מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מהי החשיבות של מחקר שוק עבור עסקים שונים

מחקר עסקי

מהי החשיבות של מחקר שוק עבור עסקים שונים

מחקר שוק מעניק מידע רב ערך המאפשר לבצע באופן מושכל מהלכים ולקבל החלטות נבונות. מדובר בצעד בסיסי ואף חיוני עבור יזם המעוניין להקים עסק חדש, וכמובן לכל חברה השוקלת לבצע התרחבות לשווקים חדשים. ישנם סוגים שונים של מחקרים שניתן לבצע, היורדים אל פרטי הפרטים, אך בסופו של יום המטרה היא לתת פרספקטיבה רחבה אודות הצדקת המהלך וההשקעה אל מול פוטנציאל הרווחים.

לאילו נתונים מתייחסים במחקר שוק

מחקר שוק כפי שחברתנו מבצעת עשוי להתייחס לשורה ארוכה של פרמטרים, לאור האפיון המקדים שלוקח בחשבון את צרכי הלקוח, אופי החברה על מוצריה ושירותיה, השוק בו היא פועלת, מטרותיה וכמובן הסיבות שבגינן התבקש המחקר. בין היתר, מחקרי השוק יכולים להתייחס אל מאפייני קהל היעד והשוק, מתחרים עיקריים על נקודות התורפה והכוח שלהם, גודל השוק בכלל והנתח הזמין עבורו לחברה, אסטרטגיות שיווק ופרסום, רווחים פוטנציאליים מול עלויות, ועוד.

אם כן, בניגוד למחקר ראשוני שבו נאסף מידע גולמי היישר מהמקור (כגון לקוחות החברה הקיימים או הפוטנציאליים) כאן מדובר במחקר שניוני – המבוסס על נתונים קיימים. כך לדוגמא, המידע יכול להימצא בדוחות של אנליסטים, במחקרי שוק שכבר נערכו ופורסמו, בסקרי לקוחות שפורסמו, בעבודות שנעשו זה מכבר עם קבוצות מיקוד פנימיות, פילוחים דמוגרפיים, מחקרים ומסמכים שקיימים באתרי משרדי ממשלה, חברות סקרים, אתרי מסחר ועוד הרשימה ארוכה. מובן שאת המידע שנאסף יש גם לעבד ולנתח כדי שיוגש ללקוחות באופן ברור ובהיר, המאפשר להגיע למסקנות ולהחלטות מושכלות.

מהם היתרונות של מחקר שוק

ראשית, חשוב להבהיר כי מחקר שוק שניוני כפי שמבצעת חברתנו אינו סותר את מחקר השוק הראשוני, ובהחלט יכול להשלים את ממצאיו לקבלת תמונה יותר רחבה ומדויקת. עם זאת, בהשוואה למחקרים ראשוניים המצריכים השקעה משמעותית של זמן וכסף, מחקר שניוני מבוסס על חומרים המצויים בזמינות גבוהה (אם יודעים היכן וכיצד לחפש אותם), וכרוך בעלויות נמוכות יחסית. כמו כן מדובר במידע שכבר נעשה עליו עיבוד מסוים, ולפיכך מתקבל חיסכון משמעותי בזמן ובכסף.

במילים אחרות, זהו אינו מחקר שבו מתחילים מאפס, אלא כזה המאפשר להגיע בתוך זמן יחסית קצר לתוצאות משמעותיות (כתלות בהיקף הנתונים הנדרש). לכן הוא מתאים מאוד לעסקים הנדרשים להתמודד עם שוק דינאמי, להגיב לצעדים של מתחרים, להבין אילו אסטרטגיות מופעלות, ולתכנן את המהלכים הבאים. מלבד זאת מחקר שוק שניוני יכול לחסוך הוצאות מיותרות על ביצוע מחקרים מיד ראשונה. למשל, אם מתכננים להשיק מוצר חדש, הרי שבמקום לרוץ אל המחקר הראשוני הארוך והיקר, ביצוע סקירה אודות המתחרים העיקריים, ערוצי ההפצה, ההוצאות הכלליות והשוטפות, יאפשר לקבל תמונה טובה לגבי כדאיות כלכלית של המהלך. ייתכן שההחלטה לאור המחקר השניוני תהיה לגנוז בינתיים את הרעיון, ובמידה שמחליטים שהולכים על המוצר החדש – ניתן להמשיך למחקר ראשוני.

לבחור היטב את מקורות המידע

לכאורה, ביצוע מחקר שניוני הוא משימה שעסקים יכולים לעמוד בה באופן עצמאי. בפועל, העובדה היא שמרביתם מבינים שיש צורך לפנות לחברה המתמחה בתחום, כמו אינפוטרגט. הסיבה לכך טמונה בראש ובראשונה בצורך לבחור היטב את מקורות המידע האיכותיים והאמינים מתוך אינספור הערוצים והאפשרויות בתוך ומחוץ לארגון. כך למשל, מקורות פנימיים יכולים להיות מחקרי שוק קודמים שהארגון ביצע, אותם יש צורך לעבד ולנתח באופן מעמיק. מאידך, מקורות חיצוניים מתפרשים על פני כל המדיה הדיגיטלית, החל במנועי החיפוש ועד לרשתות החברתיות, כתבי עת אלקטרוניים שפורסמו בתחום הרלוונטי, הערות של חוקרים, ועוד.

היכולת לבחור את מקורות המידע המהימנים והרלוונטיים, וכמובן גם לעבד את המידע ולנתחו, אינה מובנת מאליה. כאן חברתנו נכנסת לתמונה עם ניסיון עשיר, כלים מתקדמים, בקיאות מעמיקה ואנשי מקצוע מיומנים.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן