מוצרים ליבוא
יבוא מוצרים מחול מלווה בפרוצדורות רבות וכרוך בהשקעת לא מעט זמן וכסף, שכמובן אמורים להניב את הפירות המיוחלים. לשם כך חייבים להתנהל בצורה מחושבת ואף זהירה, הלוקחת בחשבון את מה שקורה בשוק ואת מה שמותר בכלל לייבא לארץ.
יבוא מוצרים מחול מלווה בפרוצדורות רבות וכרוך בהשקעת לא מעט זמן וכסף, שכמובן אמורים להניב את הפירות המיוחלים. לשם כך חייבים להתנהל בצורה מחושבת ואף זהירה, הלוקחת בחשבון את מה שקורה בשוק ואת מה שמותר בכלל לייבא לארץ.
כבר למעלה מ- 30 שנה שבין סין לישראל מתקיימים קשרי מסחר פוריים, המתפתחים וגדלים בהתמדה ועומדים כיום על למעלה מ- 8 מיליארד דולר לשנה.
לא פעם יש צורך בקבלת מידע על אנשים שעימם אנו שוקלים לעשות עסקים, בין אם מדובר בבעל עסק אחר המציע לנו שיתוף פעולה, אדם שאנו מעוניינים לגייס כמשקיע, ספק המציע מוצר או שירות מסוים, אדם שאנו שוקלים לקבל לעבודה בעסק ועוד. לשם כך ניתן לפעול בערוצים שונים
כאשר יוצאים אל השווקים עם מוצרים או שירותים חדשים, יש להבין כמובן האם התמורה האפשרית מצדיקה את ההשקעה החזויה. ייתכן שעד כה החברה נחלה הצלחה בשווקים מסוימים, אך האם כך יהיה כך במהלך הבא? לשם כך יש לבצע סקר פוטנציאל שוק ובשורות הבאות יובא מידע על הנושא.
מחקר שוק הינו צעד מתבקש ואף חיוני עבור מיזמים עסקיים חדשים, בין אם מדובר בהקמה של עסק חדש, ובין אם מדובר בהתרחבות לשווקים חדשים – מקומיים ובינלאומיים, באמצעות מוצרים/שירותים חדשים וקיימים, או כניסה של המותג עצמו לשוק חדש. מחקר השוק אמנם יורד לפרטים אך למעשה מטרתו היא להעניק "מבט-על", תמונה המאפשרת לאמוד את הצדקת ההשקעה לעומת ההכנסות והרווחים האפשריים.
מחקרי שוק נועדו לאסוף מידע על שווקי יעד ולקוחות על מנת להעריך בצורה טובה ככל הניתן את ההצלחה של מהלך עסקי משמעותי, בעיקר חדירה לשוק חדש כמותג או עם מוצר/שירות. מדובר בתהליך עומק שאמנם ניתן לבצעו במידה מסוימת באופן עצמאי תוך שימוש בכלים שונים, אך עקב מורכבותו רבים מעדיפים להסתייע בשירותי חברות מחקרי שוק.
לפני שמרחיבים את פעילות החברה לאופקים חדשים, ו/או יוצאים עם שירות או מוצר חדש, חיוני לברר את פוטנציאל השוק. כלומר, את הביקוש הקיים למוצר או מוצרים ספציפיים שמעוניינים לצאת איתם. במאמר הבא יוסבר לגבי בדיקת פוטנציאל שוק והדרך לביצועה.
מחקר שוק מאבני הדרך הבסיסיות שאותן צריך לבצע כל עסק בתחילת דרכו, וכמו כן בשלבים שונים של חייו לאורך הדרך. השוק המקומי והבינלאומי הינו דינאמי, תחרותי, תובעני ומשתנה, וישנה חשיבות עליונה להכרת השחקנים שמתחרים בכם על המוצרים, נקודות הכוח והחולשה, האסטרטגיות שעובדות טוב יותר ופחות, מידת הרוויה או הביקוש בנישות מסוימות, וכמובן גם קהלי היעד על צרכיהם ומאפייניהם השונים.
במיוחד לפני פתיחת עסק חדש, וכן לפני שמחליטים להרחיב את הפעילות לאופקים חדשים, ישנה חשיבות גדולה לביצוע מחקר שוק מקיף, המתייחס בין היתר לשחקנים והמתחרים העיקריים, למאפייני השוק עצמו, לאסטרטגיות השיווק והפרסום, לקהלי היעד, ועוד.
אחד מהתחומים המעניינים והפוריים בישראל ובעולם הוא תחום האופנה. ביטויים לאופנה שהתפתחה בישראל ניתן לזהות עוד משנות ה-50, מספר שנים אחרי הקמת המדינה, כשתחום האופנה מהווה תחום שהתפתח וכולל בתוכו מספר רחב של פעולות שיש לבצע כראוי.
רשתות אופנה ובעלים של חנויות בגדים ילמדו מהר מספר מושגי מפתח בתחום ייצור הבגדים. אחת מההבחנות אותם יעשו יהיו נוגעים ליצרני FPP לעומת יצרני CMT.
בעלים של חנויות בגדים ורשתות אופנה ותיקות וגדולות עוסקים רבות בפעילות של איתור ספקים לחנויות שלהם. איתור ספקים בתחום האופנה ובתחומים נושקים אחרים מהווה תורה של ממש, כשיש אלמנטים רבים שחשוב להכיר.
הבדיקות המקדימות לפני יציאה עם פטנט כוללת בתוכה בדיקת חופש פעולה מסחרי – FTO – Freedom To Operate. בדיקה בה יזמים בוחנים עם אנשי מקצוע האם המוצר אותו הם רוצים לשווק איננו פוגע או פוגם בזכויות קניין רוחני של חברות אחרות.
חיפוש פטנטים, או בשמו הנוסף – סקר פטנטים, מהווה שלב מקדים לקראת הליך של רישום פטנט. בהליך של חיפוש פטנטים אני מבצעים בעצם חיפוש של ידע קודם – Prior Art.
יזמים רבים מודעים לעובדה כי יצירת מצגת למשקיעים מהווה שלב חשוב וקריטי ביכולת לגייס אותם להשקיע כספים לא מבוטלים ברעיון או המוצרים עליהם הם עמלים. עבור רבים מהם נשאלת השאלה מה חייב להיות באותה מצגת.