עסקים רבים מנסים לפעול באינספור יוזמות, אבל מחקרים קבעו להפך, צמצום היוזמות רק יועיל לעסק ויגרום לו לצמוח הרבה יותר מאשר התפזרות בין שלל יוזמות. אז איך להחליט עם איזה יוזמה להמשיך ואיזה יוזמה להוריד מהפרק לפחות לתקופה הקרובה.
באמצעות חמשת הטיפים הבאים תעריכו בעצמכם את הפוטנציאל של כל יוזמה, ותדעו כמה להשקיע בה בהווה ובעתיד:
מחקר לקוחות ותחרות שוק
באמצעות מחקר שוק מקצועי תוכלו לנתח את היוזמה שלכם ביחס למתחרים וללקוחות בתחום. כך תוכלו להבין האם באמת יש צורך במוצר או בשירות שתרצו להציע, והאם יש מקום לעוד מתחרה בתחום זה.
מי הלקוחות שלכם?
בדוק את המאפיינים של הלקוחות, בני כמה הלקוחות הפוטנציאלים והנוכחיים, גברים או נשים, רמת השכלה ומצב פיננסי כמו גם מצב משפחתי ואזור מגורים. האם אלו לקוחות שאוהבים לצרוך מותרות או ציבור חסכן וכן הלאה. לאחר מכן התאימו את רעיון היוזמה והמחיר לקהל ובדקו את הרלוונטיות ורמת המענה שהוא נותן לקהל הצרכנים.
לא צריך לחפש רחוק
לעיתים עדיף שלא לבחור יוזמות חדשות הרחוקות מהפעילות הנוכחית כיום, כך שחברת שמוכרת ספות טוב שתתמקד במכירת שטיחים ולא תתחיל להתמקד ביוזמה אחרת של מחשבים או טלפונים. התרחבות לתחומי פעילות קרובים יסייעו לכם הרחיב את ההצלחה במקום להמציא אותה מחדש במקום אחר.
לקחת בחשבון גורמים סביבתיים
אחד ההיבטים החשובים ביותר במהלך מחקר שוק הוא להתייחס לגורמים סביבתיים כגון רגולציה, תקנות מסחר, יחס החברה לתחום הפעילות וכן טכנולוגיה שעשויה לסייע למוצר והשירות או לגרוע ממנו. כך לדוגמא, ייתכן שמוצר שקיים בשוק רווחי מאוד ויש גם מקום למתחרה נוסף, אך רגולציה שצפויה להתפתח בנושא צריכה לאותת למתחרים חדשים שלא כדאי להם להיכנס לתחום. כמו בתחום אופניים החשמליים, כשברור שהרגולציה תגביל מאוד את הענף, הכניסה לתחום הייתה צריכה להיעשות בחכמה, גם כשהוא התחיל לנסוק בשנים האחרונות.
ערך ללקוחות ולעסק
יוזמה שתספק ערך משמעותי ללקוחות ולעסק הנותן אותו תגרום למוטיבציה רבה בפיתוח היוזמה, והחזון של היוזמה יניע את פיתוחה גם ברגעים סיזיפיים וקשים בתחילת הדרך.
השאירו פרטים, ונציגנו יחזור אליכם בהקדם לבדיקת הצורך שלכם.