מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מתי כדאי לפנות למידען מקצועי, מהו תהליך העבודה וכמה זה עולה

כאן נכנסת לתמונה מידענות מקצועית, תחום עיסוק הנלמד בקורסים ולתארים אקדמיים, שמטרתו להשתמש בסוגים וייצוגים שונים של מידע להשגת יעדים מוגדרים. בשורות הבאות יוסבר מתי כדאי לפנות למידען מקצוען, מדוע בכלל לעשות זאת וכיצד מתבצע תהליך העבודה.

מתי פונים למידען מקצועי

מידענות מקצועית נדרשת עבור שורה ארוכה של מטרות וללקוחות מגוונים. כך לדוגמא, איסוף וניתוח של מידע נדרש לכל חברה המעוניינת לקבל תמונה מהימנה של הענף בכללותו ושל נישת הפעילות הרלוונטית, של ביצועי ואסטרטגיות מתחרים, של מוצרים, שירותים ומאמצי שיווק בענף וכדומה. זאת במטרה לקבל החלטות מושכלות ונכונות המלוות בצעדים ריאליים וישימים.

דברים אלו נכונים לגבי שלבים רבים בחיי חברות וארגונים, כגון בשלבי הייזום וההקמה, חברות לשמר את הלקוחות הקיימים ולגייס לקוחות חדשים, חברות המעוניינות לשמר תחרותיות ויתרון בענף, לנצל הזדמנויות עסקיות ולהגיע לשותפים פוטנציאליים בישראל ובחו"ל, וכאמור כל חברה המעוניינת לקבל החלטות מושכלות ברמה העסקית והשיווקית. בנוסף לכך, מידענות מקצועית הינה שירות חיוני לצורך בחינת פטנטים, לצרכי מודיעין עסקי, לצרכים פוליטיים, להשגת מידע על אנשים פרטיים, ועוד.

דברו איתנו

054-4969359phone
במיילpencil  

מדוע צריך מידען מקצועי

לכאורה, איתור מידע המצוי במדיה הדיגיטלית הוא משימה שכל אחד יכול לבצע. בפועל, מדובר במשימה מורכבת מאוד שכן צריך להכיר את אינספור מקורות מידע רלוונטיים למאפייני פעילות הלקוח, צרכיו ומטרות המחקר. בנוסף, צריך להתמודד בהצלחה עם כמויות אדירות של מידע ולסנן אותן מבחינת מהימנות ורלוונטיות, ומעבר לכך מידענות אינה מתחילה ונגמרת באיתור מידע – כפי שיוסבר בהמשך.

כך למשל, מנועי החיפוש השונים והרשתות החברתיות מגישים מידע נרחב ביותר. צריך לדעת לא רק כיצד להגיע אליו אלא גם כיצד לברור את המוץ מן התבן. יש גם לדעת כיצד להיעזר בכלים של מנועי החיפוש כדי לייעל ולמקד את התוצאות, כגון תוצאות מזמנים שונים, שימוש במרכאות, תוצאות מאזורים מסוימים, תוצאות המתמקדות רק במילה מסוימת, ועוד עשרות כלים ופקודות. זאת בנוסף למאגרים ייעודיים לחיפוש מידע משפטי, עבודות אקדמיות, מחקרים מדעיים, פטנטים, כתבות, תמונות וכן הלאה, וטרם דיברנו על מאגרי ססטיסטיקה, מאגרי רשויות אכיפה, מאגרים ממשלתיים וכלים מתקדמים של הרשתות החברתיות.

על כן, שירותי מידען מקצועי בהחלט נדרשים לצורך כריית המידע הרלוונטי, וכדי לעשות זאת באופן הרבה יותר יעיל ומהיר החוסך בזמן ומשאבים, ומונע שימוש בנתונים בלתי מהימנים המובילים למסקנות והחלטות שגויות. יתרה מכך, מידענות מקצועית יכולה להרחיק הרבה מעבר לאיתור המידע עצמו.

התהליך שמבצע מידען מקצועי

השירות שמציע מידען מקצועי משתנה בהתאם לצרכי ודרישות הלקוח. בראש ובראשונה מבוצע אפיון הבוחן את המטרות והשאלות של המחקר המבוקש, ואת הדרכים האפשריות והטובות ביותר לביצועו. לאחר מכן מבוצע שלב איסוף המידע מהמקורות שתוארו לעיל ונוספים, ולכך יכולות להתווסף שכבות מידע נוספות כגון שיחות טלמיטינג עם לקוחות, תצפיות וראיונות. בשלב הבא מבצע המידען הצלבה והשוואה של כלל הנתונים שנאספו ממקורות חיצוניים ופנימיים על מנת לתקף ולתת מהימנות למידע. לאחר מכן, בהתאם לדרישות הלקוח, נכנסת לפעולה אנליזה מקצועית עם שיטות עיבוד וניתוח מתקדמות, המובילה להסקת מסקנות ותובנות ומכאן לייעוץ לגבי גיבוש אסטרטגיה ותוכנית עבודה. כל זאת מוגש בדו"ח ברור ובהיר ללקוח, המלווה כמובן בהסברים של חברת המידענות.

כמה עולים שירותי מידען מקצועי

כמו בתחומים רבים אחרים, לא ניתן להציג מחירון אחיד לשירותיו של מידען מקצועי, מפני שהעלויות תלויות בהיקף המידע שיש לאתר, בטיבו של המידע וסוגי המקורות שיש לבחון, וכן בהיקף השירות שאותו מבקש הלקוח. למידע נוסף בנושא וקביעת שיחות ייעוץ ללא התחייבות עם אחד מיועצי אינפוטרגט, הנכם מוזמנים להשאיר את פרטיכם באתר או לפנות אלינו בטלפון 072-3972012.

 

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן