אין ספק שמידע על מחירי המתחרים מביא יתרונות משמעותיים. אין זה רק פרמטר מהותי לקביעת התמחור הבסיסי של מוצרי ושירותי העסק, אלא יותר מכך – אפשרות להיות צעד קדימה לפני כולם ברמת התמחור האטרקטיבי, בניצול הזדמנויות לסגירת עסקאות, בחבילות משתלמות ומתאימות יותר ללקוחות, במודל תמחור רווחי יותר, ועוד.
אבל איך מגיעים אל מחירים של המתחרים ומבצעים סקר מחירים אפקטיבי? כיצד מבינים את המודל שלהם ואת רציונל התמחור? איפה כל המידע הזה נמצא וכיצד בעצם מנתחים את מחיר המתחרה, מסיקים מסקנות ומבצעים את הצעדים המתבקשים?
כאן נכנס לתמונה מודיעין עסקי המבוצע על ידי אינפוטרגט. יש לא מעט מקורות מידע שבהם חוקרי מודיעין עסקי יכולים להשתמש כדי לגלות את מחירי המתחרים, ובמאמר הזה נסקור חלק מהבולטים שבהם ונסביר כיצד הם תורמים להשלמת התמונה.
מקורות מידע דיגיטליים:
- מה קורה באתר המתחרה – לא כולם מפרסמים את התמחור באתר, כל אחד ושיקוליו, אך יש חברות רבות שכן מפרסמות מחירונים של חבילות שירות ומוצרים, וזהו בהחלט מקור נגיש, פשוט ומהיר. במידה והמידע קיים, ניתן להיעזר בו כמובן כדי להציע תמחור נוח ומשתלם יותר, ולשנות את החבילות בהתאם להיכרותכם עם צרכי הלקוחות.
- מחירונים מאתרים ממשלתיים – במידה ומדובר במתחרים המספקים מוצרים ושירותים לרשויות המדינה, ייתכן מאוד שבמאגרי מידע ממשלתיים יתפרסם מידע על התמחור עקב זכות הציבור לדעת. יש לא מעט אתרים כאלו, בין אם מקומיים או בינלאומיים, ומובן שצריך למצוא את האתרים הרלוונטיים לתחום, ולדעת כיצד לבצע סריקות אפקטיביות תוך שימוש בכלים שמציע כל מאגר מידע. סקירת אתרים כאלו מובילה אל רשימות ספקים ובהן מידע אודות תעריפים שעתיים, תעריפי מקסימום ומינימום להזמנות, הפריטים הזולים והיקרים ביותר, עלויות שירות חודשיות, ועוד.
- דוחות שכתבו אנליסטים – מנוע החיפוש של גוגל מציע כמה כלים שלא כולם מכירים, וחלקם מאפשרים הגעה מהירה לדוחות השוואה בין ביצועי חברות מתחרות. בין היתר, ניתן למצוא דוחות העוסקים במגמות תמחור עם השוואות מחירים, ואפילו ניתוחי תמחור, רווח גולמי, נתוני הכנסות ועוד, המקנים תובנות חשובות לגבי הרציונל שמאחורי קביעות מחירי המתחרים.
המקור האנושי
את המידע על התמחור ניתן בהחלט להשיג גם ממקורות אנושיים. לדוגמא, אפשר להנחות צוותי מכירה לשאיבת מידע על מחירים של מתחרים בשיחות עם לקוחות. כמובן שיש לדאוג לכך שהמידע יזרום בצורה נאותה מאנשי המכירות אל ההנהלה, בין אם ההנחיה ניתנת לכל אנשי המכירות או לקומץ מוכרים חזקים וטובים. בנוסף, אם יש מוכרים שעומדים בקשר עם לקוחות משמעותיים, ניתן לקבוע הצטרפות לשיחת מכירה מתוכננת שבה צפוי לעלות נושא המחיר, ומן הסתם גם יעלו הצעות שהתקבלו על ידי מתחרים כחלק מהמו"מ.
מודיעין עסקי – מלאכה של מקצוענים
שירותי מודיעין עסקים מקצרים את הדרך אל מחירי המתחרים, ומסוגלים להביא מידע עדכני ומדויק אף אם הוא סמוי לכאורה מהעין. אבל מודיעין עסקי עושה הרבה יותר מכך ומאפשר להיות עם היד על הדופק לגבי כלל ההיבטים של המתחרים, החל בעדכוני מוצרים ועד למבצעים או שינויים בהנהלה. כל המידע מנותח ומוגש בצורה בהירה, המאפשרת הסקת מסקנות וביצוע צעדים אופרטיביים בתחום התמחור ובתחומים רבים נוספים.
חברתנו מספקת מודיעין תחרותי לשורה ארוכה של גורמים במשק המבינים ומנצלים את יתרונות השירות. אנו מזמינים גם אותכם לפנות אלינו לשיחת ייעוץ ואפיון הצרכים בטלפון 072-3972012.