בין אם אתם פותחים עסק חדש או מרחיבים עסק קיים לתחומים נוספים, חשוב לבצע מחקר שוק בעצמכם או להזמין מחקר שוק שמתאים לתקופה הנוכחית בדיוק. חשוב שהמחקר יהיה עדכני ככל האפשר בגלל תנאי השטח המשתנים במהירות רבה. מחקר שיתבצע בחודש אחד יכול להיות לא רלוונטי לחודשים שלאחריו. עסקים מתחרים נפתחים בקלות, הביקוש למוצרים עולה ויורד והרגולציה משתנה ומתחדשת לעיתים תכופות.
לכן, לא משנה באיזה שלב אתם בפתיחת העסק או בהרחבתו, חובה לנהל מחקר מסודר ולהישאר תמיד עם היד על הדופק גם אחת לתקופה בעסק קיים עם מוצר רץ.
להלן כמה סיבות למה חשוב לבצע מחקר שוק עדכני:
- זיהוי לקוחות פוטנציאלים חדשים: מחקר שוק יסייע לכם להבין מי הלקוחות העדכניים שלכם ואל מי כדאי לנתב את הפרסום בצורה הכי יעילה. כשמנתחים את הלקוחות הפוטנציאלים צריך לשים לב למגדר הייעודי, לרמת ההכנסה הממוצעת, לגיל הלקוחות, כמו גם מה המצב המשפחתי ואזור מגורים. כך תוכלו להבין נכון יותר את יעדי הפרסום והמכירה בצורה ממוקדת יותר.
- ניתוח הלקוחות הקיימים: כמו בדוגמא הקודמת, יש לבדוק מי הם לפי הכללים הקודמים, בנוסף כדאי לראות איזה מענה בדיוק נותנים שירותכם או מוצרכם, מי משפיע עליהם בצריכת השירות, יש לבדוק גם מה התחביבים שלהם ומה מעניין אותם באופן כללי.
- בחירת יעדים מותאמים: על פי רמת הכנסה וסגנון חיים ניתן כעת להגדיר יעדים בצורה מדויקת יותר. תוכלו להגדיר יעדי שיפור ריאליים ומדויקים יותר ולעמוד באתגרים הספציפיים.
- שימוש באסטרטגיה חדשה: באמצעות הנתונים הקודמים תוכלו לתמחר מחדש מוצרים, להציע או לפתח מוצרים או שירותים חדשים מתאימים. כמו כן תוכלו להבין טוב יותר היכן לפרסם, ובמה להתמקד.
- לאתר תקלות קיימות: אם יש לאחרונה ירידה או עצירה בהתפתחות העסק, מחקר שוק יסייע לברר מה עצר את ההתפתחות, האם יש ירידה בצורך במוצר או בשירות, דעת הלקוחות על חווית השירות והמוצר, והאם המחקר מצא מתחרה חדש עם שירות מתקדם יותר וכדומה באמצעות המחקר.
לפרטים נוספים על ביצוע מחקר שוק התקשרו עכשיו: 054-4969359
השאירו פרטים, ונציגנו יחזור אליכם בהקדם לבדיקת הצורך שלכם.