עליונה להכרת מחקרים ופיתוחים פורצי דרך, מוצרים וטכנולוגיות הנמצאים בקנה של חברות אחרות. מידענות עסקית נעשית בצורה דיסקרטית ומאפשרת ללקוח לזהות מהלכים שלא היה מודע אליהם, ובכך לבסס ולשמר שליטה בתחומו ולשמור על יתרון יחסי. בין היתר, תהליך זה מספק מידע מדויק על בקשות פטנטים ורישומים, על טרנדים ופיתוחים אחרונים, על רעיונות ומחקרים קיימים ועתידיים, ועוד.
  • בדיקת היתכנות – הקמת עסק חדש בישראל אינה עניין של מה בכך, ולמעשה יותר ממחצית מהעסקים נסגרים בחמשת השנים הראשונות לחייהם. סיבה מרכזית לכך היא היעדר תכנון מקצועי ונאות המבוסס על נתונים מדויקים, ללא בדיקת היתכנות עסקית האומרת האם כדאי ללכת על המיזם המתוכנן, ואילו שינויים כדאי לבצע כדי להגדיל רווחיות. מידענות עסקית מהווה חלק אינטגראלי מבדיקת ההיתכנות, ומאפשרת להגיע למסקנות על סמך נתונים מהימנים אודות מוצרים ושירותים דומים בשוק, היצע וביקוש, טווח התמחור, שיטות שיווק אפקטיביות ועוד פרמטרים רבים. יש להדגיש כי בדיקה זו נדרשת גם לחברות קיימות המעוניינות לצאת לשוק עם מוצרים חדשים, ומאפשרת להן להחליט האם התמורה מצדיקה את ההשקעה.
  • שיפור שיווק ומכירות – מידענות עסקית יכולה להעלות תרומה משמעותית למאמצי השיווק והמכירות של חברות במספר דרכים. לדוגמא, חברתנו יכולה לאתר דרכי שיווק מוצלחות ומקוריות מישראל מחו"ל המעניקות השראה, לבחון את התועלת מול העלות של ערוצי הפרסום השונים במגזר המסוים בו העסק פועל, ולבצע סקרים וראיונות ההופכים רשימות לידים גולמיות וקרות לכדי לידים מותאמים אישית, דבר המייעל מאוד את פעילות השיווק, מגביר מכירות ובונה קשרים ארוכי טווח עם לקוחות.

אלו היו מספר דוגמאות לדרכים שבהן מידענות עסקית יכולה לתרום לחברתכם, וישנן עוד רבות אחרות. למידע נוסף בנושא ולשיחות ייעוץ ללא התחייבות עם אחד מיועצי אינפוטרגט, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 072-3972012.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן