מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מודיעין עסקי אפקטיבי

שלוש דרכים בהן מודיעין עסקי אפקטיבי יכול להזניק את החברה שלך קדימה

איסוף של מודיעין עסקי ותחרותי מאפשר כר מידע המשמש חברות ומסגרות רבות. למודיעין העסקי מספר דרכים להיות יעיל ובכך יכול להפוך כל מסגרת או חברה למובילה ובולטת לעומת המתחרות.

במאמר זה ניגע בשלוש דרכים מרכזיות אשר הופכות את המודיעין העסקי ליעיל עד כדי הזנקתה של כל מסגרת וחברה מספר צעדים קדימה.

זיהוי של הזדמנויות שיווק נקודתיות

חלק מפעילות המודיעין העסקית היא במעקב צמוד אחר פעילות המתחרות ברשתות החברתיות השונות. המידע ברשתות החברתיות מאפשר לנו לעקוב אחר פעילותה של כל מתחרה ואף להבחין ולנתח כיצד הלקוחות שלהם מגיבים נוכח פעילותם העסקית והשיווקית.

מעקב אחר המתחרים ברשתות החברתיות יביא אותנו לזהות פערים באסטרטגיה השיווקית שלנו לעומת זו של המתחרים. בין אם מדובר על פערים אותם אנו צריכים להשלים כמה שיותר מהר ובין אם פערים שמצביעים עד כמה אנו אלו שמובילים באותו שוק ונותנים את הטון ובכך לבנות אסטרטגיה שתשמר פער זה ואף תגדיל אותו.

במסגרת היותר רחבה של פעילות השיווק במדיה הדיגיטלית, יוכל המודיעין העסקי על המתחרות לענות לנו על השאלות האם אנו מזניחים את פעילות הבלוג המקצועי שלנו? ואם כן אז מהו הפער הקיים לעומת עמודי הבלוגים של המתחרות, בגילוי אילו פלטפורמות תוכן פחות מנוצלות על ידינו ועוד.

בניית תרחישי השקעה

בחלק ניכר מהמסגרות לא תמיד מצליחים המנהלים להעמיק במודיעין העסקי שהונח לנגד עיניהם. את הפער בסקירת המידע שהתקבל יוכלו העובדים מלמטה לסגור ובכך תתאפשר להם ההזדמנות לבנות תרחישי השקעה אשר ישמשו את מנהליהם.

תרחישי ההשקעה שכל מסגרת או חברה בונה באמצעות המודיעין העסקי אודות המתחרות, יכול להפוך בסופו של תהליך להוליד ביצוע של השקעות חדשות במוצרים עצמם, השקעות בטכנולוגיות לייצור המוצרים והשירותים ועוד.

חלק מבנייה של תרחישי השקעה נעשים באמצעות מודיעין עסקי ובו מידע על עדכונים רגולטוריים בשוק בו אתם פועלים, מידע אודות מוצרים חדשים של המתחרים ועוד.

הכשרת אנשי מכירות ועובדים נוספים בשאר המחלקות

ביצוע הכשרת עובדים הינו נושא מורכב ומאתגר בפני עצמו שגם לו חשוב להקדיש את מרב המאמצים והתשתיות. במסגרות וחברות גדולות הכשרת העובדים החדשים בכל המחלקות הינו פרוטוקול מסודר, מאורגן וכרונולוגי אשר מאפשר לכל עובד חדש להשתלב לתוך תפקידו החדש במינימום תקלות.

חלק מהיכולת להכשיר אנשי מכירות חדשים ועובדים נוספים בשאר המחלקות מתאפשר גם באמצעות איסוף של מודיעין עסקי. איסוף המודיעין יאפשר לנו לאורך זמן להבין את מאפייני כל מחלקה, הבנה החברה עצמה, מיקומה בשוק ועוד.

 

עבור אנשי המכירות הלומדים את תפקידם, המודיעין העסקי יסייע להם לקבל את הרקע הנחוץ בכדי להבין אילו מוצרים ושירותים הם נדרשים למכור, להכיר את כלל המוצרים שנמכרים כיום בשוק, עדכונים אודות המוצרים במרחב הדיגיטלי ועוד. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן