מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מדוע חשוב לנטר ולנתח את המתחרים?

מדוע חשוב לנטר ולנתח את המתחרים?

בעולם העסקי יש משמעות וחשיבות רבה לדעת ולהכיר את המתחרים שלנו. הכרתם מעניקה לנו אומדן היכן אנו נמצאים וכמובן את היכולת להיות גורם מוביל מבין המתחרים ולא להפוך לגורם מגיב, נגרר וחלש.

חברות עסקיות בתחומים רחבים מבינות שבכדי לשרוד ולהתקיים יהיה עליהן, בין היתר, לבצע מעקב תמידי, קבוע ומתמשך אודות מתחריהם בשוק העסקי. מטרת אותו מעקב הוא לספק מידע עסקי חיוני על המתחרים, תוך היכולת לדעת ולהבין גם אם אותם מתחרים פועלים ומניעים אצלם חידושים והתפתחויות חדשות.

מקור למידע על המתחרים – המרחב הדיגיטלי

על מנת לקבל תמונה רחבה זמינה חשוב כמובן לעקוב אחר המתחרים שלנו במרחב הדיגיטלי. דרך אתרי האינטרנט של המתחרים ניתן לקבל מידע רב אודות פעילותם. באתרי האינטרנט נקבל תמונה ברורה לגבי המחלקות הקיימות אצל כל מתחרה, בעלי התפקידים, תחומי העיסוק שלהם, קהל לקוחותיהם ובתוכם מציאת חוט מקשר, שיתופי פעולה עסקיים שלהם, פעילות קהילתית ועוד.

בתחומים מסוימים בשוק העסקי יהיו מחויבים המתחרים שלנו לפרסם מידע מסוים בשל הוראות החוק לשקיפות. אז גם נוכל להיחשף לדו"חות פיננסיים של המתחרים בנושאים שונים. גם אלו יוכלו לתת לנו תמונה אודות היקף עבודתם ומקורות ההכנסה שלהם. במידה והמתחרים שלנו מחו"ל יש והם יצטרכו לחשוף מידע רחב יותר לעומתנו, מה שכמובן מאפשר לנו יתרון יחסי רחב.

דרך נוספת למידע נוסף במרחב הדיגיטלי היא בהרשמות שלנו לניוזלטר של המתחרים. חברות עסקיות רבות מוציאות בכל שבוע ניוזלטר רוחבי הסוקר את פעילותיהן לאורך אותו שבוע. גם כאן קיים מידע מעל ומתחת לפני השטח שיכול לשמש אותנו. מידע מהניוזלטר יש בו להיות מוצלב עם מידע נוסף שדלינו ובכך להכיר יותר לעומק את פעילות המתחרים.

השתתפות בפורומים וכנסים בהם המתחרים נמצאים

בכל תחום עסקי יתקיימו לאורך כל השנה פורומים וכנסים בנושאים רבים ומגוונים. אירועים אלו מאפשרים לכל חברה להציג עצמה בפני גורמים עסקיים רבים, להציג את האני מאמין שלה ועוד. בנוסף, יוצרים אותם פורומים וכנסים הזדמנות של אותן חברות לדון בנושאי ליבה ומגמות בתחום. דבר שממנו ניתן כמובן ללמוד, על הדרך, על המתחרים שלנו.

השתתפות בפורומים וכנסים תאפשר לנו להעמיק עוד יותר אודות מתחרינו. מומלץ במקרים אלו לקחת חלק בכל הרצאה או פעילות של המתחרים ולדאוג עד כמה שניתן לתיעוד ההרצאה והתוכן שלה. בפורומים וכנסים רבים חלק ניכר מההרצאות מצולמות ומשוכתבות. החומרים מאותם כנסים מהווים מקור נוסף ללמידה, ניתוח וניטור המתחרים.

דליית מידע במסגרת שיתופי פעולה עם המתחרים

חשוב לזכור תמיד כי המתחרים העסקיים שלנו אינם אויבים שלנו. עצם העובדה שאותם מתחרים מכוונים לאותם לקוחות פוטנציאליים שאנו מכוונים אליהם, אינו אומר שאין מקום למצוא יחד עם המתחרים כר פורה לשיתוף פעולה נוכח העובדה שלנו ולמתחרים ישנם גם אינטרסים משותפים. אינטרסים שיישום שלהם יוכל להתבצע באיחוד כוחות יחד. דוגמה לכך ניתן לראות לא פעם ביצירת לובי חזק של חברות עסקיות על מנת לקדם רעיונות ואף חקיקה בתחום פעילותם.

החבירה יחד עם המתחרים שלנו לפעילות משותפת מהווה ערוץ נוסף לניתוח וניטור המתחרים. העבודה עם המתחרים תאפשר לנו להכיר מקרוב את אופן פעילותם. כיצד הם ניגשים למשימה, מיהם הדמויות המרכזיות בחברה, מי מושך בחוטים מרחוק, מהם יחסי הכוחות, מהם נקודות החוזקה שלהם ומה נקודות חולשה וכמובן לנסות ולזהות גם מאפיינים עבודה שלהם שיכולים לשדרג אותנו.

הצלחה בשיתוף פעולה עם המתחרים יכולה להוביל גם להחלפה של מידע גלוי בין החברות. החלפת המידע ושיתוף הפעולה יכול כמובן לשמש אותנו מול שאר המתחרים אשר נמצאים בנקודת מוצא נמוכה יותר, למול כך ששתי חברות או יותר באותו תחום החליטו לשתף פעולה בנקודות מסוימות.

פניית לקוחות המתחרים אלינו

יש מקרים ובהם יפנו אלינו לקוחות המתחרים. הסיבות לפנייה יכולות לקרות בשל מספר סיבות, בין אם אותם לקוחות מעוניינים לבצע שינוי בנותן השירות, במקרה ואולי הלקוח זקוק לשירות נקודתי מסוים שהחברה המתחרה לא יודעת לספק לו ועוד.

פנייתם של לקוחות מתחרים אלינו מהווה סימן חיובי בפני עצמו בנוגע למעמד החברה. בפנייה של הלקוחות אנו כמובן נרצה לדעת מה הוביל אותם לפנות אלינו, כשהם עדיין או היו עד לא מזמן לקוחות של חברה מתחרה. כאן נוכל לקבל כר נרחב של מידע משמעותי על אופן הפעילות של המתחרה.

לאותם לקוחות פוטנציאליים לא יהיה כל אינטרס להסתיר מאיתנו מידע אודות אופן עבודתם של המתחרים. למול רצונם לקבל שירות איכותי יותר נוכל בשיח איתם לקבל מידע רחב אודות המתחרים שלנו. מידע שמגיע ממקור אמין שיכול לאפשר לנו יתרון יחסי בטווח הזמן הקרוב והרחוק יותר.

ביצוע ודליית מידע אחר בעלי תפקידים וחילופי תפקידים

מקור נוסף למידע אודות המתחרים יכול להיות במעקב אחר בעלי התפקידים הבכירים. קיימת חשיבות רבה בניתוח בעלי התפקידים בחברה. אלו מגיעים עם רקע וניסיון רב שיכול לאפשר לנו להבין אודות השקפת עולמם העסקית, תהליכי עבודה בהם הם מאמינים או מובילים, הכרויות אישיות ועסקיות שלהם עם גופים ואישי מפתח, פרדיגמות אותם הם מקדמים ועוד.

בנקודות זמן שונות בהם מתקיימים חילופי תפקידים ושיבוצים חדשים אצל המתחרים חשוב לנתח לעומק כל שינוי וכל תופסת של תפקיד מסוים. ניתוח התזוזות בצמרת החברה המתחרה יוכל להעניק לנו מידע רחב אודות האתגרים העתידיים שלהם. אם למשל, תיצור החברה מספר משרות נוספות במחלקת השיווק והפרסום שלה, נוכל לקבל הרושם כי היא עומדת לקראת פרויקט פרסומי רחב אותו הם מעוניינים לקדם.

מיהן חברות הפרסום והיח"צ של המתחרים?

דרך נוספת שיכולה לשמש אותנו בדלייה וניטור מידע על המתחרים נעשית באמצעות ניתוח והכרה של חברות הפרסום והיח"צ שלהן. חברות הפרסום והיח"צ המובילות את המתחרים שלנו מאופיינות בעצמן אודות יכולותיהן. בחירה של המתחרים שלנו בחברות פרסום ויח"צ מסוימות יש בהן ללמד אותנו אודות המתחרים עצמם.

ישנם מקרים ובהם בחרו המתחרים שלנו בחברות פרסום ויח"צ להם מומחיות והידע בפעילות בשווקים בחו"ל, דוגמת מזרח אירופה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד. קיימות חברות פרסום ויח"צ הפעילות יותר בעולם הדיגיטלי, אחרות עוסקות בקידום בגופי תקשורת מסוימים, בפעילות של כנסים ופורומים ועוד.

כאן אנו בעצם לוקחים על עצמנו לעקוב אחר חברות הפרסום והיח"צ של המתחרים משל היו המתחרים הישירים שלנו. זיהוי מאפייני חברות הפרסום והיח"צ יכול להוביל אותנו לדעת מהם המטרות והיעדים הפרסומיים שהציבו לעצמם המתחרים שלנו.

חברות תוכן מקצועיות המספקות ניטור וניתוח מידע על המתחרים

באופן טבעי קיימות כיום חברות ייעודיות עבור ניתוח וניטור של מידע אודות המתחרים העסקיים שלכם. אחת החברות המובילות בישראל בתחום זה היא חברת Info Target. לה אנשי מקצוע להם התמחות באספקטים שונים של ניתוח וניטור מידע כפי שאלו תוארו במאמר.

 

שימוש שעושות לקוחות Info Target בשירותים אלו מוכיח עצמו לאורך זמן. בפגישה איתנו נוכל יחדיו לקבוע מראש מהו התקציב המתאים לפרויקט הניטור לו אתם זקוקים אותו, תוך יציקת תוכנית עבודה מסודרת ובה יהיו דגשים אודות אלו חברות תרצו לנתח ולנטר ובאילו אספקטים להתרכז. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן