החלק הארי של מידענות מקצועית הוא כמובן המחקר, במהלכו אנו נעזרים במקורות מידע נרחבים ובכלים מתקדמים. יחד עם זאת, טעות היא לחשוב כי שירותי המידענות, או לחילופין ביצוע מחקר עצמאי, מתחילים ונגמרים באיסוף המידע. למעשה, כל מטרתו של המחקר הוא להביא למסקנות ותובנות, ומכאן לקבלת החלטות ולביצוע צעדים בשטח. לכן, אין זה מספיק פשוט לאסוף כמויות עצומות של מידע, אלא חובה לסנן ולנתח אותו, לעבד ולהוציא מסקנות, ולהגישו אל הגורמים הרלוונטיים כך שיהווה מצע להחלטות יישומיות.
בתור חברה המתמחה בשירותי מידענות, אנו עושים הרבה יותר מאשר חיפוש ומציאה. למעשה, כבר מתחילת העבודה אנו נעזרים בכלים המאפשרים חיבור של הנקודות ופיסות המידע, כך שיצטרפו ביחד לכדי פסיפס שיעניק בסופו של התהליך פרספקטיבה מהימנה ורחבה, שהיא לרוב גם חדשה עבור הלקוח. לשם כך, עוד לפני המחקר כבר מבוצעת עבודה הכוללת את אפיון הצרכים והדרישות, את מקורות המידע האפשריים, המגבלות הקיימות, ואף מבוצעת עבודת מחקר בסיסית ומקדימה. רק לאחר מכן עוברים אל המחקר עצמו, שלגביו תוכלו למצוא חומר רב באתר שלנו.
ומה עושים אחרי המחקר?
כאמור, כבר במהלך המחקר אנו בוחנים כל פיסת מידע ואף מצליבים אותה מול אחרות, על מנת לתת את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של תוקף ומהימנות. וגם אחרי שהצלבנו וחיברנו בין הנקודות, עם סיום האיסוף אנו מסתכלים לאחור מבצעים ניתוח של התוצאות הכלליות. בין היתר, אנו בוחנים כיצד מתקשרים ועונים הממצאים על שאלת המחקר ועל צרכי הלקוח, כיצד חיבור הנקודות מצביע על דפוסים ויחסים, שואלים האם קיימים חלקים חסרים בפאזלים, אילו חלקים וכיצד ניתן לאתר אותם.
מכאן ניתן לעבור לכתיבת הדו"ח. כאמור, המטרה איננה "להפגיז" את הלקוח בכמויות אדירות של מידע גולמי, אלא לזקק את הממצעים כך שיאפשרו להוציא מסקנות ולקבל החלטות. על כן, אנו מבצעים חשיבה משלנו על התוצאות ועל הניתוח שלהן, על הקשרים והמענה לשאלות הלקוח וצרכיו, ומכאן יכולים גם לספק המלצות. את הדו"ח אנו מגישים בפורמט ברור ונהיר ללקוח, תוך שימוש בכלים להמחשה והסברים בגובה העיניים לגבי כל שאלה העומדת על הפרק.
יש לציין כי אחת ממסקנות המחקר שביצענו יכולה להיות שנדרש איסוף נוסף ממקורות אחרים המצויים מחוץ לרשת. לדוגמא, ייתכן שהצעד המתבקש יהיה לראיין מומחים מהתחום הרלוונטי, למשל מתחום התקשורת, הכלכלה וכן הלאה, וזהו שירות שחברתנו יודעת לבצע. מאידך, ייתכן שההצעה תהיה לבצע מחקר ראשוני באמצעות ראיונות עם לקוחות ובאמצעות כוח אדם פנימי או חיצוני של הלקוח עצמו.
מהלכה – למעשה
המחקר המקיף שאנו מבצעים, הכלים המתקדמים, האנליזות וחיבור הנקודות – כל אלו נועדו בסופו של יום לאפשר החלטה מושכלת, כגון כניסה או אי כניסה לשוק מסוים, החדרת מוצר או שירות חדש, הקמת עסק או סניף וכיוצא בזאת. לפיכך, השלב האחרון תמיד יהיה בידי הלקוח – בין אם לעשות או לא לעשות. המידע שאנו מביאים מגיע מהמקורות המהימנים ביותר, נבדק והוצלב כדי למזער את הסיכונים עבורכם, הלקוחות שלנו, וכדי שתוכלו לקבל את ההחלטות שלכם בראש שקט ובצורה בטוחה ככל האפשר.
יחד עם זאת, ברור שבסופו של דבר קבלת ההחלטות וביצוע הצעדים בשטח מצויים בידיים שלכם.
לסיכום, לא פעם פונים אלינו לקוחות הסבורים כי מידענות מקצועית מתחילה ונגמרת באיסוף מידע. כפי שהסברנו במאמר הנוכחי, האמת רחוקה מכך. שירותי חברתנו מהווים כלי משמעותי ביותר בעולם העסקים של המאה ה- 21, עידן שבו ידע הוא כוח אמיתי במידה ויודעים לתרגם אותו למסקנות וצעדים.
לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.