מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

איך אנו לומדים על התעשייה של הלקוח בצורה מהירה

מידען מקצועי עובד עם קשת רחבה של לקוחות ממגוון ענפים במשק, ומובן שעל מנת לבצע את עבודתו בצורה מדויקת ורלוונטית, עליו להכיר את תחום הפעילות של הלקוח. יש לזכור כי עבודתו של המידען אינה מסתכמת באיסוף מידע אלא עליו גם לעבדו ולנתחו, ולהגישו ללקוח בצורה ברורה המאפשרת קבלת החלטות וביצוע צעדים אופרטיביים. ברור שללא הבנה טובה של תחום הפעילות, קשה מאוד ואף בלתי אפשרי לספק המלצות, תובנות והכוונה בצורה אידיאלית, או לאסוף מידע בדרך נכונה, מדויקת ומהימנה.

תארו לעצמכם למשל מידען שנדרש להפיק דו"ח בתחום הפינטק לחברה השוקלת לבצע מהלכים בתחום, אך אינו מחזיק בכל ידע בנושא. הפתרון לסוגיה זו ניתן במספר דרכים. ראשית, לאחר האפיון הראשוני עם הלקוח חברתנו בוררת את המידענים המתאימים ביותר לפרויקט, כלומר כאלו שניסיונם והשכלתם רלוונטיים לתחום הפעילות של הלקוח. שנית, מידענים מקצועיים לומדים ובונים לעצמם תהליכים בני מספר שלבים, המאפשרים להגיע להיכרות ולהבנה מהירה יחסית של ענף הפעילות הרלוונטי. אמנם, תהליך זה אינו הופך אותם למומחים בתחום, אך הוא בהחלט מאפשר לצאת לדרך על קרקע מוצקה.

כיצד לומדים במהירות על תחום הפעילות

מטבע הדברים, ככל שלמידען יש יותר ניסיון כך קיימת סבירות גדולה יותר שנפגש בעבר עם התחום הרלוונטי ללקוח, ושקיימת בקיאות בנושא. יחד עם זאת, מידען רציני המכבד את עצמו ינקוט באחריות ובזהירות, ויבצע תהליך מקדים בן מספר שלבים שיקנה לו היכרות עם התחום.

בראש ובראשונה, מידענים אינם נחפזים ואינם קופצים מייד למים. תחילה עליהם להכיר את השאלות הרלוונטיות, את המונחים ואת המילים שישמשו אותם בתהליך המחקר. לכן הם מבצעים סריקה של סביבת המידע, עוברים על המקורות המרכזיים והנושאים העיקריים, מעיינים בתכנים של איגודים תעשייתיים ולעיתים אף מדברים עם מומחים בתחום. בתוך כך, הם מאתרים את מאגרי הנתונים הטובים ביותר ולומדים כיצד להשתמש בהם, וכל זאת עוד לפני הצלילה אל פרטי הפרטים. השלב הזה של הפרטים יגיע מאוחר יותר וניתן יהיה לבצעו ביתר יעילות והבנה.

למעשה, רק לאחר שהמידען מבין באופן בסיסי (לפחות) את מילות המפתח, את התכנים העיקריים ואת המקורות, הוא מתחיל לשאול שאלות. עם השאלות הללו הוא ממשיך להתקדם לעבר מקורות חדשים, עוד מונחים ולרוב גם אל שאלות נוספות הלוקחות אותו הלאה. הוא מנתח את הממצאים שעלו עד כה, בוחן היכן קיימים פערים במידע ומבצע עוד חיפושים כדי להשלימו. לחילופין, ייתכן שהחיפוש המקדים הזה יראה שיש לחזור אחורה ולבצע עוד למידה בסיסית של סביבת המידע, כאמור בפסקה הקודמת. עם זאת, המטרה הכללית היא להתקדם הלאה עם השאלות המרכזיות והמידע החשוב, מבלי לאבד את הדרך באינספור פיסות ידע שאולי נראות מעניינות אך אינן מקדמות בשלב זה.

בעודו מבצע את התהליך האמור לעיל, מידען מקצועי יודע היטב כי הוא פועל בעולם מהיר ודינאמי, ולפיכך המידע משתנה ומתעדכן במהירות. על כן, הוא מבצע ניטור מתמיד ונותר מעודכן בהתפתחויות, אירועים, שינויים וחדשות מתחום הפעילות של הלקוח. אכן, בשוק מקומי וגלובאלי המאופיין בתנודות ותמורות רבות, הכרת התעשייה של הלקוח מחייבת עדכון קבוע של מחקר, למשל דרך הגדרה של התראות במקורות תוכן מהימנים ורציניים.

יחד עם זאת, יש לזכור כי המידען אינו באמת הופך למומחה בתחום, ואף אינו צריך להפוך לכזה. ייתכן שהמחקר שיבוצע יראה שישנו יתרון לפנייה אל מומחים אמיתיים בתחומים רלוונטיים, על מנת שינתחו ויחוו את דעתם. במקרה כזה, הדו"ח שיוגש ללקוח ילווה בהמלצה לפנייה אל מומחה, וחברתנו מספקת גם את השירות הזה של שיחות עם מומחים. בכל מקרה, המידען אמנם צריך להכיר את תחום הפעילות, אך על מנת שיוכל לבצע את עבודתו בצורה טובה ומהירה, אינו יכול להגיע למצב של הצפה. לכן, הוא מבצע סקירות ועדכונים של מילות המפתח ונעזר בטכנולוגיה על מנת לשלוט בזרימה מיטבית, בכמות ובאיכות אידיאלית של מידע.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

דברו איתנו

 054-4969359

 

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן