מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מחקר שוק לפני מוצר דיגיטלי

 

מחקרי שוק הינם שלב הכרחי, חשוב ומשמעותי עבור יזמים וחברות המעוניינות לקדם שירות או מוצר שלהם. גם במקרים הנוגעים למרחב הדיגיטלי קיימת חשיבות רבה בביצוע של מחקר שוק עבור השקה והוצאה של מוצרים דיגיטליים שונים. 

תחום הטכנולוגיה הכולל בתוכו את תחום המחשבים, האינטרנט והדיגיטל מהווה תחום שהתפתח באופן ניכר בשנים האחרונות ובתוכו כיום קיים עולם עסקי משל עצמו. עולם בו נהנים גולשים וחברות גדולות ממבחר רחב של מוצרים דיגיטליים. מוצרים בהם מושקע עמל, משאבים וכספים רבים בדומה למוצרים אחרים. 

מהו בעצם מוצר דיגיטלי?

מוצר דיגיטלי נחשב בעצם למוצר וירטואלי – מוצר שאינו פיזי ומוחשי שאותו ניתן לרכוש במרחב הדיגיטלי. בין היתר, יכול אותו מוצר להיות ספר אלקטרוני, קליפ וידאו מוזיקלי, סדרת סרטוני הדרכה, קורסים מקצועיים און ליין ועוד. 

שאיפתם של יזמים וחברות הוא ביצירת מוצר דיגיטלי בעל ערך וידע שיביא את לקוחותיו הפוטנציאליים להבין כי מדובר במוצר שווה ערך למחיר הנקוב. הבנה זו יש בה ליצור פוטנציאל מכירה רחב של מוצר שאינו דורש עלויות עטיפה, משלוח ומעטפת טיפולית רחבה אשר מייקרת את ההוצאות. 

בדיקה רגולטורית במסגרת מחקר שוק למוצר דיגיטלי

יזמים וחברות יודעים לומר כי גם תחת ייצור והקמה של מוצרים דיגיטליים חשוב כמובן לערוך מחקר שוק מסודר כפי שזה נערך גם כשמדובר בשירותים או מוצרים אחרים. בין היתר, מחקר השוק עבור מוצר דיגיטלי צריך לכלול גם כן ידע רחב הנוגע למתחרים בענף, כיצד ומה מבדל אותנו ואת המוצרים הדיגיטליים שלנו מהמתחרים, מהו גודל קהל היעד, מה מאפיין את קהל היעד ועוד. 

לצד אותם נושאים חשובים שיש ליישם במחקר שוק למצור דיגיטלי, חשוב גם לתת את הדעת בכל הנוגע לנושאי רגולציה הקיימים גם בשווקים דיגיטליים. חקר השוק בנושאים אלו הינו הכרחי וזאת בכדי שנוכל להכיר מקרוב את התנאים והמגבלות הקיימות ובכך לקבוע לאלו שווקים להיכנס ולבטח לפעול באופן שעומד בתקנות וחוקים. 

דוגמה לכך נוגעת לעובדה כי במדינות מסוימות יכולה להיות קיימת רגולציה הנוגעת לאופן התמחור של מוצרים דיגיטליים שונים. ניתן לקחת כדוגמה את העובדה כי לקורסים מקצועיים, בין אם אלו דיגיטליים ובין אם אלו פרונטליים, קיים פיקוח הדוק הנוגע למחירם. פיקוח שלא יאפשר לנו לדרוש מחיר התואם את איכות המוצר הדיגיטלי שלנו, או שבמקרים אחרים לא נוכל לאפשר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי לשלם מחיר נוח וזול יותר עבור אותם קורסים דיגיטליים מפאת מגבלה רגולטורית. 

בחינת הרגולציה מראש הנוגעת למחירים שנוכל לדרוש בנוגע למוצרים הדיגיטליים שלנו הינה קריטית ובסיסית במחקר השוק שעלינו לבצע. יזמים אשר יפעילו צוות מידענים עסקיים שלא יחקרו אודות רגולציה בשווקי היעד, עלולים להביא את אותם יזמים להשקיע ממון ומשאבים רבים בשוק שההצלחה הכספית בו תהיה מוגבלת ולא כדאית. 

מחקר שוב הנוגע למוצרים רספונסיביים לכל כלי דיגיטלי

לבטח שמעתם לא פעם ולא פעמיים את המושג אתר רספונסיבי – אתר אינטרנט שבנייתו נעשית באופן שיוכל להתאים לגלישה נעימה ונוחה מכל מכשיר, בין אם מדובר על מחשב נייח או נייד, טלפונים חכמים או כל מכשיר אחר. 

עצם העובדה כי מוצר דיגיטלי אמור להופיע על מסכי המחשב שלנו חשוב כמובן לבחון לעומק, במסגרת מחקרי השוק אותו אנו עושים, האם אותו מוצר יוכל להתאים לכל מכשיר בו נשתמש או שיש והוא יוכל להתאים יותר למכשירים מסוימים ולהיות פחות אפקטיבי ונעים לשימוש במכשירים מסוימים. 

השאיפה עבור יזמים וחברות המעוניינות לקדם מוצרים דיגיטליים היא ליצור כמובן מוצרים שנוח ונעים לעשות בהם שימוש על גבי כל מכשיר. מנגד, לא תמיד הדבר אפשרי וזאת בהתאם למצור הדיגיטלי אותו נרצה לקדם. כדוגמה, ניתן כמובן לקחת מוצרים דיגיטליים שונים המיועדים לתחום מוזיקה. מוצרים שמהם ניתן ליהנות ולעשות שימוש יעיל רק על גבי מחשבים נייחים המאובזרים לצד מערכות שמע מתקדמות. שימוש באותם מוצרים על גבי טלפונים ניידים הינו מיותר וייתר כמובן ביצוע התאמה למכשירים אלו. 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן