מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי
מחקר שוק באינטרנט

מהו מחקר שוק אינטרנטי ומהם יתרונותיו

מחקר שוק הינו מהלך בסיסי ומתבקש עבור יזמים המעוניינים להקים עסק חדש, וכן לעסקים קיימים המעוניינים לבצע התרחבות לשווקים חדשים. המחקר אמנם יורד אל הרזולוציות הקטנות ביותר אך למעשה מטרתו היא לתת תמונה רחבה המאפשרת להחליט לגבי הצדקת ההשקעה מול רווחים פוטנציאליים. בין היתר, המחקר מתייחס אל המתחרים המרכזיים, אל מאפייני השוק וקהלי היעד, אל נקודות תורפה וכוח של מתחרים, אל מידת הרוויה או הביקוש בנישות מסוימות, אל אסטרטגיות פרסום ושיווק, אל גודל השוק הכללי והנתח הזמין עבורכם, אל העלויות והרווחים הפוטנציאליים, ועוד. יש דרכים רבות לבצע את המחקר, כאשר אחד האמצעים המרכזיים שבהם משתמשת חברתנו היא רשת האינטרנט.

מהו מחקר שוק אינטרנטי

מחקר שוק אינטרנטי הוא בהגדרתו מחקר משני, כלומר כזה העושה שימוש בנתונים קיימים, להבדיל ממחקר "מיד ראשונה" שבו אוספים מידע מאוד גולמי ישירות ממקורותיו. כך למשל, מחקר שוק באינטרנט מסתמך על חומרים שפורסמו דוחות, מחקרים ומסמכים דומים הזמינים באתרים שונים ברשת, למשל אצל משרדי ממשלה, באתרי מסחר למיניהן, אצל חברות סקרים ועוד. ישנם נתונים רבים ברשת שהינם זמינים מאוד לציבור הרחב, כמובן שיש לדעת כיצד לדוג אותם, לעבד ולנתח, כך שיוגשו לכם הלקוחות באופן המאפשר לקבל תובנות והחלטות. לרוב מדובר בנתונים שאינם כרוכים בעלויות, ולעיתים בעלויות זניחות, וכמובן שהיתרונות טמונים בזמינות גבוהה, בסכומים נמוכים ובמידע שכבר עבר עיבוד מסוים, דבר החוסך הרבה מאוד זמן וכסף עבורכם.

כאמור, מחקר שוק אינטרנטי מתבסס על אתרים רבים, בהם גם אתרי משרדי ממשלה וגורמים רשמיים, כמו משרד התעשייה והמסחר, רשות לשכות המסחר, רשות האוכלוסין ומשרד הפנים, אתרים של אוניברסיטאות ומכללות המציגות נתוני מחקרים, וכן כתבי עת אלקטרוניים המביאים מידע על התפתחויות כלכליות, מחקרי שוק שנעשו, פילוחים דמוגרפיים וכדומה.

כמובן שעל מנת לבצע מחקר שוק באינטרנט יש לבצע עבודת הכנה מסוימת, הכוללת הגדרה מדויקת ככל האפשר של צרכי הלקוח, נושא המחקר והמטרות. כמו כן, יש לזהות את המקורות האפשריים למחקר ולדעת כיצד לצמצם ולבחור מתוך מגוון שהוא לעיתים נרחב ביותר את המקורות האמינים והרלוונטיים שיספקו מידע עדכני ואמין. וכמובן שבעת ביצוע המחקר יש להשוות באופן מתמיד בין נתונים, לבחון את מידת האותנטיות והמהימנות שלהם, להיזהר מאוד נתונים שגויים העלולים לפגוע קשות במסקנות, לבצע ניתוחים מתקדמים ולהעביר את כלל המחקר ונתוניו לפורמט זמין, נגיש וברור.

מהם היתרונות של מחקר שוק באינטרנט

כפי שצוין לעיל, למחקר שוק אינטרנטי יש כמה יתרונות משמעותיים. בראש ובראשונה, מרבית הנתונים המשמשים למחקרים כאלו הינם זמינים, ולמי שיודע כיצד להשיגם מדובר במלאכה קלה יחסית למחקרים מ – "יד ראשונה", שבהם צריך להתחיל למעשה מאפס. בנוסף, מדובר במחקר שאינו אמור להידרש לזמן רב מאחר שהנתונים יחסית זמינים (שוב, למי שיודע להגיע אליהם), ולפיכך ניתן לספק את התוצאות בטווחים בהחלט סבירים המאפשרים מתן מענה לשוק דינאמי, אם כי הדבר תלוי כמובן בהיקף הנתונים הנדרשים. זאת כאמור, בהוצאה נמוכה יחסית להפעלת כלי מחקר יותר מורכבים כפי שכלולים למשל במודיעין עסקי, הגם שלא פעם מהלכי מודיעין עסקי אכן משולבים עם מחקר שוק לקבלת תמונה יותר מעמיקה.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן