מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מידענות עסקית – המדריך המלא

מידענות עסקית

כאשר מדברים על העולם העסקי, תחרות אינה מילה גסה. התעצמות האינטרנט והאמצעים הדיגיטליים הביאה לתלות הצרכנים והחברות העסקיות בהם. התחרות קפצה מדרגה ודורשת התמודדות אחרת של בעלי העסקים בשתי זירות מרכזיות- הרשת והשטח.

העולם הדינאמי שלאחר מגפת הקורונה, מציג אתגר קשה מאוד לחברות רבות הנדרשות ללמוד כיצד לחלק את המשאבים שלהן בין שתי הזירות. חברה שלא נוכחת בשתיהן ו/או לא מודעת לשינויים המתרחשים כל הזמן, תיאבד את הרלוונטיות שלה בקרב הצרכנים ובהמשך את מקומה בשוק.

הזירות העסקיות בכל התחומים משתנות בלי הרף, ועסקים המעוניינים להישאר רלוונטיים ולנצח את התחרות, צריכים להתבסס על מידע מעודכן ואמין על השוק, הצרכנים, המתחרים, המגמות הצפויות ועוד.

מידענות עסקית היא למעשה מודיעין עסקי- תחרותי כלומר, סך כל פעולות המחקר (חיפוש, סינון ועיבוד מידע רלוונטי) וניטור הנתונים מהרשת באופן שוטף. כל אלו, מהווים בסיס לבניית תוכנית עבודה מתאימה לעסק ולהתנהלות נכונה במרחב התחרותי.

ניתן לבצע את תהליך המידענות באופן עצמאי, אולם יש לקחת בחשבון כי התהליך יהיה איטי ומסורבל יותר ויצריך הפניית משאבים רבים (כסף, כוח אדם, תוכנות לאיסוף מידע, זמן ועוד). בעקבות כך, חברות רבות נעזרות בחברת מידענות המבצעת את כל התהליך עבורן. בשתי הדרכים מדובר בתהליך המצריך השקעה כספית החוזרת עם שיפור ההתנהלות של החברה.

שירותי מידענות עסקית כוללים חיפוש, איסוף, ואיגוד המידע למחקר מקצועי בכל תחום. חברות אלו, משתמשות במאגרי מידע בתשלום בהם יש מידע רחב ואיכותי יותר המסייע לכתיבת המחקר עבור הלקוחות שלהן. חברות המעניקות שירותי מידענות עסקיות מציעות גם מוצרים משלימים כמו עריכת מצגות לצרכים עסקיים שונים, עריכת מסמכים משפטיים, כתיבת תוכן מקצועי לאתרים ועוד.

מדוע כדאי להיעזר בשירות מידענות עסקית?

  1. שיפור האסטרטגיה העסקית- באמצעות המידענות ניתן לדייק את האסטרטגיה העסקית של החברה ובהתאם לכך, גם את הטקטיקה להשגת היעדים והמטרות שלה.
  2. הכרת הזירה העסקית- על מנת לנצח את התחרות יש להכיר את המתחרים, לצפות כניסה של מתחרים חדשים ולהתמודד עם השינויים התכופים בתחום.
  3. סיוע בתהליך קבלת ההחלטות- כאשר מתבססים על מידע מהימן, רלוונטי ועדכני ניתן לקבל החלטות גדולות וקטנות בצורה יעילה יותר. קבלת ההחלטות הנשענת על חשיבה וידע ולא על תחושת בטן, תוביל להצלחה עסקית.
  4. חיזוק חוסנה של החברה- חברה עסקית בעלת חוסן ארגוני תוכל להתנהל בצורה יעילה לאורך זמן ולעמוד בכל בשינויי השוק. החוסן מתבטא ביכולתה של החברה להמשיך ולהתקיים באופן רציף, גם במהלך ולאחר משברים מסוגים שונים.
  5. זיהוי של מגמות חדשות- העולם המשתנה של היום, בו בכל הזמן קורים שינויים בכל תחומי החיים, מצריך מכל חברה עסקית לזהות את המגמות העתידיות ולתת מענה מהיר ללקוחותיה. חברה שלא תתיישר לסטנדרט, תהיה לא רלוונטית עבור הצרכנים ובהמשך תישאר מחוץ לזירה.
  6. ניהול סיכונים מדויק והתמודדות נכונה עם משברים- טלטלות ומשברים עסקיים הם חלק מקיומו של כל עסק ויש להיערך אליהם נכונה על מנת לשרוד אותם. משברים יכולים להגיע מתוך החברה ומחוצה לה כמו הוצאת מוצרים פגומים לשוק, בעיות ארגוניות, מגפה עולמית, עליית מחירים ועוד. כדי שחברה תוכל להתמודד בצורה מושכלת עם המשבר בשעתו וגם לחזור במהרה לפעילות תקינה לאחריו, עליה לנתח ולהכיר את הנתונים הרלוונטיים.
  7. כניסה חלקה לשוק או תחום חדש- כל חברה המעוניינת להרחיב את סל השירותים או המוצרים שלה, צריכה להכיר את השוק אליו היא מעוניינת להיכנס. מחקר על המתחרים, המגמות, צפי לגדילה או דעיכה של השוק, הערכת הסיכונים והתועלות – מתבסס על מידענות עסקית מקיפה.
  8. דיוק ומהימנות המידע- למרות שכל אדם יכול לאתר מידע במנועי חיפוש באופן עצמאי, לא בהכרח מדובר בדרך הנכונה. חברת מידענות עסקית בין היתר, מסננת מידע לא אמין / לא רלוונטי / לא מדויק ומחלקת אותו לעיקר וטפל.

 

חשוב לזכור כי מידענות היא תהליך ארוך ומתמשך שלוקח זמן ומתעדכן באופן שוטף. בסופו של יום, ידע הוא כוח ובעולם בעסקי מדובר בכוח גדול ומשנה תחרות. חברה המעוניינת להצליח לאורך זמן צריכה להיות מודעת לכל הנעשה בסביבה העסקית בה היא פועלת. מודעות מובילה להבנה נכונה של תנאי השוק, שינויים רגולטורים, הכרת המתחרים, בידול החברה, צרכי הלקוחות המשתנים ועוד.

InfoTarget היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום המידענות העסקית ופועלת כבר למעלה מ-7 שנים. היא מספקת שירותי מידענות מקצועיים במגוון רחב של תחומים כמו אקדמיה, פיתוח ומחקר, תיירות, שיווק ועוד. באמצעות פתרונות המידע החדשניים שברשותה, היא מסייעת לארגונים לדייק את האסטרטגיה העסקית שלהם ולהשיג את מטרותיהם. השימוש של החברה בכלים ושיטות מתקדמות לאיסוף מידע בנושאים ושפות שונות, מאפשר לה לנתח אותו במהירות ולהבין לעומק את צרכי הלקוחות שלה.

הצוות המקצועי והמיומן שלנו ב- InfoTarget יסייע לכם בחיפוש, סינון ועיבוד המידע בתהליך המידענות העסקית תוך התאמתו לצרכי הארגון שלכם. את הממצאים נאגד  עבורכם בדו"ח מקצועי המבוסס על מגוון מקורות מידע אמינים ורלוונטיים. לקבלת מידע נוסף והנעת התהליך למיקסום היכולות העסקיות שלכם, הינכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 054-4969359.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן