מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

לדעת את המחיר הנכון בזמן אמת – מודיעין עסקי לצורכי ניתוח שוק ומחירים

תמחור הוא מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק, וניתן לבנות אותו בשיטות שונות כגון Market Based Pricing או Cost Plus. תמחור נכון ומקצועי מצריך התייחסות לקשת רחבה של היבטים, החל בעלויות, דרך שולי הרווח המקובלים בענף, ייחוד המוצרים שלכם, ועד ליעדי הרווח של החברה. והיבט חשוב במיוחד בכל תמחור הוא היכרות עם מחירי המתחרים.

דברים אלו נכונים לא רק ברמה האסטרטגית אלא גם בזמן אמת: לא פעם ידיעת המחיר הנכון ובזמן הנכון יכולה לעשות את ההבדל בין סגירת עסקה עם לקוח, לבין בחירה במתחרה. לו רק היה לכם היתרון הזה… אם הייתם יודעים מה מציעים המתחרים.. לו ידעתם לנצל זאת כאן ועכשיו…

ובכן, זה בדיוק מה שנותן מודיעין עסקי כפי שמבצעת אינפוטרגט.

תמחור ברמה האסטרטגית

כל חברה יכולה לבחור אסטרטגיות תמחור שונות, שבאופן אידיאלי אמורות להתבסס על מחקר שוק המראה אילו אסטרטגיות עובדות טוב יותר ופחות, וגם מנתח את הסיבות לכך. התמחור עשוי להתבסס על מרכיבים רבים, אך בשורה התחתונה זהו מרכיב מכריע באסטרטגיית השיווק והמכירות של החברה.

וכדי שיהיה אפקטיבי עליו להיות לא רק כלכלי אלא גם מושכל ונבון, לאור מחקר מחירים מקיף ומעמיק. לדוגמא, לעיתים הרציונל שמאחורי התמחור יהיה למנוע כניסה של מתחרים חדשים העלולים לנגוס בעוגה, לעיתים לפתות צרכנים המסתכלים על "המדף", ולעיתים ניצול "וואקום" בנישה מסוימת המאפשר להגדיל משמעותית את הרווחיות.

לפיכך, מחקר שוק הכולל איתור מחירון של המתחרים הוא אבן יסוד לאסטרטגיית תמחור מושכלת. לשם כך ניתן להיעזר באמצעים מגוונים, החל בשיחות עם לקוחות וספקים בענף, ועד לבדיקת אתר האינטרנט של המתחרה ופלטפורמות דיגיטליות נוספות שמציגות מחירים של המתחרים.

סקר מחירים המבוצע בצורה רצינית, עם חברת מודיעין עסקי המוצאת במהירות וביעילות נתונים גלויים וסמויים מהעין, מאפשר לבנות אסטרטגיה יעילה וחכמה, ומאידך להימנע משגיאות פטאליות.

איזה סוגי תמחור קיימים בשוק – ואיך נדע לזכות בעסקאות עם מידע טקטי על המחיר של המתחרה בכדי לנצח?

אסטרטגיית התמחור מעניקה בסיס שעליו ניתן להתקדם לאורך תקופה. עם זאת, ישנה חשיבות רבה גם לעדכונים ושינויים ברמה הטקטית, המאפשרים תגובה הולמת לצעדים של המתחרים. כמעט כל השווקים בימינו הם דינאמיים ובכל עת נכנסים ומשתנים שחקנים ומודלים. מי שמשכיל להיות עם היד על הדופק יכול לקבל יתרון משמעותי בתחרות, אפילו ברמת הלקוח או העסקה הבודדת – אם יודעים כמובן מה המתחרה מציע וכיצד לעקוף אותו.

אכן, סקר מחירים והבנת הרציונל שמאחורי התמחור של מתחרים, חיוני ליצירת ושמירת יתרון יחסי בסגירת עסקאות. עם זאת, אין זה פשוט להחליט על נקודת התמחור האידיאלית. ראשית יש להבדיל ולמיין בין מתחרים ישירים, שהמוצרים שלהם דומים למדי לאלו שלכם, ובין מתחרים עקיפים המציעים מוצרים חופפים שיכולים לתת מענה לאותן בעיות עקרוניות של הלקוחות. לאחר המיון הזה ניתן לחקור, לזהות ולהחליט כיצד המוצר או השירות יזכו ליתרון תחרותי, ולנצלו באופן חכם כדי לזכות בעסקאות. למשל, תוכלו לבחור בתמחור נמוך מזה של המתחרה כדי למשוך את תשומת לב הלקוח, תוך הבנת מצב העסק והשוק: האם המחיר הנמוך יסייע לסגירת העסקה או אולי הוא עלול לפגוע בהערכת המוצר כאיכותי? האם הוא יכול לעזור למותג החדש להיכנס לשוק, או אולי דווקא לפגום בתדמית מקצועית ורצינית?

אפשר גם לבחור בתמחור באותה הרמה של המתחרים, ובמקרה הזה להדגיש דווקא את הערך המוסף של המוצר או השירות בהשוואה למה שמציעים אחרים, כפי שאלו עלו מן המחקר. מאידך, ניתן לבחור בטקטיקה של תמחור מעל למחירי המתחרה, במידה ונתוני המחקר מעידים שמחיר גבוה ישכנע את הלקוח המחפש איכות טובה יותר, ומוכן לשלם עליה.

בשורה התחתונה

מודיעין עסקי יכול לספק במהירות נתונים וניתוחים חיוניים על השוק, המתחרים והתמחור בפרט. בכך הוא מאפשר לבנות אסטרטגיית תמחור מבוססת היטב, לבצע שינויים טקטיים לקבלת יתרון בסגירת עסקאות, ולהימנע מטעויות העלולות לפגום במותג, במחזור המכירות וברווחיות. חברתנו מספקת מודיעין תחרותי לשורה ארוכה של גורמים במשק, הנעזרים בשירות לשמירה על יתרון עסקי-תחרותי. אנו מזמינים גם אתכם לפנות אלינו לשיחת ייעוץ ואפיון הצרכים בטלפון 072-3972012.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן