מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

שלושה מיתוסים שגויים על חיפוש מידע באינטרנט (והאמת שכל בעל עסק חייב להכיר)

מדי יום נערכים בגוגל 3.5 מיליארד חיפושים (40 אלף שאילתות מוקלדות מדי שנייה). מחקרים מראים שלמעלה מ-90% מההחלטות הצרכניות בעולם מתחילות במנוע חיפוש. למרות זמינות המידע וכלי החיפוש הפשוטים, פעמים רבות מאמצי החיפוש שלנו מעלים חרס בידנו. נשמע מוכר?

 שלושה מיתוסים על חיפוש מידע: 

מיתוס 1: אין בעיה למצוא בגוגל כל מה שמחפשים

מחקרים שונים, ובהם מחקר של חברת הייעוץ הבין-לאומית מקנזי, מראים שעובדים מקדישים כמעט 20% מיום העבודה שלהם בארגון ממוצע (שמצטברים ליום עבודה מלא בן 9 שעות מדי חודש) לצורך חיפוש מידע שנדרש להם כדי לבצע את עבודתם ביעילות.

כולנו מניחים שהמידע קיים אי שם באינטרנט, ומאמינים שאם רק נכניס שאילתה ונקליק, נהיה במרחק נגיעה מכל המידע שמעניין אותנו, כי הרי "גוגל יודע הכול", ואם לא גוגל – אז בטח ויקיפדיה.

כאשר מחפשים מידע פשוט, זה בהחלט יכול להיות המצב. אבל מה אם המידע שדרוש לנו אינו נגיש, או שדרוש מאמץ מיוחד כדי לאתר אותו? מידע בעל ערך אמיתי, איכותי, אמין ומדויק – לא תמיד נגיש לכול בגוגל.

מיתוס 2: כולנו סוג של מידענים

כולנו מחפשים ומוצאים באופן טבעי מידע ברחבי הרשת, במובייל או במחשב השולחני, ביוטיוב או בפייסבוק. למעשה, אנחנו כל הזמן תרים אחר מידע מסוגים שונים: טיולים לחו"ל, מתכונים, השוואת מוצרים ותכנון של מה נעשה עם הילדים בחגים וכו'.

אבל מה אם נחוץ לנו מידע עסקי מגובש לצורך כתיבת תוכנית עסקית למוצר שאנחנו מפתחים? או מה אם נרצה לשווק מוצר חדש ולצורך כך נצטרך להכיר את השוק שבו נפעל? מידע כזה הגיוני שיהיה מפוזר בהרבה מקורות אינטרנטיים וחוץ-אינטרנטיים (מקורות אנושיים יודעי דבר).

מיתוס 3: כל המידע נמצא אי שם בגוגל, רק נשאר למצוא אותו

אנחנו מלאי ביטחון שכל המידע תמיד יהיה נגיש עבורנו בגוגל. מצוידים בביטחון זה, אנחנו מחפשים ומחפשים… אבל לא תמיד מוצאים את מה שרצינו או שאנחנו מוצאים מידע חלקי, מיושן ולא רלוונטי, ונשארים עם פער גדול בין מה שחיפשנו לבין פיסות המידע החלקי שהצלחנו למצוא.

למה זה קורה לנו? האם המידע שאנחנו מחפשים פשוט לא קיים?

התשובה היא שהתוצאות שעולות לנו בגוגל הן רק "קצה הקרחון". קצת קשה להאמין, אבל האינטרנט הגלוי (Public Web) – הבלוגים, אתרי החדשות, הפורומים, הטוויטר, הפייסבוק והאתרים השונים – הם רק 4% מכלל המידע שקיים באינטרנט.

אז איפה מסתתר כל שאר המידע? 96% מהמידע נמצא אי שם במקום שנקרא "הרשת העמוקה" (באנגלית Deep Web) או בשמה השני והלא-רשמי "הרשת הבלתי נראית" – אוקיינוס מלא וגדוש במידע הגדול פי 500 מהרשת הגלויה. חלק זה ברשת אומנם אינו גלוי לנו, אבל אפשר "לדוג בו" בכלים ובשיטות ייחודיים.

לסיכום:

כמות המידע באינטרנט אדירה, והיא גדלה בקצב מהיר מדי דקה. מיתוסים שגויים גורמים לנו לחשוב שהמידע שמצאנו הוא המידע האולטימאטיבי ולפספס דרכים יעילות ואפקטיביות להגיע למידע איכותי שלא ניתן להגיע אליו בחיפוש רגיל באינטרנט. אם לא מוצאים את המידע בחיפוש רגיל, אין זה אומר שהוא לא שם או שמישהו מסתיר אותו מאיתנו (אגב, גם זה קורה, וזה רק הופך את עבודת המידענות הבלשית למעניינת יותר), פשוט צריך לאמץ שיטות ומתודות מידעניות כדי להגיע למידע זה.

מידען מקצועי ומיומן, שמצויד בשיטות חיפוש ותיקוף מתקדמות לצד "חוש שישי" דיגיטלי, יגיע בזמן קצר לכל מידע שיידרש – גם כזה שמצוי במקורות אינטרנטיים לא-גלויים. 

אז מה השאילתה שלכם? השאירו פרטים, ונציגנו יחזור אליכם בהקדם לבדיקת הצורך שלכם.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

איתור הזדמנויות עסקיות: המפתח להצלחה בעולם העסקי המודרני

בעולם העסקי המתפתח במהירות של ימינו, איתור הזדמנויות עסקיות הפך להיות אחד מהכישורים החשובים ביותר להצלחה. חברות וארגונים המצליחים לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות בזמן הנכון, נהנים מיתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן