מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

זיהוי טרנדים וניתוח חדשנות מוצרים

איך מבצעים זיהוי טרנדים וניתוח חדשנות מוצרית, טכנולוגית ושיווקית?

השקה של מוצרים מהווה אתגר מורכב ולא פשוט. תכנון נכון של תהליך ההשקה מתחיל עוד בשלבים מוקדמים וכולל בתוכו זיהוי של טרנדים, ניתוח חדשנות טכנולוגית, ניתוח מוצרים וכמובן ניתוח ופעילות ברמה השיווקית.

במאמר זה נרחיב אודות מספר נקודות חשובות שחברות פרסום פועלות אודותן.

מהו זיהוי טרנדים?

זיהוי של טרנדיים עכשוויים נחשב לפשוט וקל. סקירה של גופי התקשורת המסורתיים – עיתונים, טלוויזיה, רדיו ועוד יעניק לנו תמונה עדכנית ורוחבית של הטרנדים החמים בקיימים כיום במספר רחב של תחומים.

זיהוי טרנדים במרחב הדיגיטלי

לצד סקירת גופי תקשורת מסורתיים, כדי שנוכל להבין מהם הטרנדים החמים ירצו חברות פרסום ותקשורת לקבל תמונה מדויקת של נתונים, בין אם מדובר על הטרנדים הכי חמים ובין אם מדובר על טרנדים "נישתיים" במסגרת תחומים מסוימים.

אחד מהכלים היעילים בהם עושים שימוש רחב הוא ה-Google Trends. כלי זה מאפשר לדעת את מספר החיפושים שנעשו במנוע החיפוש של "גוגל" עבור נושאים ומוצרים שונים. בתוך אותה בדיקה יאפשר לכם "גוגל" לקבל מידע איפה נעשו יותר חיפושים של טרנדים מסוימים, את גילאי הגולשים, שעות ותאריכי חיפוש, חיפוש של מידע מסוים שהתבצע בישוב או מדינה מסוימת ושלל קטגוריות נוספות המאפשרות לקבל תמונה רחבה ונקודתית ובקבלת פילוחים מדויקים.

על מנת לאמוד את יעילות Google Trends ניתן לראות השימוש שעשו משרדי פרסום אמריקאים בכלי זה על מנת לבחון מתי כדאי יותר לקנות זמן מסך לפרסומות במסגרת הסדרה הפופולרית "משחקי הכס". בבדיקה שנעשתה נראה כי חיפוש של הסדרה ב"גוגל" היה משמעותי ורחב יותר בחודש יולי ואוגוסט עת הסדרה שודרה ועלתה בעונה חדשה. עבור מפרסמים רבים ההעדפה הייתה לשלב פרסומות בחודשים אלו, כשההתלהבות מהסדרה הייתה בשיאה, לעומת המשך החודשים בה עדיין היה ביקוש לסדרה אך החיפושים אודותיה ב"גוגל" ירדו משמעותית.

המשמעות של חדשנות מוצר?

מחקרים הנעשים בתחום השיווק והפרסום מצביעים על קשר ישיר והדוק ממש בין רמת החדשנות של המוצרים למידת הצלחתם. אם נחשוב על דוגמה בולטת למסקנה זו מספיק יהיה להבחין בהתלהבות הרחבה שקורית בכל מדינה מערבית נוכח השקה של סמארט פון חדש אותו משיקות החברות המובילות בתחום "אפל" ו"סמסונג".

ביצוע פעילות רחבה ומקיפה סביב נושא חדשנות מוצר מהווה אלמנט הכרחי ומשמעותי להצלחה עסקית, אך היא איננה התנאי היחיד שיבטיח זאת. לצד אותה פעילות של חדשנות מוצר הכוללת שמירה על סטנדרטים גבוהים בתהליך הייצור, באריזה, בשיווק וכמובן ביכולות החדשות של המוצר עצמו, חשוב לפעול מול הלקוחות גם מהמקום הרגשי והאישי, כשרבים עושים שימוש ביצירת מועדון לקוחות, הטבות אישיות לכל לקוח על בסיס העדפותיו האישיות, יצירת מעורבות ושיתוף גם באמצעות אירועים קהילתיים וכמובן ביצוע של אינטראקציה ופעילות על גבי הרשתות החברתיות.

חדשנות מוצר ברמה הטכנולוגית

במקרים רבים חדשנות מוצר קורית ברמה הטכנולוגית. מקרים אלו מביאים לכך שמוצרים ברמה טכנולוגית מסוימת עושים "קפיצת מדרגה" מבחינה טכנולוגית והשקתם מחדש מצביעה על שיפור ביכולות המוצר וזאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת יותר שהפכה את המוצר לייחודי ומשמעותי יותר לו יכולות גבוהות יותר.

חדשנות טכנולוגית מתאפיינת בפעילות משמעותית של פיתוח ולצידה פעילות מועטה של מחקר. פיתוח של מוצר חדש או שדרוג של אחר מצריך תוכנית פיתוח מורכבת ומסודרת. היא תהפוך למורכבת יותר במקרים בהם ישנו הצורך במעורבות של מספר חברות העוסקות באספקטים שונים של פיתוח אותו מוצר. אז ישנו הצורך לבסס תחילה שפה משותפת בין כל החברות, הידוק שיתוף הפעולה והיכולת לתזמן בצורה מדויקת את לוח הזמנים בכל שלב של פעילות הפיתוח. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן