מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

טיפים לתוכנית עסקית טובה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הצלחה בשווקים עסקיים דורשת יצירת מערכת משומנת ומקצועית שבה יוכלו כל אנשי המקצוע שבחרתם להעניק לכם את המעטפת להם אתם זקוקים בכל שלב ובכל נקודה בה נדרש למצוא פתרון יצירתי ויוצא דופן. 

 

הצלחה בשווקים עסקיים דורשת יצירת מערכת משומנת ומקצועית שבה יוכלו כל אנשי המקצוע שבחרתם להעניק לכם את המעטפת להם אתם זקוקים בכל שלב ובכל נקודה בה נדרש למצוא פתרון יצירתי ויוצא דופן. 

אנשי מקצוע העוסקים בהקמתן של תוכניות עסקיות יודעים להצביע ולחדד אודות מספר הצעות שיש וכדאי להכיר. 

הכרת המתחרים ויכולותיהם

הכרת המתחרים הינו נושא רחב שדנו בו ממספר זוויות גם במאמרים קודמים. חשוב מאוד להכיר את כלל המתחרים שלנו ממספר רחב של אספקטים. הן לגבי התוכניות העסקיות שלהם, נתח השוק, יכולתם להגיב בעת משבר, מטרות שיווקיות בטווח הזמן בקצר, הבינוני והארוך ועוד. 

בתוך ניתוח הנתונים נוכל גם להגיע למסקנה ולהבין מה בעצם מבדיל ומייחד אותנו לעומת כלל המתחרים שלנו. היכולת להבין זאת תאפשר לנו להתחיל וליצור חלק מהמודל העסקי שלנו ואף לדעת כיצד להדגיש את אותו ייחוד שלנו בפלטפורמות הפרסומיות הקיימות. 

אם בתחושתכם מצאתם, גם אם באופן אובייקטיבי, שאתם החברה המובילה באותו שוק בפער ניכר חשוב לא להפגין זלזול במתחרים. תחושת עליונות, המתאפיינת בזלזול, עלולה לזלוף לכלל העובדים בחברה ויש בה להוביל עם הזמן להתנהלות מקצועית לא בריאה שיכולה לחזור כבומרנג ולפגוע בחברה וערכיה. מעבר לכך, תחושת עליונות וזלזול שכזו יש בה להפוך אותנו אדישים כלפי היכולות האמיתיות של המתחרים להפוך את הקערה על פיה ולהפוך בהמשך לשחקן בולט ומשמעותי יותר. 

הכירו את הקהל שלכם

בחלק מהמקרים קהל היעד שלכם יורכב ממספר סוגים של קהלים. שירות או מוצר עליו אתם עובדים יכול להתאים לצעירים בטווח גילאים של 20-30 ואף למבוגרים מגיל 60 ומעלה. לשתי קבוצות אלו, למשל, יש לבנות תוכניות עסקיות ושיווקיות שונות באופן בו נפנה אליהם ובאמצעים בהם נבחר. 

היכולת להכיר את הקהל שלנו תתאפשר תוך שימוש באנשי מקצוע המתמחים בנושא של השקעת הון סיכון. אלו יוכלו להעניק לנו תמונה והערכות ברורות יותר בנוגע לקהלי היעד שלנו, תוך היכולת להבין גם איזו השקעה כספית בפנייה לקהל היא מאתגרת יותר. 

גיבוי טענותיכם

לאורך כל התוכנית העסקית שלכם תצטרכו לפנות למספר מעגלים על מנת לשכנע אותם כי השירות או המוצר שלכם ייחודי וכדאי. הדבר כולל כמובן את קהלי היעד שלכם, משקיעים פוטנציאליים או כל גורם אחר המביע עניין באותה תוכנית. 

חלק מהיכולת לשכנע ולגייס אלינו אנשים צריכה להיעשות באמצעות עבודת חקר ומידענות כשזו מגובה באמצעות טענות שנבדקו. כל טענה אותה אתם מעלים חשוב שתוכל להיות מגובה ומאושרת על ידי מסגרות מוסכות. הישענות, למשל, על עובדות להן נחשפתם במסגרת של כתבות עיתונאיות אינן מספקות וחשוב לבחון ולבדוק אותן לעומק. 

כל טענה שמצאם שהיא נכונה על ידי גופים מוסמכים חשוב שתרשם ואף תצוין עבור קהלי היעד והמשקיעים. יזמים, המכירים את העולם העסקי מקרוב, יודעים לומר עד כמה אלמנט זה חשוב ומשמעותי ודואגים, למשל, לצרף למצגות עסקיות נספח רחב ובו גיבוי לכל טענה את מידע אותו הציגו. פעולה זו מעבירה מסר ברור לרצינותם של היזמים, כשהם מגבשים תוכנית עסקית על סמך בדיקה מעמיקה וחסרת פניות שיש בה להוביל להצלחה עסקית רחבה. 

היו שמרנים בנוגע להערכות הכלכליות

חשוב כמובן לכוון ולשאוף גבוה לבטח לגבי נושאים כלכליים. מנגד, יש להישאר עם הרגליים על הקרקע ולא להפריז בהערכות כלכליות בהן אתם תופסים חלק ניכר מהשוק בשנה הראשונה. 

סמנו לכם מטרות כלכליות שמרניות וצנועות יותר שיש בהן להיות חלק מהתנהלות בריאה, מפוקחת ואחראית. זו גם תגדיל את הסיכוי שלכם להיתפס כיזמים רציניים וריאליים בעיני משקיעים סולידיים וכאלו שלא מאמינים בקסמים או נשבים בהבטחות שווא. 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

מאלו טעיות להימנע כשיוצרים קשר עם יצרן בגדים בחו”ל?

אחד מהתחומים המעניינים והפוריים בישראל ובעולם הוא תחום האופנה. ביטויים לאופנה שהתפתחה בישראל ניתן לזהות עוד משנות ה-50, מספר שנים אחרי הקמת המדינה, כשתחום האופנה מהווה תחום שהתפתח וכולל בתוכו מספר רחב של פעולות שיש לבצע כראוי.

קרא עוד »

איך למצוא ספקים לחנות בגדים

בעלים של חנויות בגדים ורשתות אופנה ותיקות וגדולות עוסקים רבות בפעילות של איתור ספקים לחנויות שלהם. איתור ספקים בתחום האופנה ובתחומים נושקים אחרים מהווה תורה של ממש, כשיש אלמנטים רבים שחשוב להכיר.

קרא עוד »

בדיקת חופש פעולה מסחרי בפטנט

הבדיקות המקדימות לפני יציאה עם פטנט כוללת בתוכה בדיקת חופש פעולה מסחרי – FTO – Freedom To Operate. בדיקה בה יזמים בוחנים עם אנשי מקצוע האם המוצר אותו הם רוצים לשווק איננו פוגע או פוגם בזכויות קניין רוחני של חברות אחרות. 

קרא עוד »

כתבו לנו